Dom dom dom, ik dacht dat tandpijn wel over ging. Vanaf het weekend al last, maar was telkens prima op te lossen met Ibuprofen. Gisteravond kwam het er echter wel heel snel doorheen en vannacht was hels, dus vanochtend direct gebeld naar de tandarts en kon meteen terecht.
Röntgenfoto gemaakt en er zit een ontsteking onder een van m'n voorste ondertanden. Ontsteking is ondertussen al flink groot en neemt de wortels van 5 tanden in beslag. Vandaar de pijn.
Resultaat: antibiotica, maagbeschermers en prebiotica. Over een maand een wortelkanaalbehandeling. Oh, en ik mag Ibuprofen blijven slikken om de pijn onder controle te houden. Maar daar gaat het nu mis, want dat lukt dus echt niet. Ik kan wel huilen, ben echt niet kleinzerig, maar dit is een verschrikkelijke pijn, bah. De tandarts gaf aan op dit moment niet veel te kunnen doen ivm de ontsteking die er zit. En dat de pijn met twee dagen minder moet zijn.
Maar wat kan ik doen om de pijn te verminderen? Ik heb 1 uur geleden een tablet 600mg Ibuprofen genomen, en de pijn komt er nu alweer dubbel en dwars doorheen. Volgens de voorschriften mag je niet meer dan 1200mg per dag slikken, maar dat kan dus echt niet he..... Ik word gek als ik aan de nacht denk.....
Hoe kom ik de nacht door? De Bokker met de gouden tip ben ik eeuwig dankbaar....