Beauty26 schreef:Iedereen bedankt voor de reacties, het is idd erg zwaar... Ze ligt er nu net 4 dagen en moet waarschijnlijk tot de 40 weken dus zal nu nog 2 weken zijn, 2 hele zware weken! Het trekt een hele zware wissel op ons huwelijk.. We zijn allebei moe, prikkelbaar en dus lekker snel op de tenen getrapt!
De kleine meid doet het gelukkig goed, ze krijgt al meer energie is goed wakker, en word wakker voor de voeding maar houd 't drinken zelf niet vol kost te veel energie.. Dus dat krijgt ze idd via een sonde.
Hoe gaat het inmiddels met de kleine meid? Hoe zwaar weegt ze nu?
Ik sta er eerlijk gezegd wel van te kijken dat ze aangeven dat ze waarschijnlijk tot de 40 weken moet blijven aangezien ze verder toch geen medische problemen heeft en gewoon op tijd is geboren. Soms kan het eens ze wat aangesterkt zijn erg snel gaan. Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik vind nog 2 weken wel erg lang klinken.
Krijgt ze haar voeding uit een flesje? Is er al wel eens gekeken naar een speentje waar ze makkelijker uit kan drinken? Krijg je de kans om een uur of twee uur later nog eens een voeding aan te bieden?
Want dat was mijn ervaring. De tijd (en zin?) was er bij ons niet dus alles wat zij liet staan werd direct per sonde gegeven. Ze kreeg naar mijn idee zo niet de kans zelf honger te krijgen en zelf te komen voor een voeding. Wie weet was ze een uur later gaan huilen en had ze het resterende van het flesje leeg gedronken?
Alles ging daar wel extreem op tijd. Achteraf zou ik dit zeker bespreekbaar gemaakt hebben. Want uiteindelijk trok zij haar sonde er zelf uit en toen kregen wij wel de kans het zo te proberen. En waar ze twee dagen eerder meer dan de helft per sonde kreeg, dronk ze toen ineens wel alles.
Ook is het wel eens een optie om met sondevoeding naar huis te gaan. Nu was mijn dochter prematuur en was dat voor ons geen optie, maar wellicht voor jullie wel?