Heftige reactie na insectenbeet (mug?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Heftige reactie na insectenbeet (mug?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 23:27

Hallo!

Ik ben zondag door iets op mijn arm gestoken (overdag of in de nacht van zondag op maandag). Er zaten 2 mooie bultjes naast elkaar op mijn arm. Ook op mijn bovenbeen zaten er 2 en een op mijn enkel. Muggenbult, dacht ik nog. Maandag had ik toch wel een flinke plek op mijn arm. De plekken op mijn been en enkel zijn normaal.

Dus ik ben naar het Kruidvat gegaan en heb afterbite gehaald tegen de jeuk. Hoe graag ik ook wil, ik kan er niet afblijven. De andere plekken wel, die zijn inmiddels ook tot rust gekomen en jeuken niet meer zo erg. Met afterbite bij de hand ben ik maandag de dag doorgekomen op mijn werk. 'S avonds was de plek warm en groot. Ik heb weinig geslapen want werd steeds wakker van de jeuk.

Vanochtend toch maar even de HA gebeld. Uiteraard was mijn eigen met vakantie dus heb de waarnemer aan de telefoon gehad. Althans, de assistente. Ze waren alleen beschikbaar voor zaken die niet tot na deze week konden wachten. Zag het zelf niet als een noodgeval maar vooral heel erg vervelend dus wilde graag info wat ik kon doen. Ze wilden me toch wel erg graag zien.

Langs gegaan en was inderdaad een enorme plek. Heb nu tabletjes tegen allergieën die ik tot ik er minder last van heb 1x daags (1 tablet) in moet nemen.

Moet het goed in de gaten houden maar geen idee wanneer het minder moet worden..
Iemand daar ervaring mee? Ik wordt helaas nog altijd gek van de jeuk, maar mocht het tabletje ook pas voor het slapengaan innemen dus die zit er net in.

De plek maandag;

Afbeelding

En nu;

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Re: Heftige reactie na insectenbeet (mug?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:29

Ik krijg zulke plekken van horzels en muggen. Het gaat eigenlijk altijd vanzelf weer over. Koelen kan nog wel fijn zijn als het erg warm voelt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 23:31

zonnebloem18 schreef:
Ik krijg zulke plekken van horzels en muggen. Het gaat eigenlijk altijd vanzelf weer over. Koelen kan nog wel fijn zijn als het erg warm voelt.

Koelen is tot nu toe idd het enige dat echt helpt. Tegen de jeuk vooral. Ik heb de nacht van zondag op maandag ijsblokjes uit de vriezer gehaald en die in een zakje gestopt met keukenpapier eromheen zodat ik kon gaan slapen :+

Vandaag een hele tijd met ice pack erop gezeten, maar die is inmiddels niet koud meer en ligt weer in de vriezer -o-

Met hoeveel dagen is het bij jou normaal gesproken ongeveer weg?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:33

Herkenbaar en heel naar. Heb ze een aantal keer op mijn bovenbeen gehad, plek van 10 bij 10 cm en keihard en gloeien, jeuken en toch pijnlijk. Ik deed er azijn op tegen de jeuk en idd koelen is wel fijn. Sterkte ermee!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:34

Jup ook herkenbaar. Bij mij hielp alleen koelen, zelfs azijn hielp niet tegen de jeuk of zoiets als afterbite.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:35

Ik heb dit vorig jaar ook gehad, mijn onderarm was twee keer zo dik geworden (letterlijk!). Na een paar dagen was het bij mij gewoon weer over, niks om je zorgen over te maken dus. Mijn buurman die huisarts is zei ook dat het gewoon een kwestie van wachten is tot het minder wordt.
Koelen en eventueel een zalfje tegen de jeuk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:36

Vanaf de prik meestal een dag of 4 a 5.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:38

Fijn dat het bij jullie zo snel wegtrekt, helaas bij mij niet, zelfs kleinere bulten kan ik soms weken last van houden. Hopelijk valt het bij ts mee

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:41

TS, waarschijnlijk een muggenbeet waar je allergisch op reageerd. Dit heb ik ook vaker.
Vorig jaar eentje bij mijn enkel gestoken, waarnaar ik 1 week op krukken moest lopen omdat mijn enkel helemaal gezwollen en dik was.

Bij mij werken de anti-histamine tabletten opzicht wel goed. Een paar dagen en dan is het weg.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:42

Ik heb dit nooit in NL, maar in Amerika heb ik dit ook gehad, geen idee wat voor beest me gestoken had, maar mijn bovenarm werd ook 2x zo dik, of 3x misschien zelfs :') Ik heb toen anti allergie pillen gehaald, geen idee of ze daadwerkelijk geholpen hebben, maar na een flink aantal dagen trok het weg, heb er echt wel last van gehad en werd eerst met de dag dikker en dikker.

Daarna ook nog op mijn bovenbeen gehad aan de achterkant, ook weer met de dag dikker en dikker en grotere "plakaat" onder mijn huid, is ook na heel aantal dagen weg gegaan. Heb wel weer de anti allergie pilleng eslikt, maar denk dat dat puur psychisch was. Kan niet zeggen of het geholpen heeft _O-

Maargoed; met wat geduld trekt het vanzelf weer weg. Bij mij jeukte het overigens niet extreem, het deed vooral zeer.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:47

Brrr, dit heb ik elk jaar.
Grap altijd dat ik ook zomereczeem heb,net zoals mijn pony.

