Dit is een goedgekeurd schaduwaccount

Iets minder dan een maand geleden ben ik geopereerd. Alles is goed gegaan, en als ik geplast had, mocht ik na een dag weer naar huis. Maar dat bleek dus niet te lukken.. In m'n blaas zat toen bijna 500 ml, maar na meerdere keren proberen, over de gang lopen etc kon ik nog niet plassen.
Gebeurde wel vaker, gekatheteriseerd en dan zou het wss wel weer lukken... Moest goed drinken, dat ook gedaan, met het gevolg dat ik 's avonds meer dan 1000ml in m'n blaas had en plassen nogsteeds niet lukte... Om 's nachts gewoon te kunnen slapen zonder gedoe, een verblijfskatheter gekregen.
Volgende ochtend is die er weer uit gehaald en begon het proberen weer.. Toen de arts kwam en ik nogsteeds niet geplast had, kreeg ik te horen dat ik naar de urologie verpleegkundige moest om zelf te leren katheteriseren, zodat ik naar huis kon. Als ik dat zag zitten... Nouja, had niet zoveel keus he, dus maar ingestemd

Maar zij vond me eigenlijk veel te jong.. Dus eerst gekeken hoeveel er in m'n blaas zat, 40 ml, daarmee kon niemand plassen zei ze. Dus moest ik weer terug naar de afdeling, drinken en dan weer proberen. En jahoor, het lukte. Hoe blij kun je daar dan mee zijn

Ik mocht naar huis op voorwaarde dat ik die avond nog 2 keer moest plassen, zo niet, SEH bellen.. 'S avonds was het dus weer mis

Ik moest het 2 dagen blijven controleren, maar ging eigenlijk wel oke, dus mocht stoppen met katheteriseren.. Mocht het toch weer nodig zijn moest ik weer contact opnemen.
En dat is dus het geval. Even gaat het ''goed'', maar zo ineens gaat het weer niet...
Iemand hier ervaring mee? PB mag natuurlijk ook! Ik begin ondertussen bang te worden dat dit niet meer helemaal goed komt... En dat zou ik echt vreselijk vinden. Vind het nu al niet prettig om ergens anders naar de wc te gaan, want straks lukt het niet... Dan ga ik liever gewoon niet eens proberen.
Toen ik de verblijfskatheter nog had, had ik namelijk ook al meteen iemand chagrijnig omdat het haar te lang duurde voor ik weer naar buiten kwam.. Alsof ik er wat aan kon doen.