Erg veel napijn na vullen 3 kiezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Erg veel napijn na vullen 3 kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 04:09

Is er nog iemand wakker? Ik heb gisterochtend 3 kiezen laten vullen bij de tandarts (rechtsboven- en onder en linksonder). Ik wist dat het wel gevoelig kon zijn naderhand maar nu lig ik onderhand met tranen in mijn ogen in bed. Ik heb al best veel paracetamol genomen en heb nu 2 ijszakken erbij, maar is dit normaal?

Recent heb ik een tweedelige wortelkanaalbehandeling gehad (mijn oude tandarts heeft veel gemist in november waardoor mijn nieuwe tandarts nu puin aan het ruimen is) en daar had ik slechts een paar uur na behandeling wat last van.

Ik twijfel nu erg of deze pijn normaal is en wat ik nu nog meer kan doen. Sowieso bel ik morgenochtend direct de tandarts.

WendyLotte

Re: Erg veel napijn na vullen 3 kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 04:13

Als je twijfelt bel je de huisartsen post. Daar is het nu niet zo druk en die kunnen je ook adviseren

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 04:45

Heb je witte vullingen? Die kunnen nog een hele tijd zeer blijven doen.
Heb ze een paar weken terug ook gekregen en die zijn nog steeds wat gevoelig..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 05:41

Ik heb een heel aantal witte vullingen maar nog nooit napijn gehad.. Daar heb ik sowieso nog nooit van gehoord.

TS, als het echt zoveel zeer doet ligt er misschien nog ergens een zenuw bloot. Ik zou idd vanochtend de tandarts bellen en vragen of je terug mag komen om dit nog eens extra te laten controleren.
Drie kiezen achter elkaar laten vullen is best pittig. Het kan ook zijn dat er daardoor wat spieren in je mond zijn geforceerd (soort spierpijn) en dat kan ook heftig zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 06:43

Het zijn witte vullingen inderdaad. Achteraf was 3 tegelijkertijd niet slim maar ik wilde er graag vanaf zijn.

De huisartsenpost zei dat ik de spoedtandarts moest bellen en daar werd niet opgenomen. }:0
Om 7.30 uur kan ik bellen met mijn tandarts dan hoop ik snel terecht te kunnen.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:44

Cayenne schreef:
Ik heb een heel aantal witte vullingen maar nog nooit napijn gehad.. Daar heb ik sowieso nog nooit van gehoord.

TS, als het echt zoveel zeer doet ligt er misschien nog ergens een zenuw bloot. Ik zou idd vanochtend de tandarts bellen en vragen of je terug mag komen om dit nog eens extra te laten controleren.
Drie kiezen achter elkaar laten vullen is best pittig. Het kan ook zijn dat er daardoor wat spieren in je mond zijn geforceerd (soort spierpijn) en dat kan ook heftig zijn.

Is bij een witte heel normaal omdat die dus gelijk heel hard worden.
Reageren ook langer op warmte en kou.

Ik had er laatst 4 (waarvan 3 witte) en heb ze ook echt vervloekt.

Het zou ook nog kunnen dat je vulling te hoog is, dan kun je ook enorm veel pijn hebben.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:50

Inderdaad heb ik een tijdje geleden ook een soort puin-ruim-actie ondergaan bij mijn nieuwe tandarts......pffff wat een ellende, alsof de vulling op de zenuw lag, heeft een dikke week geduurd voor ik de zeurende pijn niet meer voelde en het heeft maanden geduurd voor ik aan die kant kon eten. En dat terwijl ik nooit klachten had over mijn oude tandarts.....sterkte!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:54

Hoewel ik dit daarvoor nog nooit eerder aan de hand heb gehad heb ik de laatste keer dat ik een (witte) vulling liet zetten daar weken last van gehad. Bleef heel erg gevoelig en het was net of er iets in zat dat er niet hoorde of dat het niet goed gezet zou zijn waardoor ik warmte en kou super sterk voelde. Zelfs heb ik even gedacht dat er vuil onder zou zitten dat een ontsteking aan het veroorzaken was, zo'n rotgevoel. Maar uiteindelijk is dat vanzelf weer over gegaan. Als je twijfelt, dan kun je altijd de TA even bellen, maar je loopt kans dat dit het 'normale' witte-vullingen-proces is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 06:54

Erg he. Volgens mijn oude tandarts had ik een prima gebit, ik ben in november nog APK goedgekeurd. Totdat ik in januari dermate veel kiespijn kreeg en naar een spoedtandarts moest, daar is het balletje gaan rollen dat deze problemen in november er al zeker zaten. :n

Shenavallie, dat inderdaad het voelt alsof er iets in mijn kies zit wat er niet hoort en alsof mijn zenuw dat eruit werkt (pulserend). Ook heb ik veel last van de plekken waar de verdoving is gezet.

Terwijl ik met de wortelkanaalbehandeling daar helemaal geen last van had. Daar was ik eigenlijk alleen beurs omdat ik 90 minuten met mijn mond open heb gezeten.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:00

Ik weet niet hoe diep de gaatjes waren, maar wellicht is er toch iets niet oké met je zenuwen. Tegen de pijn helpt dan Nerofen/Ibuprofen beter dan paracetamol.
Mocht het niet minder worden na vannacht dan zou ik zeker de tandarts bellen en foto's laten maken. (Zelf opleiding tandartsassistente gedaan)
Sterkte ermee!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 07:05

2 redelijk diepe en 1 oude vulling vervangen waar aan de onderkant ook wat erosie zat. Er zijn van te voren uitgebreid rofo's gemaakt dan hadden ze dat wel moeten zien toch als ze zo diep zaten?

