Sinds woensdag is het bij mij echt extreem, daarbij ben ik ook nog allergisch voor allerlei andere dingen (hooi, stro, gras, paarden etc). Via de huisarts heb ik dagelijks levocetirizine pilletjes, deze slik ik nu ruim een jaar. Helaas is het op dit soort dagen echt niet genoeg met enkel pilletjes, de allergische reacties zijn nu zo extreem dat ik 's nachts max 2-3 uur slaap en me compleet ellendig voel. Door mijn allergieën nies ik sowieso al minstens 20 keer per dag, maar nu met zoveel pollen erbij is het helemaal feest. De hele dag door hoofdpijn, pijn in mijn neus (alsof er cola doorheen gaat), tranende ogen, verstopte holtes.. Noem het maar op. Mijn hele hoofd voelt opgezwollen. Neusspray (xylometazoline) gebruik ik zo min mogelijk, mijn slijmvliezen zijn al chronisch geïrriteerd door verslaving vroeger helaas.
Iemand nog handige 'oma weet raad' tips om klachten te verminderen?
Ik las het medical taping topic al. Op dit moment ben ik in staat om alles te proberen, zo ellendig voel ik me

Afkloppen indd, heb ik dit jaar ook nog niet nodig gehad...
Het is wel moeilijk omdat je zo snel afgescheept word met een 'verkoudheidje' helaas. Voor de allergietest heb ik echt op mijn strepen moeten staan om überhaupt tot een afspraak bij de huisarts te komen, assistente vertelde me letterlijk 'Dat iedereen wel eens verkouden is en we daar niks aan kunnen doen'
Qua medicatie slik ik trouwens Fexofenadine 180 mg. Heb er zelf geen bijwerkingen van en het is voor mij een van de weinige die echt helpt!