Wie sport naast het paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie sport naast het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:40

Hoi!

Naast het paardrijden ben ik begonnen met sporten, ik rijd recreatief dressuurmatig z'n 3 a 4 keer per week en wil z'n 1 a 2 keer per week groepslessen volgen in de sportschool. Nu vroeg ik mij af of er nog meer mensen zijn die dit ook doen? :D Naast een partime of fulltime job.

Misschien leuk om in- en outs te delen? Tips te geven over bijvoorbeeld planning en combinatie?

Lijkt mij erg leuk! :)

charysaS

Re: Wie sport naast het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:44

Jaaa ik! haha

Sinds kort parttime gaan werken maar voorheen met 40 uur ook gewoon gereden en gefitnesst.

Vindt dat je van sommige oefeningen je beter wordt in het zadel zegmaar ;)

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:46

Ik ook! :) Naja, ik heb een lange stop van sporten naast het paardrijden gehouden ivm met tekort aan tijd. Maar ik ga binnenkort weer beginnen met hardlopen/atletiek! :j

Ik kan nog niet echt tips geven qua tijd want ik heb er zelf nog steeds te weinig van :') Ik volg dus even :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:47

Nee, simpelweg tijd tekort naast paard, werk en gezin. Als ik nog vaker weg be gaan man en kind (terecht) muiten denk ik :P

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:51

Ik ook! 36/40 urige werkweek, eigen paard daarnaast (wel in pension) en ik sport om de dag bij de sportschool. Althans, dat is het ideaalbeeld :+. Ik begin om 8 uur, ben dan om 4 uur klaar. Ik neem mijn paardrijdoutfit mee naar werk, zodat ik gelijk naar stal kan. Dan ben ik kwart over 4 op stal en ben ik vaak tussen 6/half7 thuis. Dan eten en eventueel sporten, en als ik niet sport heb ik mijn avonden gewoon vrij :D
Ben wel enorm blij met mijn scooter, niet meer afhankelijk van OV en je bent overal lekker vlot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:57

liekec schreef:
Ik ook! 36/40 urige werkweek, eigen paard daarnaast (wel in pension) en ik sport om de dag bij de sportschool. Althans, dat is het ideaalbeeld :+. Ik begin om 8 uur, ben dan om 4 uur klaar. Ik neem mijn paardrijdoutfit mee naar werk, zodat ik gelijk naar stal kan. Dan ben ik kwart over 4 op stal en ben ik vaak tussen 6/half7 thuis. Dan eten en eventueel sporten, en als ik niet sport heb ik mijn avonden gewoon vrij :D
Ben wel enorm blij met mijn scooter, niet meer afhankelijk van OV en je bent overal lekker vlot.

Ik neem ook vaak m'n paardrij spullen of sportspullen direct mee naar 't werk. Maar werk, paardrijden en sporten op 1 dag doe ik niet. Maar ben meestal wel bijna elke dag met paard of sport bezig naast 't werk.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:06

Jee... hoe krijgen jullie dat in een dag? Of wonen jullie nog thuis? Ik werk 40u, rijd zes dagen per week, heb een huishouden (incl boodschappen en koken) en vind het al best knap dat ik 1x per week ruiterfit doe := Meer ga ik echt mentaal en fysiek niet trekken, heb ook echt rust nodig anders slaap ik slecht.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:13

Ja. Ik woon nog thuis en werk 34 uur per week (4dagen) en rijd 3 keer per week paard, meestal in de avond. Ik sport sws op zaterdagochtend en probeer op een vrije ochtend nog te sporten maar lukt niet altijd.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:39

Hier ook! Fulltime baan, eigen paard (oud, dus rijd maar 2 a 3 keer per week) en ga minimaal 2x pw naar de sportschool en nog een keer hardlopen. Lekkere afwisseling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:41

Jupp hier ook!
Werk 40 uur en volg een hbo thuisstudie, rij zo'n 4x per week en probeer eigenlijk 6 (soms 5) dagen nog naar de sportschool te gaan en af en toe hardlopen :)

Paard staat helaas niet om de hoek dus het is best puzzelen, maar vind sporten echt heerlijk en zou het niet willen missen :D
Ik neem paardlief ook wel is mee met hardlopen, even wat anders!

