Ik ben benieuwd wie van jullie dames een grote schoenmaat heeft. Daaronder versta ik maat 42 en groter. Zelf heb ik maat 43 en worstel ik al mijn hele leven met het vinden van tijdloze, moderne schoenen van goede kwaliteit die niet meteen 400,- kosten. Meestal slaag ik wel bij Van Haren, maar die schoenen zijn dan vaak niet heel comfi en met een jaar afgedragen. Gabor is nog een optie, maar die designs worden hoe groter de maat hoe ouwelijker
Dit geldt voor meerdere merken vind ik, het lijkt wel alsof ontwerpers denken dat wij, vrouwen die op grote voet leven, geen mooie schoenen willen? En als ik dan een keer passende schoenen vind, bij voorkeur van leder vanwege de lange levensduur, geeft de producent niks vrij wat betreft productie methodes. Omdat ik zo duurzaam mogelijk wil leven, ben ik bijvoorbeeld benieuwd naar het looiproces van het leder en de omstandigheden waarin de makers van de schoen verkeren.Omdat ik keer op keer hier tegenaan loop, heb ik besloten er iets aan te doen. Voor een studieproject ga ik een concept uitwerken voor duurzaam geproduceerde schoenen, speciaal voor vrouwen met schoenmaat 42+.
Mijn vraag aan jullie: waar kopen jullie je schoenen? Wat zijn jullie bereid ervoor te betalen? Wat bepaald voor jou de prijs van de schoen: ontwerp, levensduur, merk, milieuvriendelijkheid, materiaal, of iets anders? Shoppen jullie graag online of liever eerst in het echt passen?
Alvast bedankt!!

Erg fijn om de ervaringen van lotgenoten (
. De zijkanten gaan ook vaak kapot.
En ik vind hakken gewoon mooi. Draag geen hele hoge hak, maximaal een cm of 8. Meestal is het niet zozeer de maat die een probleem geeft maar wel mijn doorgezakte voorvoet in combinatie met een hoge wreef. Als een schoen te strak om de wreef zit dan doet dat zo'n zeer