liefst hou ik al mn kiezen, en kan op afbetaling doen.. kies trekken is maar 40 euro
wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan, weet dat ik dat zelf moet beslissen.

deze kies.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendely schreef:Behouden, houd er wel rekening dat het leven uit je kies gehaald wordt. Dat betekend dat deze naar mate van tijd zwakker wordt en er dus sneller stukjes of geheel kan afbreken. Probeer misschien voor 2020 je verzekering direct vanaf januari op te schroeven zodat er een kroon wordt vergoedt. Want het is zeker verstandig om binnen 2 jaar na een wortelkanaalbehandeling een kroon te plaatsen.
ierusju schreef:Kies houden, absoluut. Hij kan er over 10 jaar altijd nog uit, micht het niet meer gaan. Maar er uit is er uit en een eigen kies is zo belangrijk.
Even pure nieuwsgierigheid, de kies er onder, is dat een verkleuring, of meer viezigheid? Als het een verkleuring is, zou ik die ook even in de gaten (laten) houden.
moonsparkle schreef:Zeker de wortelkanaal behandeling. Ik gok, maar kan het niet zo goed zien dat het ook niet je laatste tand is, als er ruimte tussen tanden komt kan het scheef gaan groeien, daarbij kan de tand er tegenover uit gaan groeien, dus als er wat uit gaat is het ook weer handig als er iets terug in gaat en dat kost je meer dan de wortelkanaalbehandeling
xAnthea schreef:[MWS] Wortelkanaalbehandeling
Ik zat een tijdje terug in hetzelfde dilemma. Heb uiteindelijk gekozen voor de wortelkanaalbehandeling
SecretLIN schreef:helaas heb ik bij mn tandart ookpijn met gaatjes opvullen.. verdoving werkt nooit helemaal.
ja ik dacht ook als wortels weg zijn hoe blijft de kies dan vastzitten stomme vraag misschien
ik ga eind dit jaar zeker kijken voor betere tandverzekering. das enigste wat ik gebruik helaas bij anderzorg kan dat niet hoger..
liespower94 schreef:wendely schreef:Behouden, houd er wel rekening dat het leven uit je kies gehaald wordt. Dat betekend dat deze naar mate van tijd zwakker wordt en er dus sneller stukjes of geheel kan afbreken. Probeer misschien voor 2020 je verzekering direct vanaf januari op te schroeven zodat er een kroon wordt vergoedt. Want het is zeker verstandig om binnen 2 jaar na een wortelkanaalbehandeling een kroon te plaatsen.
Dit is niet altijd waar
Ik heb toen ik 14 was een wortelkanaalbehandeling gehad en mijn voortand is nog steeds goed (10 jaar geleden) hij is wel een tintje verkleurd.
Ik snap dat je een grote behandeling spannend vindt TS.
Je hoort ook veel horrorverhalen.
Een goede tandarts verdooft goed en daardoor heb je er weinig last van. Veel succes!
SecretLIN schreef:ierusju schreef:Kies houden, absoluut. Hij kan er over 10 jaar altijd nog uit, micht het niet meer gaan. Maar er uit is er uit en een eigen kies is zo belangrijk.
Even pure nieuwsgierigheid, de kies er onder, is dat een verkleuring, of meer viezigheid? Als het een verkleuring is, zou ik die ook even in de gaten (laten) houden.
verkleuring is idd raar plekje, moest deze maand op controle.. hij had nu niet echt de rest bekeken vraag daar inderdaad nog even om! heb helaas snel gaatjes ondanks goed poetsen, flossen ed en snoep bijna niet drink alleen water of zwarte koffie (2 kopjes per dag)
upendo schreef:Ik denk dat je over al dan niet een kroon erop plaatsen geen gedegen uitspraken kan doen als je de mond niet hebt gezien Wendely.
Laat dat maar aan de behandelend tandarts over.