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:51

Ik woon wel nog thuis, maar draai mijn eigen wassen, kook over het algemeen en doe eigenlijk altijd boodschappen op de weg terug, kom dan langs de supermarkt :D kook gewoon voor meerdere dagen en een soepje is makkelijk op te warmen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:02

Jep hier net zo, Ik loop 32 uur per week stage, rijd 3 keer per week paard en ga minimaal 1 keer per week squashen. Ik woon op mezelf :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:03

Als het even verantwoordt is, fiets ik naar m'n werk. Het is niet te ver, met de auto duurt het net zo lang en de route is leuker.
Hiervoor een baan waar fietsen geen optie was en dat verschil merkte ik duidelijk.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:08

Ik rij momenteel niet meer, maar heb 4 paarden op stal waar ik voor zorg naast een 30-36urige werkweek.
Daarnaast nlg 1x mer week kickboksen! Heerlijk is dat en ik merkte dat mijn rijden ee beter van werd. Je kweekt spieren overal, kwam in het zadel goed van pas.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:16

Ik red het niet qua tijd hoor :n
Maar rijd ook meer dan 1 paard en heb er ook een stuk meer te mesten. De luxe van aan huis, dus veel meer eromheen :j
Dat is mijn sport naast 't rijden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:20

Zometeen weer tijd voor een X-core les! En vanmiddag naar paard toe. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:23

Ik rij 3/4 keer in de week paard en sport 2/3 keer in de week in de sportschool :) .
Ik woon samen en studeer nog, dus rond de tentamens en deadlines is het even uitzoeken soms

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:29

Ik woon alleen, werk hopeloze uren soms en heb 3 paarden thuis staan ( waarvan een jonkie, die moet nog niks doen behalve eten). Ik train elk paard ( in de zomer ) gemiddeld 4 keer in de week plus regelmatig wedstrijden.
In de winter is het moeilijker om te trainen, moet regelmatig op verplaatsing gaan, dus dan wordt voornamelijk een van de twee doorgetraind. Ik ben tot twee jaar terug nog bijkomstig regelmatig gaan hardlopen met en zonder honden.
Ik zou graag de draad weer willen oppakken, maar ik wacht nog op de 36u-dagen :D

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:40

Hier 40 uur werken, paardlief is nog jong dus werken is maar kort alleen wel doe het zelf 24/7 buiten. In het weekend of vrije dagen doe ik alles wat uitgebreider

Daarnaast 1x smallgroup training 1x zak-conditietraining
En probeer 3x per week te fietsen (nu op zolder)
Huishouden en was doe ik in het weekend
Partner doordeweeks de vaat en stofzuigen

Sommige noemen het druk.. ik noem het lekker bezig blijven :Y)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:41

Ik vind dat lastig, hoewel ik het wel graag wil.
Met een 4 daagse werkweek, 2 schoolgaande kinderen, een man die veel werkt, 2 honden en een paard.. weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen.
Beide kinderen sporten ook, beide 3x per week training en 1x per week een wedstrijd. Deze ochtend even niet, ik ga zo dus maar even een rondje hardlopen. Da's lang geleden.. :')

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:18

AmoorM schreef:
Zometeen weer tijd voor een X-core les! En vanmiddag naar paard toe. :D

Sport je bij Basic-Fit? Die zijn meestal 24/7 open! Heel handig vindt ik

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:01

Hier meetal 1, soms 2x per week sportschool. Vaker is voor mij niet haalbaar.
Werk 40 uur per week, en zit vaak 5 dagen per week op het paard. De avond dat paard vrij heeft ga ik meestal sporten. Vind het wel een hele fijne aanvulling op de paardensport. Krijg 1x per maand of 2 maand een nieuw schema met oefeningen en dan vooral gericht op core stability afgewisseld met cardio.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:28

Beetje vergelijkbaar met majabeestje, een drukke werkweek (met regelmaat werkreisjes), een schoolgaand kind, een man en een paard. Ik kan moeilijk elke avond en de zaterdag en de zondag weg zijn. Het gezin heeft ook aandacht en tijd nodig :D

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:53

Naast paardrijden doe ik survival sport 2x per week probeer ik. Nou rijd ik ook niet zo actief paard ivm leeftijd paard dus kan ook makkelijk

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:13

Naast rijden (3-4 per week) ga ik wel eens hardlopen met de hond, al gebeurt dat de laatste tijd te weinig, maar ik wil graag voor het nieuwe trail running seizoen de training weer gaan oppakken. Daarnaast ski ik intensief in de winter, door de weeks rijden en werken (32 uur) en dan in het weekend naar de Alpen en op de latten.