Herbalife nutrition, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Herbalife nutrition, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 13:45

Hallo allemaal!

Ik ben altijd aan het experimenteren met eten en welk voedingspatroon het beste voor mij werkt. Dit vanuit persoonlijke interesse en omdat ik vegetariër ben + flexi-veganist moet ik even extra opletten waar ik mijn voedingsstoffen vandaan haal.

Nu ben ik sinds een tijdje aan het bootcampen en de organiserende club is fan van de shakes en voedingssupplementen van Herbalife. Afgelopen 6 dagen heb ik de vanille formula 1 ontbijtshake uitgeprobeerd en dat is goed bevallen, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan. (omgerekend 1,88 per portie ontbijtshake en daar komt dan nog soya yoghurt/melk en 1 banaan bij per dag)

Omdat deze shake erg natuurlijk is en niet boordevol toegevoegde suikers zit zoals goedkopere varianten, sta ik er positiever tegenover dan de standaard commerciële troep die overal wordt verkocht. Het grote voordeel voor mij is dat ik met 1 shake per dag veel goede voedingsstoffen binnenkrijg die ik anders minder/moeilijker binnen zou krijgen.

Maar! Ik ben benieuwd of hier bokkers zijn die ervaringen hebben met Herbalife Nutrition of andere, soortgelijke, voedingsshakes. Merk je echt verschil op de lange termijn? Zo ja, wat voor verschil? Bijvoorbeeld meer energie, egalere huid, minder hongerklop? Ik hoor het graag :D

Alvast bedankt!!

P.S.: ter info, ik eet zeer gevarieerd en gezond; 2 à 3 stuks fruit, 250+ gram groente per dag, donker brood, kruidenthee, enzovoorts. Dit zal niet veranderen, mocht ik de ontbijtshake permanent gaan gebruiken. Op dit moment kamp ik met veel stress en daardoor vermoeidheid. Zaak is natuurlijk eerst om de stress te verminderen, waar ik hard mee bezig ben, maar extra ondersteuning in de vorm van gezonde voeding is natuurlijk nooit weg. Vandaar dit topic :)

jaimy10

Re: Herbalife nutrition, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 13:47

Ik volg even, vriendin van mij doet het. Ik ben zelf PT'er en ben voornamelijk voor het ''gewone eten'' geen gekke poespas. Maar benieuwd naar ervaringen :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 13:48

Ik ben zelf heel erg anti deze shakes maar zoals jij het wilt gebruiken klinkt het wel goed. Welke voedingstoffen zitten er dan in? Ik ontbijt bijna nooit ook en ben ook vega(n). Dus mss is het toch wat voor mij.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 13:56

waarom vind je dat deze shake 'erg natuurlijk' is TS?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:10

Heb hem even opgezocht en het Tweede ingrediënt van die Shake is fructose
En zelfs de vanille smaak is kunstmatig

Als je verder gewoon gevarieerd eer en voldoende fruit , groente en vezels binnen krijgt
Kun je dan niet beter ter ondersteuning een goeie vegan proteïne poeder toevoegen ?
Zijn een stuk schonere van te vinden dat die Herbalife shake

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:35

Herbalife is een vaag bedrijf met een piramide-constructie voor de verkoop.

Zorg er in ieder geval voor dat je vanuit die bootcampclub niet gestrikt wordt om zelf te gaan verkopen. Zo verdienen de verkopers nl, door ook weer nieuwe verkopers te vinden.
Is al vaak in het nieuws geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:38

Citaat:
Omdat deze shake erg natuurlijk is en niet boordevol toegevoegde suikers zit zoals goedkopere varianten, sta ik er positiever tegenover dan de standaard commerciële troep die overal wordt verkocht. Het grote voordeel voor mij is dat ik met 1 shake per dag veel goede voedingsstoffen binnenkrijg die ik anders minder/moeilijker binnen zou krijgen.

Hoe vindt jij deze shake natuurlijk en niet boordevol toegevoegde suikers? :o

Persoonlijk vindt ik Herbalife net onder al die andere dingen vallen die jij commerciële troep noemt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:40

Marie_Anne schreef:

Zorg er in ieder geval voor dat je vanuit die bootcampclub niet gestrikt wordt om zelf te gaan verkopen. Zo verdienen de verkopers nl, door ook weer nieuwe verkopers te vinden.

Dit dus!

