Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 09:33

Ik vroeg mij af hoe jullie kinderen combineren met rijden.

Mijn zoontje is sinds gisteren 3 jaar geworden. Sinds zijn geboorte staat mijn rijden op een laag pitje. Ik merk nu dat ik het tijden heel hard mis en dat ik psychisch uitgeput ben.

Ik geef mij voor 100% aan mijn zoon en vriend maar ik krijg nu het gevoel dat ik mezelf vergeet in het hele gebeuren. Ik ben mama, vrouw van, hulp in de zelfstandige zaak van mijn vriend, voltijds docent in het hoger onderwijs.... Maar waar ben ik?

Ik heb besloten om er verandering in te brengen. Ik heb mij reeds ingeschreven in een workshop Outdoor training om terug in conditie te komen en de 5 kilo die er is bijgekomen af te krijgen maar ook het rijden wil ik terug meer doen.

Tot voor de winter stond ik extra vroeg op om te rijden of reed ik in het donker maar door mijn extreme vermoeidheid zie ik dat nu niet zitten. Rekenen op oma's is zo goed als niet mogelijk aangezien zij al veel zorg opnemen zodanig dat ik kan werken.

Dus ik wil rijden als mijn zoontje er is. Ik heb een piste aan huis met veel speelmogelijkheden voor mijn zoon. Zouden jullie dit durven?

Ik ben een enorme controle freak en ben hier toch bang voor...

- ga ik mijn zoon in het oog kunnen houden.
- ben ik er snel genoeg bij als er iets gebeurd
- wat als hij op de pistes komt
-....

Heel wat bange gedachten dus. Op zich heb ik een super lief paard maar soms wel met een hoekje af.

Kunnen rijden met mijn zoon er bij zou een wereld van verschil zijn. Ik zou letterlijk terug gelukkig worden.

Dus nogmaals, hoe doen jullie dit?

amigamia

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:40

Mijn dochter speelde toen altijd buiten de piste in het zand. Ze is nooit de piste ingewandeld en heb altijd wel haar goed in het oog gehouden en hier scheelde het ook wel dat mijn zus er ook was , haar paard stond ook op dezelfde stal , dus die hield haar ook altijd wel in het oog.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:41

Ik zou het niet doen?
Je kan je kind niet in de gaten houden en je focus hebben op het paard.

Pittig hoor fulltime werken, moeder en een eigen zaak.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:42

Als je paarden aan huis hebt, kun je niet naast de bak een soort afgerasterd speelplekje maken voor je zoon? Is hij veilig en kun je hem in het oog houden

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:43

Ik heb er mee in geschikt dat ik 3-4 dagen per week actief wat met mijn paarden kan doen op het moment dat mijn partner thuis is. Rijden staat op een laag pitje, wij willen aankomend voorjaar/zomer gaan mennen zodat we het met het gezinsleven kunnen combineren. Geen opa’s en oma’s in de buurt en de paarden niet aan huis.

In jou geval heb je je paarden nog aan huis staan, neem aan dat jou zoontje nog slaapt tussen de middag. Indien je paard te vertrouwen is zou ik er eerder voor kiezen die tijd een babyfoon uit te leggen en dan op te stappen dan wanneer je alleen thuis bent op te stappen met een rondlopende vindingrijke peuter. Dan is rijden denk ik enkel een frustratie i.p.v. een ontspanning. Je kunt onmogelijk 2 dingen perfect tegelijk in de gaten houden en er nog niet over na te denken dat je er af klapt en je peuter rond loopt.

Edit; zie dat je fulltime werkt, dan is dat slaapje wss onder jou werktijd :(

Voor jezelf een ritme in bouwen, ‘s morgens voor dag en douw rijden voor je gezin ontwaakt of daar afspraken maken met manlief of ‘s avonds direct na de maaltijd of het moment dat je zoontje naar bed gaat.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 03-04-18 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:45

Misschien een idee om in jouw zicht naast de bak een stukje af te zetten met hekjes, een soort 'ren' maken met allemaal speelgoed enzo, dingen waar hij zich niet aan kan bezeren en goed in het zicht voor jou zodat je hem misschien 2/3 seconde uit het oog verliest per rondje door de bak, je bent een vrouw! Multitasken zit in je bloed dus rijden icm een kleine die goed in het zicht zit (eventueel misschien een babyfoon neerzetten en die andere in jouw jas doen zodat je m hoort)

Ik denk dat het wel moet kunnen hoor, toen ik 3 was speelde ik ook al veel alleen als m'n moeder op zolder schoonmaakte, als ik iets nodig had riep ik wel en ik wist dat ik niet in de buurt van de trap mocht komen want dat ging pijn doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:46

Waar is papa in dit verhaal? Je kunt toch rijden op momenten dat hij er is voor jullie kind?

