Welke stijltang?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Welke stijltang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 21:10

Een heel lief voormalige stalgenootje heeft gisteren tijdens haar stage mijn haar gestyled met een stijltang. Ze maakte de prachtigste krullen met dat ding, die zelfs 's avonds nog zichtbaar waren. Nu zou ik zelf zo'n tang willen aanschaffen, maar die zij gebruikte is loei-duur. Nu is mijn vraag: met welke betaalbare stijltang (rechthoekige, keramische platen voor krullen, geen ouderwetse krultang) hebben jullie goede ervaring? Ik heb zelf lang, heel fijn maar heeeeeeeeel veel haar (waardoor krullen er vrij snel weer uitzakken). Ik heb op Internet al naar recensies gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Cinnepin

Re: Welke stijltang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:16

ik zou de krultang van maxpro aanraden,,,dat is geen ouderwetse, ik heb hem zelf ook

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:49

Ik heb er op het moment twee; voor het echte stijlen de L’oreal Steampod en voor krullen enz. de Babyliss 2 in 1. Die heeft 3 platen per kant, twee normale om te stijlen en twee afgeronde aan de zijkanten voor krullen en ben met alle twee echt heel echt tevreden. Voor de kleine uitleg ik heb van nature krullend haar, maar vind het fijn ze soms stijl te hebben of grote krullen of waves te creëren.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:52

Ik heb ook gewoon een simpelen van babyliss. Was niet bizar duur en werkt perfect!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:53

Lara_Silver schreef:
Ik heb er op het moment twee; voor het echte stijlen de L’oreal Steampod en voor krullen enz. de Babyliss 2 in 1. Die heeft 3 platen per kant, twee normale om te stijlen en twee afgeronde aan de zijkanten voor krullen en ben met alle twee echt heel echt tevreden. Voor de kleine uitleg ik heb van nature krullend haar, maar vind het fijn ze soms stijl te hebben of grote krullen of waves te creëren.

Hoe maak jij die waves met de stijltang?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:54

Ik heb er een van Philips. Instelbaar op temperatuur, aan beide kanten een rechthoekige keramische plaat en ionisatie (geen idee of het ook echt wat uithaalt). Vanwege de instelbaarheid van de temperatuur hoef je niet te veel hitte te gebruiken, volgens mij gaat die van mij van 130 tot 230°C. Ik gebruik die van mij twee tot drie keer per week en mijn haar voelt nog super zacht :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 09:05

Dank jullie wel! Ik ga deze merken eens naast elkaar leggen. Dat scheelt alweer een heleboel andere merken vergelijken. :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:19

Hier fan van Chi. Altijd goedkope merken gebruikt, toen toch een dure gekocht en wát een verschil! Misschien kan je een Chi op Marktplaats vinden ofzo?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:02

Yenni schreef:
Lara_Silver schreef:

Hoe maak jij die waves met de stijltang?

Door een andere beweging te maken met de tang. Dus met die 2 in 1 draai je de tang om zijn as om de krul te maken i.p.v. het haar om de tang te draaien zoals een echte krultang. En als je het haar van boven pakt en dan de tang heel vaak rond draait krijg je kleinere krullen en als je het haar er maar even door haalt zonder lang te draaien dan komt er een wave en geen krul.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 18:47

Mloes schreef:
Hier fan van Chi. Altijd goedkope merken gebruikt, toen toch een dure gekocht en wát een verschil! Misschien kan je een Chi op Marktplaats vinden ofzo?

Ik zal het merk sowieso eens opzoeken op Google, dank je wel!

Morgen kan ik twee modellen van Max Pro komen bekijken in de winkel van Coolblue. Die schijnen morgen gewoon geopend te zijn, ideaal!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:52

Ik gebruik een stijltang van iso de ultra versie. Werkt super!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:08

Bezuinig niet op een stijltang als je je haar wilt behouden (neem dat aan van iemand die dat ook deed en d’r haar ermee verpest heeft). Keramische platen is een must, ik zweer bij CHI tangen en gebruik áltijd heat protection.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:38

Ik zweer ook bij CHI, wat een fijn ding! Even een investering maar geen moment spijt. Heb vele goedkopere soorten gehad maar dit is de zekere favoriet!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:43

Ik heb heel fijn haar. Heb een Chi. En gebruik biosilk erbij.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:02

Welke heatprotector gebruiken jullie?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 20:37

Courses schreef:
Bezuinig niet op een stijltang als je je haar wilt behouden (neem dat aan van iemand die dat ook deed en d’r haar ermee verpest heeft). Keramische platen is een must, ik zweer bij CHI tangen en gebruik áltijd heat protection.

Goed dat je dit noemt, ik heb namelijk vandaag bij De Tuinen een flesje Heat Protection op voorhand aangeschaft. Leek me wel een goed plan.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:40

als je je haar mooi wilt houden moet je voor kwaliteit gaan.
CHI, ISO en Max Pro zijn hele goede merken
En een heatprotector gebruiken zoals hier ook al genoemd word

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 20:46

Net even gekeken op Google voor Chi, maar daarna moest ik even mijn portemonnee reanimeren. :')
Morgen kan ik voor de Max Pro terecht bij Coolblue. Ik heb beide modellen laten reserveren, zodat ik ter plekke kan zien welke handiger is. Tenzij Max Pro gebruikers nu al kunnen zeggen wat zij prettig vinden? Ik heb het standaard model met de temperatuurregelaar aan de binnenzijde gereserveerd en het model met de digitale aanduider.

Gloss Black

Afbeelding

Evolution Black

Afbeelding

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:49

De gloss black lijkt mij handiger. Omdat die wat dikker is kan je beter krullen maken, lijkt mij in elk geval

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:44

Hoe maken jullie met een stijltang mooie krullen dan?
Ik heb haar tot bijna mijn billen en met mijn stijltang krullen maken werkt echt voor geen meter.
Ik heb een stijltang van remington, en een krultang van de Kruidvat.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:52

Mijn tang van chi is al 10 jaar oud dit jaar.

Ik heb zelf ook haar tot net boven mn billen. De enige manier om de krul er langer als 30 min in te houden is met folie.

Gewassen haar drogen met schuim versteviger en heat protector.

Wikkel een plukje om 2 vingers tot de aanzet. Schuif het plukje van je vingers maar hou het rolletje haar wel vast.

Vouw er een stukje alluminium folie omheen. Zo heel het haar vol hangen. En dan iedere folie verhitten met de tang. Dus met de tang knijpen op het stuk alluminium folie. Even een paar keer een aantal sec zodat hij goed heet word. Dan volledig af laten koelen en dan alle folies er uit trekken. Vingers er door en klaar. Krullen blijven heel de dag zitten.

Hoe dikker je pluk hoe minder sterk de krul. Bij mij zakken grotere plukken wel sneller uit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 21:57

MirandaDvG schreef:
De gloss black lijkt mij handiger. Omdat die wat dikker is kan je beter krullen maken, lijkt mij in elk geval

Dank je wel voor de onderbouwing. Ik heb ze vandaag toch nog maar niet opgehaald, omdat ik enorm twijfelde. