Ik ben sinds een week of twee vaak misselijk, waarvan afgelopen week vrijwel dagelijks. Het komt op rond het begin van de middag en blijft dan hangen. Dit gaat gepaard met een vervelende hoofdpijn welke niet weggaat wanneer ik paracetamol oid gebruik (probeer dat ook niet veel te slikken).
De pil slikte ik door, daar moest ik nu een stopweek van houden van de huisarts, aangezien ik ook dagelijkse bloedingen had (ik slikte door) en last had van mijn onderbuik (opgezet en krampen). Dat laatste is nu gelukkig wel verholpen, al heb ik de laatste dagen wel een weeig gevoel in mijn buik gekregen ipv opgezet.
Ik slik de microginon 30 (originele) en doe dit al sinds mijn 15e (ben nu 28), heb ook al vaker hele periodes doorgeslikt en nooit eerder deze klachten gehad. Dus of alles daar aan ligt weet ik niet

Ik zit nu dus in mijn stopweek en over 3 weken zie ik iig de huisarts weer om te kijken hoe het dan gaat wbt de klachten en om wellicht een ander anticonceptie-middel te gaan gebruiken. Maar ondertussen houden de klachten dus wel aan..
Ik wil graag aan het werk blijven (ben pas weer aan het opbouwen ivm burn-out) en ook graag sporten. Nu komt er bij inspanning ook maagzuur omhoog en word ik licht in mijn hoofd, krijg hoofdpijn en word nog misselijker. Echt braken heb ik nog niet gedaan (heb emetofobie, dus kans dat ik het onbewust onderdruk), maar “het zit wel hoog”. Zijn er middeltjes om dit gevoel te verhelpen?