Haren in knot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Haren in knot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 20:57

Nu ik een nieuwe baan heb moet ik mijn haren in een knot hebben aangezien het Horeca is..
Maar ik heb echt nog nooit knotten gedragen eigenlijks... Ik weet niet eens hoe je een simpele knot moet maken..

Op dit moment gebruik ik een clip die ik vast zet in mijn haar op een bepaalde manier, maar dat zit echt gewoon niet lekker...
En aan een knot moet ik echt enorm wennen, ik ben het niet gewend waardoor ik het al gauw niet vind staan bij mezelf.

Maar hoe maak ik nou gewoon een normale fatsoenlijke knot ?... Het liefst alleen met 1 of 2 elastiekjes ofzo..

Zonder dat ik weer 2 uur voor de spiegel sta te vechten met mijn haar :o

Incroyable

Re: Haren in knot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:58

Moet het een nette/chique knot zijn of een simpele functionele knot?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:58

Hoe lang is je haar? Dit ivm tips die we kunnen geven.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:59

Ik pak mn haar in een staart, draai het om mn vinger heen in een knot en doe er dan een elastiekje omheen. Maar ik denk als je wat dikker haar hebt dat dat moeilijker wordt.

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:59

Je haar bij elkaar pakken strak indraaien op je hoofd en elastiek der omheen. Ik heb heel dik lang haar en dat is de enige manier waneer het bij mij blijft zitten, en anders nat maken dan krijg je het strakker wat mooier :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:00

Afbeelding

Dit! Heel makkelijk en blijft enorm strak zitten.

Arantes

Op youtube staan echt heeeel veel mogelijkheden en instructiefilmpjes :) Je kan ook bijvoorbeeld een donut gebruiken.

Laurievc

Ik doe het op 2 manieren:
Weinig tijd: haar nemen alsof je een paardenstaart maakt, rond je vinger draaien totdat je haar zelf inknikt door de draaiing en dan draai je een paar keer (dit klinkt zo vreemd :+)

Veel tijd: paardenstaart maken, donut erover, paardenstaart over de donut verdelen, met schuifspeldjes vastmaken.

https://www.youtube.com/watch?v=jJMG3PIZHjM
3de manier is hoe ik het meestal doe

Die foto hierboven blijven bij mij echt in geen enkele mogelijkheid zitten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:02

Ik heb het grootste deel van mijn leven m'n haar in een knot. Of met een elastiekje of met een klem. Gewoon draaien en vastzetten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:03

Ik gebruik een donut:
Afbeelding

Ik doe een staart in. Dan dat ding om mijn staart. Haar eromheen vouwen. Stiekje en klaar.

Je hebt het in meerdere kleuren.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:08

Ik knoop twee elastiekjes aan elkaar en maak van nat haar een paardenstaart en dan draai ik het rond net zo lang tot het zelf een knot vormt en dan die elastieken eromheen. Met twee elastiekjes blijft het veel beter zitten :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:21

Ik ben er heel makkelijk in :P Vind het mezelf ook niet fantastisch staan maar pak het gewoon in een hoge staart vast, draai het dan een beetje om m'n hand heen en dan een elastiekje er om en klaar.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:27

Ik moet ook nog oefenen, want meestal ziet het eruit als een pluizig vogelnest met klitten. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:28

Meliaforever schreef:
Ik moet ook nog oefenen, want meestal ziet het eruit als een pluizig vogelnest met klitten. :+

De messy knot. :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:35

Ik vind zo'n donut niet mooi en ga al jaren voor de messy knot.

Met je handen je haar bij elkaar in een staart pakken, met het elastiekje om je rechter pols (of links, als je linkshandig bent), vervolgens steek je je vingers van je rechter hand 'door' de staart en haal je het elastiekje er twee of drie keer overheen. Easypeasy.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:36

Ik maak ook wel eens een knoop in mijn haar (ja letterlijk m'n hele haar in een knoop leggen) en dan de rest er omheen draaien. Dan heb je niet zo'n 'drol' op je hoofd. Alleen moet je dan wel lang genoeg haar hebben

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:38

Ik maak een paardenstaart met m'n hand en haal dat 1x normaal door een elastiekje. Daarna de staart half door het elastiekje (een lus maken), waarna ik de lus en het losse plukje pak en ook weer half door het elastiek haal (maar een klein randje laat zitten, zodat het meer bijeen blijft). Lastig uit te leggen hoor :D

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 21:42

Half lang haar?

Afbeelding

Ik lees alle tips eens door nu!

Zo'n ding waar je je haar in moet rollen en dan om moet buigen werkte niet bij mij helaas :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:46

FennyPower schreef:
Half lang haar?

[ [url=m/zXpmxT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik lees alle tips eens door nu!

Zo'n ding waar je je haar in moet rollen en dan om moet buigen werkte niet bij mij helaas :)

Bij mij ook niet. Glijd er zo weer uit.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:51

Ik maak een staart, haal het haar twee keer geheel door het elastiek, dan de derde keer haal ik de staart maar half erdoor en zet het nog eens klem onder het elastiek.
Mijn haar is overigens ruim tot over mijn bh band :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:54

Ik maak altijd eerst een staart, vervolgens draai en rol ik mijn haar rond het elastiekje en maak ik dit weer met een ander elastiekje vast

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:16

Hier lang/dik/krullend jaar. Ga op de kop hangen om een hoge staart te maken. Met twee elastiekjes tegelijkertijd staart maken (2x) erdoorheen, 3e keer gaat er bij met net zoals hierboven maar half doorheen. Dan zit mn haar dus als een dubbelgevouwen paardenstaart. Dan volgend elastiekje die dubbelgevouwen paardenstaart nog 1 of 2x dubbelvouwen en met elastiekje tot knot maken. Soms nog een extra elastiekje als ik een strakke knot wil die blijft zitten met sporten. En dan losse plukjes eventueel met haarlak of schuifjes vastzetten. :j

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 23:26

Afbeelding
Deze is wel goed gelukt geloof ik ?
Dit is die met naar boven draaien en dan in een knot draaien.

Als ik heb echt strak doe wordt het erg langwerpig.
Ik kan me best storen aan wat bobbels hier en daar waardoor ik het er dus snel weer uit haal, maar dat hoort bij een knot ?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:29

Prima knot hoor. :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:39

Ziet er al netjes uit! Ik ken ook de techniek van de staart en dan voor de helft doorhalen en die van het draaien. Losse plukjes kun je evt. met wat bobby pins wegstoppen. Tegen het uitzakken kun je een extra elastiek gebruiken of bv een invisibobble ipv een normaal elastiekje.