Sinds vandaag heb ik 2 nieuwe kittens, een Noorse boskat en een blauwe Rus. Nu kreeg ik echter vanmiddag al een allergische reactie op iets, maar dat was net nadat ik spekkoek had gegeten dus dacht dat het daardoor kwam. Trok weg. Nu echter weer dezelfde reactie maar minder heftig.
Ik heb het gevoel alsof er een kraag om mijn keel zit die het dichtdrukt, en het jeukt ook vanbinnen. Verder heb ik een klein beetje pijn aan mijn ogen, maar moet niet niezen.
De symptomen waren begonnen nadat we de Noorse boskat hadden opgehaald, dus hij is waarschijnlijk de “boosdoener”. Echter heb ik mijn hele leven (langharige) katten gehad en tot 4 maanden geleden ook een langharige kat in huis, die zelfs bij mij op het kussen sliep. Nóoit last gehad. En nu dus dit.
Heeft er iemand ervaring, en tips over wat ik kan doen? Wil heel graag bij een allergenist langs maar mijn huisarts is tot 5 augustus op vakantie dus een verwijsbrief kan ik nu niet krijgen
veel handen wassen en niet aan m’n ogen en mond zitten doe ik al.Had zo uitgekeken naar de komst van deze kittens, ik heb zulke rotjaren achter de rug dat dit echt even een lichtpuntje was. Vind dit echt verschrikkelijk...
of een ander allergiepilletje
dit is echter de enige verandering die heeft plaatsgevonden vandaag, en twee maal kwam de reactie redelijk snel nadat ik de Noorse boskat had geaaid.
Zelfs als blijkt dat je allergisch bent betekent dat nog niet dat je zonder katten door het leven moet. Ook ik bleek ineens allergisch te zijn (gronisch verkouden en extreem veel niezen). Maar er is zoveel mogelijk! Ik heb de eerste tijd neusspray gebruikt van de huisarts (niet verslavend), daarmee was ik klachtenvrij. Na een halfjaar mee gestopt en toen bleek ik grotendeels gewend geraakt aan de allergenen dus nu is het voor mij zonder medicatie goed te doen. Er is dus veel mogelijk kwa medicatie, evt. alternatieve geneeswijzen als bijv. bioresonantie, aanpassingen in huis (luchtfilter, stofzuiger met hepafilter) en noem maar op! Ik hoop uiteraard voor je dat het niet zo is maar mócht het zo zijn, verlies de hoop niet te snel.
een kattenallergie erbij was dus echt mijn grootste nachtmerrie, haha.
Vijf jaar geleden ging ik bij mensen hier in de buurt kijken, ze hadden een nestje met o.a. een rood kitten, want ik wilde graag een rooie. Ik kwam thuis met zijn halfzusje Maj, op deze foto links in beeld: