Sinds vandaag heb ik 2 nieuwe kittens, een Noorse boskat en een blauwe Rus. Nu kreeg ik echter vanmiddag al een allergische reactie op iets, maar dat was net nadat ik spekkoek had gegeten dus dacht dat het daardoor kwam. Trok weg. Nu echter weer dezelfde reactie maar minder heftig.
Ik heb het gevoel alsof er een kraag om mijn keel zit die het dichtdrukt, en het jeukt ook vanbinnen. Verder heb ik een klein beetje pijn aan mijn ogen, maar moet niet niezen.
De symptomen waren begonnen nadat we de Noorse boskat hadden opgehaald, dus hij is waarschijnlijk de “boosdoener”. Echter heb ik mijn hele leven (langharige) katten gehad en tot 4 maanden geleden ook een langharige kat in huis, die zelfs bij mij op het kussen sliep. Nóoit last gehad. En nu dus dit.
Heeft er iemand ervaring, en tips over wat ik kan doen? Wil heel graag bij een allergenist langs maar mijn huisarts is tot 5 augustus op vakantie dus een verwijsbrief kan ik nu niet krijgen

Had zo uitgekeken naar de komst van deze kittens, ik heb zulke rotjaren achter de rug dat dit echt even een lichtpuntje was. Vind dit echt verschrikkelijk...