Eerst had ik een zalfje van de apotheek maar tegenwoordig gebruik ik nestosil :)
Werkt super of anders koelen met koude lappen die gedrenkt zijn in azijnwater.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:50

Ik heb het altijd! Ik zorg dat ik elke dag pilletjes slik om het te voorkomen en dan nog wordt het zo, koelen werkt ook voor mij het beste

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:52

Helaas herkenbaar ja, heb er elk jaar wel last van. Kan al van een gewone mug zijn. Ik krijg er soms zelfs een blaasje op. Duurt bij mij meestal ruim een week, soms 2 weken. Ik doe er ook altijd een koud washandje op, dat verlicht het een beetje.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:56

Ook hier herkenbaar.
Heb ook medicijnen hiervoor maar die helpen niks.

Belangrijk is om in de gaten te houden dat je geen ontsteking krijgt.
Verder kan de arts ook weinig doen als je er geen ontsteking aan krijgt.
Je kan vragen om medicijnen die de heftigheid van de reactie zouden moeten verminderen.
Bij mij helpt dat 0,0 procent.
Maar sommige mensen hebben er wel baad bij

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:57

KarmaChansy schreef:
Ik heb het altijd! Ik zorg dat ik elke dag pilletjes slik om het te voorkomen en dan nog wordt het zo, koelen werkt ook voor mij het beste

Dit dus wat ik bedoel met die medicijnen.
Helpen bij mij ook niks.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:15

Ik krijg dit soort plekken ook sinds een jaar of twee bij sommige muggenbulten. Heel vervelend! Volgens mij ging het met een week ongeveer wel over, maar de plek bleef nog lang zichtbaar. Dit jaar nog geen muggenbult gehad gelukkig (even afkloppen).

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:32

Ik smeer altijd een beetje vaseline tegen de jeuk.... werkt hier nog t beste!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:33

Wat ook erg goed helpt is er een doek opleggen doordrenkt met azijn :))

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:35

Yup, hier ook zo'n gelukkige die deze plekken krijgt :Y)

Ik wil nog wel eens inderdaad een doek met azijn erop leggen of als ik in beweging ben een verband doordrenkt met azijn erop verbinden, dat houd me ook tegen om er de hele tijd aan te jeuken.

Ik heb toen ook een keer zo'n plek gehad op m'n onderarm precies de dag voordat ik een wedstrijd had. Ik kon m'n wedstrijd jasje niet meer aan, mouw was te krap :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:43

Herkenbaar! Zo krijg ik ze ook.
De ene keer trekt het zo weg, de andere keer duurt het makkelijk een week.
1 keer antibiotica gehad omdat het een beetje doorsloeg.

Pas je op met icepack er te lang op laten? Dat is niet zo goed voor je zenuwen enzo.
Ik wikkel er vaak een natte theedoek om, maar ja, buitenshuis is dat ook zo wat

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:35

Herkenbaar en heel vervelend , veel kan je er niet aan doen maar wat ik altijd doe is coolings gel van de paarden er op smeren werkt voor mij t beste

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:37

Oh wat fijn dit topic, sorry TS ik leef helemaal met je mee, ik mijn onderbenen zitten helemaal onder met van die gigantische bulten. De jeuk is niet te doen.
Heb vanmorgen even snel gegoogled voor ik naar werk ging en heb er gauw tandpasta op gesmeerd wat best werkt tegen de jeuk, maar deze tips zijn geweldig!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:42

herkenbaar en heel naar.

Ik krijg ook altijd dit soort plekken na een muggenbult. Zo erg dat het ook zelfs pijn gaat doen, de zwelling.
Azijn is echt een supertip en ik gebruik altijd prikweg om tussendoor te smeren en extreem veel koelen.
Hopelijk is de plek snel over voor je.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:51

Ah, vervelend TS. Hier ook een dergelijke reactie op muggen, dazen, en andere wezens die steken. Koelen werkt bij mij ook vaak het beste, het liefst een ici-pack (15-20 minuten per keer) Meestal blijft de bult bij mij 3 a 4 dagen zitten, soms iets langer. Wel vind ik vaak dat daarna de plek waar gestoken is nog lang jeukt (in het ergste geval tot 4 maanden na het prikken.

Wat bij mij overigens wel goed werkt is, zodra ik geprikt ben het zo snel mogelijk te behandelen, op dezelfde manier dat je een wespensteek behandeld. Dus uitzuigen (binnen 2 minuten na steken)), en vervolgens behandelen met cortisonzalf om een ontstekingsreactie te voorkomen. Als het 's avonds is gaan er dan ook 2 allergiepilletjes in (benadryl/diphenhydramide). Dit heeft heel wat leed de afgelopen jaren kunnen voorkomen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:02

Hier ook één die zo reageert op insectenbeten.

Dazen beten zijn helemaal een feest die worden daarna nog een mega bloeduitstorting.

Heb ook van die allergie pilletjes van de ha.
Maar ook hier werken ze niet altijd.

Zodra ik merk dat ik gestoken ben moet ik ze gelijk innemen.

Voor de jeuk gebruik ik meestal prikweg van vsm , dat helpt in ieder geval even :')