ReadTheRulez

Je zou het eens kunnen proberen?
En kijken hoe lang het kan voor je kind zich "alleen" gaat voelen, dus beginnen met een kwartiertje rijden en de x daarna een halfuurtje bijvoorbeeld.

Met een kindje van 3 kun je er ook afspraken over maken. Iets minder controle freak en je kind een klein beetje verantwoordelijkheid/vrijheid geven

Boras

Wat Billy voorstelt en als het absoluut safe is. Maar absoluut niet los met 3 jaar.

Verder belangrijk: alles komt op jou neer, dat kan niet. Waar is de vader van het kind in dit verhaal? En waarom let jij niet beter op jezelf?

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:47

Als het thuis is kan je toch een stukje netjes omheinen ? Als een soort buiten box maar dan groter. Hier hebben we ook een stuk van 5bij 6 ofzo waar een hek met poortje met extra hoge deur Klink afgezet. Loop fietsje, autootjes, zandbakken, glijbaantje enz erin en op het gras. Kindjes spelen en leren dat mama in de buurt is maar dat ze zelf kunnen spelen. Op het gras een keer vallen en vies worden is ook geen probleem. Gaat prima hoor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:50

Zet een verplaatsbare hondenkennel neer, versier hem gezellig, wat speelgoed en een leuk stoeltje erin en je hebt een enorme speelbox *\o/*

Kunnen jullie elkaar zien en kun je toch veilig rijden :j

Goed dat je wat tijd voor jezelf opeist, moet je er wel van kunnen genieten!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:51

Nog een ander dingetje, wat als jouw paard schrikt of jou eraf Bokt en er gebeurt iets met je.
Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren maar dan heb je wel een paard loslopen en je kind zonder toezicht

karelien

Ik heb een zoontje van vier en een dochtertje van twee, maar ik rij nooit als er geen oppas is. Ik heb mijn rijbak naast afgesloten tuiin liggen kan ze goed zien, maar ik merk aan mezelf dat ik me niet goed genoeg kan concentreren op mijn paard als mijn dochtertje alleen buiten speelt. Ik begin soms wel met opzadelen/rijden als een van de oma's er nog niet is. Trouwens wel t geluk dat er altijd wel een opa of oma thuis is die wil oppassen.
Laatst bijgewerkt door karelien op 03-04-18 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik ben het met Billy eens, en waar is de vader in dit verhaal? Kan hij niet oppassen?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:52

Ik heb het wel een 100x geprobeerd met mijn stiefdochtertje. Elke x dacht ik er moet toch een manier zijn. Nu is zij maar om het weekend bij ons dus ze wil natuurlijk constanr praten.
Maar elke x roept ze van de andere kant van de bak : KIIIIM KIIIIM wat is dit dat en dat en dat.
Dus nee met haar lukt dat echt niet, zelfs nu ze 6 is is ze nog te enthousiast.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:53

En als je op een stal met anderen staat: eens navragen of er geen tieners zijn die het als bijbaantje wel ok vinden? Voor een paar euro en/of in combinatie met af en toe rijden? Gewoon daar op stal, je bent dus in de buurt dus het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn, maar dat er gewoon iemand anders is die lekker bezig is met je zoontje zodat jij echt helemaal op het rijden kunt concentreren en ervan genieten. (En die in geval van nood 112 kan bellen.)

Vraag ook zeker aan stalgenoten of zij iemand weten, of misschien vinden ze het zelf niet zo'n probleem (maar maak daar vooraf duidelijke afspraken over, zodat niemand zich eraan gaat ergeren.)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:53

Mijn buurvrouw heeft het deel van de bak omheind waar haar kind de bak in kan komen.zelf bracht ik ze 2x pw naar een peuterclubje s'morgens en dan reed ik en in de weekenden als mijn man op kon letten.Het blijft tricky.Het ligt er ook aan wat voor kindje je hebt vind ik.Je heb de brave stille kinderen en van die vreselijke ondernemers.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:58

Gillbo schreef:
Nog een ander dingetje, wat als jouw paard schrikt of jou eraf Bokt en er gebeurt iets met je.
Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren maar dan heb je wel een paard loslopen en je kind zonder toezicht

Ook dit!

