Ik wil hier graag over sparren. Psychisch ga ik best lekker, alleen mijn lijf zorgt ervoor dat ik in een vicieuze cirkel terecht kom

Per dag is het bij het opstaan kijken hoe mijn lijf het doet. Ben ik energiek, hoe is mn rug, doet mn neus normaal(chronisch ontstoken slijmvliezen), of heb ik ander ongemak? De helft van de week heb ik ergens last van, want doordat ik somatiseer, krijg ik van stress heel snel last van mn lijf. Maar nu komt het, mijn lijf laat me dus soms in de steek, waardoor ik nu stress krijg daarvan. 'Oh jeej, gaat mijn lijf het wel doen?' 'Kan ik van mijn lijf op aan?' Waardoor mn hartslag dus omhoog gaat en ik bijv slecht slaap. Dus met tot resultaat, dat ik me slecht voel.
Gisteren had ik het weer, zit ik gezellig op verjaardag bij de buren, met in mn achterhoofd dat ik niet te laat naar bed moet, want vandaag heb ik een feest van mn broer, en moet ik 's nachts terug rijden.
Toen ik naar bed ging, begon ik me daar zorgen om te maken, mede doordat mijn lijf raar reageerde op de 4 radlers(last van mn maag en ook hoge hartslag, zo'n 80 in rust, normaal is dat 55 in rust voor mij), waardoor ik dus onwijs in de stress schoot met tot gevolg dat mijn hartslag uiteindelijk hoog bleef. Uiteindelijk slaap ik dus crap, en word ik wakker alsof ik onder een trein heb gelegen. Ik wil verder slapen, maar ik ben dan al te gestrest voor de hele dag.

En daar word ik dan weer down van en het voelt zoooo ontmoedigend. Ik heb wel tools om stress te reduceren, maar deze stress gaat er dwars doorheen. Dus ik ga kijken naar natuurlijke medicatie om stress te verlagen, want ik ga niet meer aan de zware medicatie, dat vertik ik. Ook heb ik binnenkort nog een afspraak met de psycholoog, en bespreek ik dit uiteraard weer.
Is er iemand die dit herkend? Die bekend is met somatiseren? Die weer het vertrouwen heeft terug gekregen in zijn lijf? Help, want ik wil gewoon 'normaal' kunnen functioneren!
Edit: ik somatiseer overigens al op 'normale' stress voor bijvoorbeeld school.