Welke natuurlijke producten gebruiken jullie voor haren/huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Welke natuurlijke producten gebruiken jullie voor haren/huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 14:43

Hoi,

Er zijn vast ook bokkers die het liefst natuurlijke producten gebruiken voor haren en huid. Maar welke producten dan ?
Ik heb een hele tijd met haarzeep gewassen. Gaat op zich goed, maar ik mis toch wel het helemaal schoon gevoel. Dus nu op zoek naar een natuurlijke shampoo ( of zo natuurlijk mogelijk ) die wel fijn schoon maakt. Dus in ieder geval zonder SLS/ SLES, parabenen en siliconen.

Maria Nila heb ik al geprobeerd, en staat zeker op mijn lijstje.
Naif kwam ik gisteren tegen, iemand ervaring met deze shampoo voor volwassenen ( er is ook een baby versie ) ?

En een fijne natuurlijk deo, iemand nog tips ? Ik gebruik nu Ben& Anna, maar die is best aan de prijs.

Voor mijn huid gebruik ik verder handgemaakte zepen ( van diverse merken ). Geen bodylotion nodig erna.

maximuss

Re: Welke natuurlijke producten gebruiken jullie voor haren/huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:14

Ik bestel vaak bij eccoverde, veel keuze en goede service...
Bij mij gaat het vooral om zonnecrème met minerale filter.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:22

Petal Fresh! 5 euro per fles bij de Kruidvat. Ik gebruik zelf de lavendel variant. Maakt mijn haar heel zacht.
http://petalfresh.com

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:48

Rosanneh1, de anti-frizz werkt dat? Ik heb nogal ontembare krullen maar wil van alle rotzooi in de badkamer af.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:27

Selka schreef:
Rosanneh1, de anti-frizz werkt dat? Ik heb nogal ontembare krullen maar wil van alle rotzooi in de badkamer af.

Ja ik vind van wel! Ik heb golvend/krullend haar wat soms nogal ontploft poedelhaar kan worden. De shampoo en conditioner helpen echt goed. Moet nog wel een stylingproduct gebruiken om het
100% te temmen, maar vooralsnog werken deze producten voor mij beter dan alles wat ik ervoor gebruikte (drogisterij of kappersproducten). Ik kan mijn haar zelfs aan de lucht laten drogen zonder dat ik eruit zie alsof ik met mijn vinger in het stopcontact gezeten heb.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:47

hier shampoo, deo en zelfs tandpasta op basis van 99,9% aloë vera.
Ik ben heel tevreden, mijn haar wordt er ook voelbaar zachter van :)

Spoiler:
Info over waar vandaan doe ik liever via pb, dus mocht iemand het willen weten stuur een berichtje :)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:10

Ik gebruik vaak de biologische basiszepen (voor douchegel, shampoo en conditioner) van Stephenson, waar ik dan zelf etherische olie en/of geurolie aan toevoeg. Maar ik vind het ook lastig om mijn haar echt schoon te krijgen met sulfaat vrije shampoo. Wat ik dan doe is eerst vlot met een gewone (wel goede) shampoo mijn haar wassen. Die spoel ik gelijk uit, dan conditioner die ik even laat intrekken en dan nog een keer 'nawassen' met een shampoo zonder troep. Met fohnen erachter komen dat je haar nog steeds vet is is echt nasty dus dan maar zo de middenweg. Ik heb lang, stijl haar, dus ik zou niet weten wat je met krullen aan moet :')

Als haarmasker pak ik vaak pure kokosolie of monoii olie, en bodylotion maak ik zelf met sheaboter, bijenwas, olie (amandel, druivenpit, argan, castor, ik verzin steeds iets anders) en water. Dagcreme ook. Soms maak ik die zonder water zodat hij wat vetter is, dat vind ik 's winters fijner.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 18:30

Petal fresh is zeker toegevoegd aan mijn lijstje, is echt 100% natuurlijk zo te lezen. En gemakkelijk verkrijgbaar en niet duur.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:34

Petal fresh gebruik ik ook.
En ik gebruik al jaren geen haarmaskers meer, zonde van het geld. In plaats daarvan probeer ik wekelijks een 'masker' van kokosolie in mijn haar te smeren en daar een nachtje mee te slapen. Veel effectiever :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:43

Ik gebruik de shampoo van dalan d'olive. Ik weet niet of dat aan je eisen voldoet, maar ik ben er blij mee :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 18:46

Wendy schreef:
Ik gebruik de shampoo van dalan d'olive. Ik weet niet of dat aan je eisen voldoet, maar ik ben er blij mee :j

ik ga eens googlen. Maar misschien is deze shampoo meer te vergelijken weer met een haarzeep ( op basis van olijfolie ) ?? Blijft er geen vet achter in je haren erdoor ?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:49

Maris schreef:
Wendy schreef:

ik ga eens googlen. Maar misschien is deze shampoo meer te vergelijken weer met een haarzeep ( op basis van olijfolie ) ?? Blijft er geen vet achter in je haren erdoor ?

Bij mij niet nee. Ik heb een helaas mislukt experiment met een shampoo bar achter de rug. Dat leek mij een heel goed idee, maar mijn haar dacht daar dus anders over helaas.
Dus toen weer terug gegaan naar deze shampoo.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 18:57

Nou ja, je hebt dus een fijne shampoo gevonden ! Jammer dat het niet ging met de haarzeep. wat ging er mis mee ?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:03

Voor mijn haar gebruik ik aleppozeep. Ik heb ook groene klei poeder staan.
Ik wissel het een beetje af en als mijn haar te touwerig wordt, was ik het eens met lekkere shampoo van De Tuinen.
O en ik smeer regelmatig iets kokosvet in mijn haar.
Ik lees even mee voor dé tip om je haar mee te wassen!

