Ik moest bloed laten afnemen en ben echt een nachtmerrie voor iedere prikker: mijn aderen liggen diep en zijn dun. Ik ken van alle ziekenhuizen hier ondertussen het protocol en heb minstens 2 medewerkers nodig voor ze het benodigde bloed hebben.
Ondertussen meld ik het dus ook altijd als ik in de stoel ga zitten. Ik zeg dat ik lastig te prikken ben en vraag of ze links midden kunnen prikken want hoewel die er het minst makkelijk uitziet weet ik nu uit ervaring dat dat de enige is die enigzins geschikt is.
Vandaag was het weer feest, gelukkig besloot ze mee te gaan met mijn advies maar na 5 buisjes besloot de boel weer vast te lopen en hebben ze me na 2vpk en 8naalden gevraagd een ander moment terug te komen

Als we weg lopen zegt mijn man steevast dat ik het niet moet melden, omdat ik ze zenuwachtig maak en daardoor het mis loopt. Terwijl ik denk dat het juist handig is het wel te melden zodat ze weten dat het hiet aan hun ligt.
Dus mijn vraag aan bloedprikkers: wat is nou wijsheid? Wel of niet melden? Maak ik jullie bloednerveus of is het juist fijn het te weten?
En hebben jullie nog tips voor mensen zoals mij?