Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joy_Mennings schreef:Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een tandpasta die goed voor mijn tanden is. Ik heb erg vervelende tanden en krijg snel veel tandplak. Ook worden ze snel gelig.
Ik ben dus op zoek naar een tandpasta die hierbij helpt.
Alvast bedankt!
Lous schreef:Joy_Mennings schreef:Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een tandpasta die goed voor mijn tanden is. Ik heb erg vervelende tanden en krijg snel veel tandplak. Ook worden ze snel gelig.
Ik ben dus op zoek naar een tandpasta die hierbij helpt.
Alvast bedankt!
Eerst wat krijgt je mond allemaal te verduren?
Rook je?
Heb je een tongpiercing of een piercing in de mond?
Drink je veel thee/koffie/cola/energiedrank?
Hoe vaak per dag poets je je tanden?
Wanneer poets je ze? Voor of na het eten?
Pinda_Dipje schreef:Ik denk dat je het probleem niet verhelpt met een tandpasta maar dat de oplossing juist zit in betere preventie (andere manier van poetsen, flossen, ragen, stoken, spoelen) en in wat ze zoal te voortduren krijgen.
Ik zou als eerste eens een afspraak maken bij de tandarts/preventieassistente voor een volledige reiniging en eventuele poetsinstructies.
Zelf gebruik ik Vitis, zowel de tandpasta als de mondspoeling en ben daar héél tevreden over.
Lous schreef:Sowieso is het beter voor je tanden om voor het eten te poetsen. Of minimaal een uur nadat je gegeten hebt. Zuren zijn sowieso ook heel slecht voor je tanden. Dit zit ook in fruit en vruchtensap. Dit zorgt ook voor gele tanden.
Joy_Mennings schreef:Lous schreef:Sowieso is het beter voor je tanden om voor het eten te poetsen. Of minimaal een uur nadat je gegeten hebt. Zuren zijn sowieso ook heel slecht voor je tanden. Dit zit ook in fruit en vruchtensap. Dit zorgt ook voor gele tanden.
Bedankt voor de tip. Dat ga ik voortaan proberen te doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet heel veel fruit eet (is ook slecht..) en niet veel fruitsappen drink. Ik drink voornamelijk water.
Lous schreef:Sowieso is het beter voor je tanden om voor het eten te poetsen. Of minimaal een uur nadat je gegeten hebt. Zuren zijn sowieso ook heel slecht voor je tanden. Dit zit ook in fruit en vruchtensap. Dit zorgt ook voor gele tanden.
LiiNd_Y schreef:Lous schreef:Sowieso is het beter voor je tanden om voor het eten te poetsen. Of minimaal een uur nadat je gegeten hebt. Zuren zijn sowieso ook heel slecht voor je tanden. Dit zit ook in fruit en vruchtensap. Dit zorgt ook voor gele tanden.
Waarom is poetsen voor eten beter? Of waarom minimaal een uur na het eten?
listiglistje schreef:1 of 2 keer per week een keer poetsen met bakingsoda en citroensap![]()
(Bakingsoda haal je bij de bakproducten in de supermarkt even wat citroensap erop en poetsen maar)
Verder een goede tandpasta en mondspoeling gebruiken, zelf gebruik ik Meridol, deze helpt super tegen tandplak.
romyloverrr schreef:listiglistje schreef:1 of 2 keer per week een keer poetsen met bakingsoda en citroensap![]()
(Bakingsoda haal je bij de bakproducten in de supermarkt even wat citroensap erop en poetsen maar)
Verder een goede tandpasta en mondspoeling gebruiken, zelf gebruik ik Meridol, deze helpt super tegen tandplak.
Oef hier zou ik toch heel goed mee oppassen... Worden misschien wel schoon maar ook kwetsbaarder voor een volgende keer...
jolanda20 schreef:Ik adviseer je om een afspraak te maken bij een preventie assistente. Zij kunnen je tips geven hoe je het beste je mond kan reinigen.
Zelf ben ik ook preventie assistente en krijg met regelmaat deze vraag. Alles draait om poetsen en tussen je tanden (dagelijks) reinigen.
Let op hoeveel eet en drinkmomenten je neemt. Niet meer dan 7 momenten.
Bijv. Ontbijt met tegelijk drinken is 1 moment. Neem je na een uur weer een slok van je dinken.. weer 1 moment. Water kun je onbeperkt drinken.
Gebruik een elektrische borstel.