Ik heb het wel een tijdje gebruikt kon het goedkoop overnemen van iemand die stopte met de verkoop, maar het heeft mij niets gebracht, het was wel lekker en makkelijk. Ik gooide het met fruit en yoghurt in de blender en dronk het daarna op.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 14:44

Marie_Anne schreef:

Zelf verkopen ga ik sowieso niet doen, ben absoluut geen sales-type :') Degene die het mij aanbiedt (de bootcampclub idd) is ook niet erg commercieel en geeft ook eerlijk aan dat het mijn eigen keuze moet zijn. Ze laten mij vrij in wat ik doe dus dat spreekt in hun voordeel vind ik :j Maar je hebt een punt, het is altijd goed om voorzichtig om te gaan met zoiets. Vandaar dit topic, om wat meer achtergrondinfo te verzamelen :D

Sonja_vR schreef:
Heb hem even opgezocht en het Tweede ingrediënt van die Shake is fructose
En zelfs de vanille smaak is kunstmatig

Als je verder gewoon gevarieerd eer en voldoende fruit , groente en vezels binnen krijgt
Kun je dan niet beter ter ondersteuning een goeie vegan proteïne poeder toevoegen ?
Zijn een stuk schonere van te vinden dat die Herbalife shake

Heb je misschien tips voor een proteïne poeder? Ik sta open voor suggesties :j echter is 't voordeel van zo'n shake juist dat er veel meer voedingsstoffen in zitten - proteïne is 1 van de gemakkelijkere om binnen te krijgen. Wat betreft de fructose, een lichaam heeft ook suiker nodig en mits dat uit natuurlijke bronnen komt sta ik daar niet negatief tegenover. Tenzij het natuurlijk veel te veel is, dat spreekt voor zich.

Kinke schreef:

Bekijk dit filmpje eens: https://video.herbalife.com/detail/vide ... Start=true
Herbalife heeft een 'seed to feed' strategie en weet dus precies wat erin gaat, en claimen dat dit allemaal top kwaliteit en natuurlijk is. Maar je vraag is terecht, ik sta er zelf niet bij tijdens de bereiding van de shake dus 100% zeker weet ik het niet. Voor zover ik de website en de club mag geloven, is het in ieder geval hoogwaardige kwaliteit. Ik ben nl. zelf ook altijd erg sceptisch over dit soort dingen dus ik stond er eerst ook niet erg positief tegenover := Nu is dat wel iets anders maar nog steeds ben ik niet helemaal overtuigd en dus benieuwd naar andermans ervaringen :)

poes schreef:
Ik ben zelf heel erg anti deze shakes maar zoals jij het wilt gebruiken klinkt het wel goed. Welke voedingstoffen zitten er dan in? Ik ontbijt bijna nooit ook en ben ook vega(n). Dus mss is het toch wat voor mij.

Via deze link kun je pdfjes downloaden met de ingrediënten per shake: http://catalog.herbalife.com/Catalog/en ... -Shake-Mix
Voordeel van de shake is dat 'ie rijk is aan essentiële voedingsstoffen die je dus niet zelf aanmaakt maar die je moet opnemen via voeding.

jaimy10 schreef:
Ik volg even, vriendin van mij doet het. Ik ben zelf PT'er en ben voornamelijk voor het ''gewone eten'' geen gekke poespas. Maar benieuwd naar ervaringen :))

Wat leuk dat je vriendin dit ook doet, is ze er positief over? Wat betekent PT trouwens? :o

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:53

Ja vriendin is er positief over maar dat komt omdat ze geen groente en fruit eet, gewoon niks.... lastig geval, vind ze ''niet lekker'' :') dus voor haar werkt het met oog op afvallen, maarja ik ben er sceptisch over.

Personal Trainer, haha :))

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 15:01

Oei, ja, als je normaal gesproken helemaal geen groente of fruit eet kan ik mij indenken dat Herbalife veel verschil maakt :=

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:13

Ik heb zelf een proefpakket geprobeerd met de shakes en tabletten.
Moet zeggen dat dit uitstekend beviel.
Uiteindelijk ben ik er niet mee doorgegaan omdat het financieel niet haalbaar was..

Een aantal collega's van mij gebruiken heel veel van herbalife en zijn er positief over.
Een andere collega begeleid ze ook hierin, als je wilt kan ik regelen dat je contact met hem krijgt? :)

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:39

UMayDream schreef:
Marie_Anne schreef:

Zelf verkopen ga ik sowieso niet doen, ben absoluut geen sales-type :') Degene die het mij aanbiedt (de bootcampclub idd) is ook niet erg commercieel en geeft ook eerlijk aan dat het mijn eigen keuze moet zijn. Ze laten mij vrij in wat ik doe dus dat spreekt in hun voordeel vind ik :j Maar je hebt een punt, het is altijd goed om voorzichtig om te gaan met zoiets. Vandaar dit topic, om wat meer achtergrondinfo te verzamelen :D