En als dat gebeurt, dan laat je een kind achter in een onbeschermde toestand en dan ben je nog strafbaar ook.

Plus voor je kind zou zo een situatie traumatiserend kunnen zijn.

Ik zou de oplossing niet bij, maar buiten het kind zoeken.
Laatst bijgewerkt door Boras op 03-04-18 10:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:01

Papa is constant aan het werken waardoor alle zorg op mij valt. Ik maak dagen van 6u tot 17u15 maar door de afstand en ophalen zoon bij oma ben ik pas rond de 19u thuis. Dan zoon in bad en bed, zelf nog eten, paarden voeren en soms nog werk voor school. Met andere woorden ik ben dood op. Vroeger nam ik mijn paard nog om 2ou30 maar ik kan gewoon niet meer. De geplande sport is ook pas om 20u30 1x per week.

Onze hele tuin is kindvriendelijk maar het is zeer groot. Ik heb wel een afgemaakt kleiner tuintje naast de pistes dus daar zou ik hem kunnen zetten echer betwijfel ik of hij dat leuk vindt.

Hij blijft wel al 15 min alleen binnen als ik ga vieren. Dan kijkt hij tv. Als hij mij nodig heeft komt hij zelfstandig naar de stal.

Ik heb nu 2 weken 'vakantie' maar dit voelt zo niet aan omdat ik mezelf zo aan de kant schuif. Mijn man is de hele dag gaan werken en ik babysit. Let wel, ik zie mijn zoon dood graag. Te graag soms waardoor ik extreem voorzichtig ben.

Hij slaapt 's middags niet meer. Het is si ds dat hij dit niet meer doet dat ik mijn me-time zag verdwij' en als sneeuw voor de zon. Ook i' het weekend is de vriend gaan werken dus rijden gaat dan ook niet en ik voel mij hierdoor ongelukkig. Als ik dan eens op mijn paard geraak is hij extreem stijf en heb ik 30 staptijd nodig om hem terug soepel te krijgen.

Dus alle tips zijn welkom. Dat van de afgesloten tuin ga ik zeker proberen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:03

Als ik het zo lees zou ik eens een goed gesprek gaan voeren met je partner en daar een oplossing gaan zoeken.
Je maakt mij niet wijs dat hij altijd werkt. Hij weet wel dat hij een kind heeft toch???

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:06

Als jullie beide altijd werken.. is er dan geen mogelijkheid om beide of 1 van jullie ietsje minder te gaan werken? Als ik het zo lees wordt jij hier niet gelukkig van, dan lijkt mij het handigste om daar meer tijd voor jezelf te gaan zoeken.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:06

Jeetje, met zo'n schema zou ik er ook wel klaar mee zijn hoor.. Daar word je niet gelukkig van denk ik!
Tijd voor jezelf is heel belangrijk!

Kan je niet 2x per week een halve dag gaan werken? En dat je dan bvb oppas regelt of je zoontje bij oma laat en dan lekker wat voor jezelf gaat doen.
Hoe vaak zie je je vrienden/vriendinnen?
Wat doe jij buiten werken en voor je zoontje zorgen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:07

Dat klinkt idd wel heel pittig.
Hoe doen jullie dat in het weekeinde? Dan kun je wel rijden overdag?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:07

Je hebt daar een punt maar dat is de eeuwige discussie en heb voor mezelf besloten om daar geen energie meer in te stoppen. Ik wil energie in mezelf steken en op zoek gaan naar een constructieve oplossing die werkt.

Ik begrijp je opmerking wel hoor maar laat dat nu net iets zijn dat niet te veranderen is. Een berg verdwijnen je niet maar je loopt er rond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:07

Billy schreef:
Als je paarden aan huis hebt, kun je niet naast de bak een soort afgerasterd speelplekje maken voor je zoon? Is hij veilig en kun je hem in het oog houden

Ja zo'n soort speelhuisje/zandbakje met een hekje er om.

Het ligt er maar net aan wat voor kindje je hebt. Je hebt hele makkelijke kindjes maar als ik kijk naar mijn neefjes, of naar mijn broertje toen hij zo oud was.. die kun je absoluut niet alleen laten.