Mijn gezicht was ik ook met aleppozeep, daarna smeer ik in met rauwe honing, laat het vijf minuten intrekken en smeer het als laatste in met kokosvet.
Verder gebruik ik geen make up.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:06

Dr. Organic vind ik zelf heel fijn en er zijn meerdere variante dus die heel schoon maken en andere die juist meer vocht inbrengen.

De shampoo's heb ik en de conditioner en de gezichtslijn. Ik gebruik meerdere varianten.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:32

Ah wat een leuk topic, ik ga volgen!

Ik heb toevallig net vandaag African black soap besteld van NaturalHeroes. Ik las daar allemaal goede dingen over dat het zuiverend zou werken etc. Ik zag dat ze op die site meer leuke natuurlijke producten hadden dus als dit bevalt ga ik even kijken wat ik meer kan vervangen. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:30

Maris schreef:
Nou ja, je hebt dus een fijne shampoo gevonden ! Jammer dat het niet ging met de haarzeep. wat ging er mis mee ?

Mijn haar was enerzijds stro en tegelijkertijd vet :')
Spoelen met azijn hielp wel iets, maar los dragen kon ik het niet, het bleef vet.
Na een paar weken heb ik het voor gezien gehouden, jammer, maar voor mij werkt het dus niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 21:41

Ik snap wat je bedoelt hoor. Ik had dat dus ook, er bleef gewoon net een restje zeep in mijn haren zitten. Net niet dat helemaal schoon gevoel dus. Nu ik naspoelen met azijn/ water is dat wel stukken beter, maar mijn haren zijn erna wel eerder vet als na een shampoo.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:54

Weleda vind ik een fijn merk, vooral voor shampoo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:15

Petal fresh vond ik zelf wel een fijne idd
(Kruidvat heeft 355ml flessen , Holland and Barrett 475 ml flessen, maar zag dat de kruidvat toch goedkoper is omgereken)

Ik heb nu net een bestelling bij big green smile gedaan Met een lamazuna shampoo blok en twee verschillende faith in nature conditioners om te proberen (hebben een leuke aanbieding op de 400ml flessen momenteel)

Heb momenteel lush Godiva en een jungle bar liggen omdat ik Die gewoon erg lekker vind kwa geur en mijn haar er goed op reageert
Maar Helaas nu wel weer een jeukhoofd en stiekem toch weer droge punten
Dus Snel weer terug naar troep vrij

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 14:27

Sonja_vR schreef:
Petal fresh vond ik zelf wel een fijne idd
(Kruidvat heeft 355ml flessen , Holland and Barrett 475 ml flessen, maar zag dat de kruidvat toch goedkoper is omgereken)

Ik heb nu net een bestelling bij big green smile gedaan Met een lamazuna shampoo blok en twee verschillende faith in nature conditioners om te proberen (hebben een leuke aanbieding op de 400ml flessen momenteel)

Maar de petal fresh was niet zo fijn dat je die bent blijven gebruiken begrijp ik ?

ooh lamazuna is ook weer een haarzeep ! Ik ben wel benieuwd hoe die bevalt ! Heb je al eerder haarzeep gebruikt ?
En ze hebben ook deo van dat merk zag ik net.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:49

Voor je haar zou je eens naar de curly girl methode kunnen kijken. Het is gericht op krullend haar, maar voor elk haar gezond. Word veel gebruik gemaakt van natuurlijke producten. Op Facebook heb je een Nederlandse groep met daarin allerlei lijsten van haarproducten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 10:36

Kayleigh__ schreef:
Voor je haar zou je eens naar de curly girl methode kunnen kijken. Het is gericht op krullend haar, maar voor elk haar gezond. Word veel gebruik gemaakt van natuurlijke producten. Op Facebook heb je een Nederlandse groep met daarin allerlei lijsten van haarproducten.

Bedoelde je dat voor mij ? Ik heb namelijk mega mega steil haar ..... Dus geen idee of ik iets heb aan de curly methode, behalve dan dat het op natuurlijke basis is. Ik moet b.v. ook echt geen conditioner ofzo gebruiken, daarvan wordt het alleen maar zwaar en futloos.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 16:19

Even gevraagd aan Jetske Ultee wat zij vind van de Naif en de petal fresh shampoo. Dit is wat ze erover schreef als antwoord : Beide producten bevatten wel geurstoffen, maar verder qua wasstoffen zijn ze vrij mild

Maar inmiddels nog tig andere shampoo's gevonden. Echt, ik weet niet meer welke te kiezen !
Deze b.v. werd genoemd ook in een topic bij Jetske :
Ik was mijn jaar sinds kort met haarpoeder van Eliah Sahil. Dit product bevat o.a. Fullers earth (kleisoort), Rheeta (gemalen soapnuts) Shikakai, Amla en nog een aantal natuurlijke ingrediënten. Dit poeder meng je met water en masseer je daarna op de hoofdhuid. Mijn fijne haar wordt er schoon, volumineus en glanzend van.
Maar hierover kwam ik als review al tegen dat het het haar stug maakt en dat je er daarom ook een conditioner na moet gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Maris op 06-07-18 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:22