Kinke schreef:

Bekijk dit filmpje eens: https://video.herbalife.com/detail/vide ... Start=true
Herbalife heeft een 'seed to feed' strategie en weet dus precies wat erin gaat, en claimen dat dit allemaal top kwaliteit en natuurlijk is. Maar je vraag is terecht, ik sta er zelf niet bij tijdens de bereiding van de shake dus 100% zeker weet ik het niet. Voor zover ik de website en de club mag geloven, is het in ieder geval hoogwaardige kwaliteit. Ik ben nl. zelf ook altijd erg sceptisch over dit soort dingen dus ik stond er eerst ook niet erg positief tegenover := Nu is dat wel iets anders maar nog steeds ben ik niet helemaal overtuigd en dus benieuwd naar andermans ervaringen :)

Het ziet eruit alsof je in de marketingstrategie van Herbalife aan het trappen bent. Het is juist hun bedoeling om het zo 'vrijblijvend' mogelijk te laten lijken, zodat je denkt dat je de keuze hebt ipv dat het opgedrongen wordt. Dus dat het in hun voordeel spreekt is juist de bedoeling. En bedenk dat eenieder een bootcampclub kan opzetten. Sterker nog, ik denk dat die bootcampclub bestaat om HerbaLife te verkopen en nieuwe verkopers te werven. Geniet van de bootcamp, maar trap niet in de andere verkooppraatjes.

En filmpjes van het merk zelf zijn natuurlijk altijd (té) rooskleurig. Denk je bijvoorbeeld ook dat Kapitein Iglo alle vis zelf vangt? En dat een voedselmerk waarbij je een mooi plaatje ziet van allemaal koks die in een grote keuken staan te koken, dat in werkelijkheid ook zo gebeurt? Ik ga er even vanuit dat je antwoord nee is, dus bedenk dat Herbalife ook dit soort mooie filmpjes heeft. Voedselproducten mogen best veel 'jokken' voordat ze daadwerkelijk in overtreding zijn...

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:53

De shakes van Herbalife werken goed en hebben mij ook -15kg gegeven. Ben ook member geweest met prijs van ongeveer 27€ per bus. Maaaaaaaarrrr... het is Duur en 30% is gewoon suiker... Veel goedkoper is het om een suikerarme eiwitmaaltijd poeder bij body en fit te bestellen (hebben ze ook in de vega variant, eiwit van Herbalife is uit melk) met als alternatief voor de thee de ripped, en aloë drank kun je veel goedkoper als 99% puur kopen als supplement uit de dierenwinkel...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:24

Vorig jaar ben ik ook benaderd door een kennis die eerst "gebruiker" was en nadien ook verkocht. Ik vind hun marketing vrij pittig hoor, maar goed, daar gaat het hier niet om.
Zelf heb ik het proefpakket niet eens willen proberen omdat de formule me niet ligt. Ik ben iemand die graag knabbelt. Ik wil stukjes fruit in mijn yoghurt, appelmoes die niet gans gepureerd is, ... dus een shake als ontbijt? Nee dank u! Bovendien vind ik het vreselijk duur.
Voor iemand die het ontbijt overslaat omdat die 's ochtend geen hap door de keel krijgt, lijkt het me wel een oplossing.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:56

Ik heb een hele poos Herbalife onder begeleiding gebruikt.
Ochtend: 1 Herbalife thee, 1 mango drank, die is wel super lekker trouwens. En 1 shake, ik had altijd cream & cookie.
Middag: 1 shake
Avond: groente en vlees.

Bij mij heeft dit heel goed geholpen, maar denk er wel om dat je echt om de 2 a 3 uur iets tussendoor eet.

Toen ik begon ben ik eerst zelfs aangekomen, omdat je lichaam een omschakeling moet maken.. maar na een paar week ging het super.

Enne, niet te veel wegen, maar meten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:48

De albert heyn heeft smakelijke eiwitpoeder van ewrten.

En verder ontbijt ik met de salade variant van smoothies: dingen als ijsbergsla plus banaan plus amandel etc. Met eventueel een zelfgemaakte "shake" van cacao met eiwitpoeder, kryiden en sinaasappel. (Gewoon in een kopje en dan roeren.)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:57

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:47

Mocht je interesse hebben in een goed voedingssupplement om je voedingspatroon aan te vullen kan ik je deze van harte aanbevelen. Ze zijn vegetarisch en nee ze zijn niet goedkoop, maar dat komt omdat alle stoffen die erin zitten de goed opneembare varianten betreffen. Als je trouwens vegetarisch eet en vaak zelfs vegan is bij vermoeidheid echt je B12 wel een dingetje om in de gaten te houden en dan niet met goedkope pilletjes van de drogist maar met een goed opneembare vorm (ik zou dan zelfs hoger gedoseerd aanraden dan in deze multi zit). https://www.vitaminstore.eu/health/voed ... ti-Energy/