Klopt van nerofen en ibuprofen die had ik alleen niet in huis.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:05

Bij mij werkte Advil hel goed..heb ook napijn gehad..het is toch een soort operatie en je moet daarvan herstellen..als je niet hoeft te rijden etc is tramadol ook even een oplossing..na een weekje moet het minderen.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:23

Heb helaas afgelopen week hetzelfde gehad. Was een stuk uit mijn kies gebroken en deze was supergevoelig. Op woensdag gevuld, met een witte vulling. Was vrij diep. In de nacht van donderdag op de kop in bed van de pijn en geen pijnstiller die verlichting kon bieden. Uit pure wanhoop zelfs een verdwaald morfine tabletje van mijn vriend genomen en zelfs deze kon mijn pijn niet verzachten. Op vrijdag terug naar de tandartsen zonder kies naar huis gegaan. Ik hoop voor je dat het meevalt ts. In ieder geval sterkte.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:38

magda_90 schreef:
Erg he. Volgens mijn oude tandarts had ik een prima gebit, ik ben in november nog APK goedgekeurd. Totdat ik in januari dermate veel kiespijn kreeg en naar een spoedtandarts moest, daar is het balletje gaan rollen dat deze problemen in november er al zeker zaten. :n

Shenavallie, dat inderdaad het voelt alsof er iets in mijn kies zit wat er niet hoort en alsof mijn zenuw dat eruit werkt (pulserend). Ook heb ik veel last van de plekken waar de verdoving is gezet.

Terwijl ik met de wortelkanaalbehandeling daar helemaal geen last van had. Daar was ik eigenlijk alleen beurs omdat ik 90 minuten met mijn mond open heb gezeten.

Sinds mijn bevalling heb ik toch al heel wat gaatjes met witte vulling laten doen, maar de laatste keer deed het echt pijn. Misschien is de grondstof veranderd in al die jaren? Geen idee, maar het viel me wel op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:39

Taartje schreef:
Cayenne schreef:

Is bij een witte heel normaal omdat die dus gelijk heel hard worden.
Reageren ook langer op warmte en kou.

Ik had er laatst 4 (waarvan 3 witte) en heb ze ook echt vervloekt.

Het zou ook nog kunnen dat je vulling te hoog is, dan kun je ook enorm veel pijn hebben.

Ik heb geloof ik 8 witte vullingen in mijn mond en vorige week nog oude vulling door een witte laten vervangen, maar geen centje pijn gehad :=
Maar het zal ook per tandarts verschillen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:02

wkb kan nog een week zeer doen. geef die kies sws ff de tijd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 08:03

Van de wortelkanaalbehandeling heb ik totaal geen last meer, dat is enkele weken geleden afgerond. Dit zijn nu 3 andere kiezen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:16

Vaak is het ook het tandvlees wat pijn kan doen door de ijzeren klemmen die ze er om geschoven hebben om te vullen. Vaak laat de tandarts je even afwachten mocht de vulling wel te dicht op je wortel zitten gaat die waarschijnlijk dood en wordt het een wkb en die zijn het makkelijkst te doen als de wortel dood is. Maar ga daar niet direct van uit. Waarschijnlijk heeft je mond even tijd nodig om bij te komen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:27

Ik heb twee weken geleden een gaatje laten vullen, ik heb er een dag of 2/3 wel flink last van gehad. Dacht eerst ook dat het niet normaal was, maar het ebte langzaam weg na die dagen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:39

Ik heb dit ook gehad. Bleek dat de vulling te dicht op de zenuw zat en dus alsnog getrokken moest worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:46

Het kan zijn dat je vulling nog te hoog is, dat had ik ook en dat doet gruwelijk pijn.

Mijn oude tandarts had ik ook nooit klachten en altijd een keurig gebit, maar achteraf bleek dat hij controles met zn ogen dicht deed ofzo, hij had zes gaten over het hoofd gezien die zonder foto al zichtbaar waren. Komt best vaak voor begreep ik al :\

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:09

Wat ik begrepen heb uit verhaal van mijn tandarts; gaatje gevuld en na vullen plots pijn aan die tand.
Na een week nog steeds pijn, dus toen maar gebeld.
Volgens tandarts kon het zo zijn dat het boren net te diep is gegaan en dat het tandbeen geïrriteerd is geraakt.
Hij noemde het een kneuzing, blauwe plek in de tand.
In tweede instantie is het toen toch een zenuwbehandeling geworden.
Factuur was overigens coulance van hem.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:24

Ik heb ook echt nog nooit napijn gehad van een witte vulling :=
Alleen een beetje met kou en warmte erop.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 09:45

Ik moet om 11.50 uur bij de tandarts zijn. Ze gaf aan dat lokale verdoving wel napijn kan geven bij het tandvlees maar desondanks heeft ze mij ingepland zodat het nog even goed nagekeken kan worden.
Ik kan ook niet goed aangeven waar de pijn overgaat van tandvlees naar kies momenteel straalt het uit in mijn hele mond namelijk.

Kan ik mooi op de terugweg ook ibuprofen halen.

Bedankt voor jullie berichten. :+:

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:47

Ik heb altijd napijn als ik een witte vulling heb gekregen. Het duurt bij mij vaak een maand of 3 voordat ik weer normaal met die kirs kan bijten. Daarom ik heb zo'n bloedhekel aan de tandarts. Ik ga altijd zonder pijn, kom altijd met pijn terug...