Mijn ervaring met Herbalife is van 20 jaar geleden dus daar kan je weinig mee denk ik. Ben er toen goed mee afgevallen, maar ik zou nu een andere methode aanraden voor mensen die af willen vallen en qua aanvulling op je voeding vraag ik me af of het nou de beste keuze is die je kan maken. Is het geen betere keuze om je eiwitten aan te vullen met iets waar minder zooi bij in zit en dan een goede multi te kiezen voor de vitamines en mineralen? :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 21:06

Wat veel reacties al, wauw! Super leuk om te lezen hoe jullie hierover denken. :j

Ik wil idd niet, zoals Croo noemt, in de marketingstrategie van Herbalife tuinen, maar het is zooo lastig om onderscheid te maken tussen wat daadwerkelijk goed is en wat (te) rooskleurig neer wordt gezet -O- overigens is de bootcampclub wel echt met de beste intenties opgezet, door een gezin hier uit de buurt die de regio gezonder en bewuster w.b. voeding willen maken en aan het bewegen krijgen. Ze bieden gratis sport aan en begeleiding bij eten. En daar promoten ze Herbalife ook enigszins bij, maar dat is voor de club zeker niet de core business. Maar inderdaad, de strategie van Herbalife zelf is erg slim opgezet! Goed dat Bokt mij kan helpen met de zaak van alle kanten belichten, dank daarvoor :D

@Liezsje, het financiële deel is idd ook (grotendeels) wat mij tegenhoudt. Ik ben student en heb niet veel te besteden, dus zowel gezondheidswijs als financieel gezien wil ik een goed overwogen keuze maken. Bedankt voor je aanbod maar mocht ik begeleiding willen dan kan de sportclub mij hier goed in helpen. Maar ik waardeer je aanbod! :)

@vladimir1979, gebruik je body en fit zelf ook? Zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee?

@sonja_vr, ziet er uit als een natuurlijke shake! Wel jammer weer dat alleen vitamine E en D erin zit. Maar voor zover ik kan zien, lijkt het inderdaad een vrij 'schone' shake.

@alwiene, helaas krijg ik een foutmelding als ik je link open -O- maar het klinkt interessant! Goedkope varianten zijn ook naar mijn ervaring vaak niet zo effectief aangezien het vaak de minder goed opneembare varianten betreft. Laatste keer dat ik m'n vitamines heb laten testen door de HA was alles in orde, B12 was zelfs erg hoog (krap een jaar geleden). Ik ga binnenkort ook met de HA kijken of ik weer kan laten testen op eventuele tekorten en overleggen bij wat voor supplement ik baat zou kunnen hebben. Ik wil mijn lichaam nl. niet overbelasten door bepaalde mineralen/vitaminen teveel in te nemen, zoals bijv. met een multivitamine kan gebeuren. Mocht ik bijv. vooral de B vitamines en vitamine D + ijzer te kort komen, kies ik liever voor een supplement waar alleen die voedingsstoffen inzitten. Desalniettemin ben ik benieuwd naar de Multi die je aanraadt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:13

een bootcampclub die met de beste intenties is opgezet (gezonder en bewuster wb voeding en mensen aan het bewegen willen krijgen) en dat helemaal gratis en voor niets??? Ik denk dat je iets te naïef bent in dit geval.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:50

UMayDream schreef:
@alwiene, helaas krijg ik een foutmelding als ik je link open -O- maar het klinkt interessant! Goedkope varianten zijn ook naar mijn ervaring vaak niet zo effectief aangezien het vaak de minder goed opneembare varianten betreft. Laatste keer dat ik m'n vitamines heb laten testen door de HA was alles in orde, B12 was zelfs erg hoog (krap een jaar geleden). Ik ga binnenkort ook met de HA kijken of ik weer kan laten testen op eventuele tekorten en overleggen bij wat voor supplement ik baat zou kunnen hebben. Ik wil mijn lichaam nl. niet overbelasten door bepaalde mineralen/vitaminen teveel in te nemen, zoals bijv. met een multivitamine kan gebeuren. Mocht ik bijv. vooral de B vitamines en vitamine D + ijzer te kort komen, kies ik liever voor een supplement waar alleen die voedingsstoffen inzitten. Desalniettemin ben ik benieuwd naar de Multi die je aanraadt!

https://www.vitaminstore.eu/health/voed ... gy/P264534

Excuses ik had de link iets te fanatiek ingekort, overigens zijn er nog een paar multi's van dit merk, specifiek voor bepaalde doelgroepen.

Deze is dan misschien nog wel een betere optie qua doseringen, ik gebruik deze zelf niet omdat ik geen citraat verdraag en hier magnesiumcitraat in zit. Een supervorm hoor, maar ik kan er net weer niet tegen haha. In deze zit dan met name een lagere dosering B6 wat m.i. in de energy variant bizar hoog gedoseerd is, wel nog goed onder de veilige norm, en in de veiligste vorm, maar toch.
https://www.vitaminstore.eu/health/voed ... gy/P264534

Vitamines en mineralen zijn natuurlijk héél breed, ik kan me niet voorstellen dat je huisarts bereid is zomaar het hele riedeltje te testen. En dan blijf je beperkt tot de grote dingen, inderdaad o.a. B12, D3, magnesium etc. Ik denk dat belasten van je lichaam sneller gebeurt bij slechter opneembare vitamines en voor B6 weet ik dat vrij zeker, die stapelt in ieder geval vele malen makkelijker bij een niet organische variant dan bij de wel organische variant.
Mocht je het interessant vinden, dit is de website van het merk https://www.essentialorganics.nl/
Ik ben hier zelf op terecht gekomen omdat ik op zoek was naar een multi maar zonder troep en met alleen goed opneembare varianten.
Overigens gaan ze uit van 2 capsules per dag, maar je kan natuurlijk prima 1 per dag nemen of gewoon luisteren naar wat je lichaam aangeeft en daar op inspelen :)

UMayDream schreef:
@sonja_vr, ziet er uit als een natuurlijke shake! Wel jammer weer dat alleen vitamine E en D erin zit. Maar voor zover ik kan zien, lijkt het inderdaad een vrij 'schone' shake.

De D is anorganisch, de E is wel organisch maar kijk eens naar de hoeveelheden, dat is per 100 gram shake, 1 portie is voor wat ik kan vinden 25 gram, dus een kwart van de genoemde hoeveelheden D2 en E. Ik zou dat verwaarloosbaar noemen.

Sonja, let wel even op dat sommige andere smaken Erythritol bevatten, door sommige beschouwd als net zo onschuldig als stevia, maar heb in mijn directe omgeving iemand meegemaakt die doodmoe werd van deze zoetstof en als ik op ga zoeken hoe die gemaakt wordt hou ik mij er net zo verre van als andere zoetstoffen met een slechtere naam. Als je het wil gebruiken, ga je gang, maar wil je er alleen bewust van maken :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 13:46

Dank voor je uitgebreide uitleg Alwiene! Ik ga de linkjes die je stuurde bekijken en zien of daar een geschikt alternatief tussen zit :j

Kinke schreef:
een bootcampclub die met de beste intenties is opgezet (gezonder en bewuster wb voeding en mensen aan het bewegen willen krijgen) en dat helemaal gratis en voor niets??? Ik denk dat je iets te naïef bent in dit geval.

Soms moet je geloven in het goede van de mens. ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:57

UMayDream schreef:
Dank voor je uitgebreide uitleg Alwiene! Ik ga de linkjes die je stuurde bekijken en zien of daar een geschikt alternatief tussen zit :j

Kinke schreef:

Soms moet je geloven in het goede van de mens. ;)

Of geloven in de slimme marketing van een productverkoper :Y) . Ben benieuwd of je nog steeds welkom bent bij deze club als je besluit geen producten die ze aanraden te gebruiken, maar een goedkoper en beter alternatief zoals er door enkele bokkers wordt geadviseerd

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:18

Of herbalife werkt of niet weet ik niet, ik heb de producten nooit gebruikt en zal dat ook nooit doen omdat het gewoon een smerig bedrijf is. Het werkt zoals al eerder in het topic is vermeld op basis van MLM, wat niets meer en niets minder is dan een legaal pyramid scheme. Bekijk factsaboutherbalife.com, of de documentaire "Betting On Zero", of deze link. Dit is een bedrijf wat mensen gewoon willens en wetens financieel en sociaal aan de grond helpt. Alleen al daarom zou ik zeggen, begin er niet aan!!! Door hun producten te kopen steun je een bedrijf wat mensen op heel oneerlijke wijze behandelt en stimuleert tot valse marketingtechnieken.

Er zijn genoeg eerlijke merken en bedrijven die EN goedkoper zijn EN er dus niet zo'n in en in vuile strategie op nahouden. Zelf 20 kilo afgevallen met de producten van kruidvat eigen merk en body&fit, daar heel tevreden over :j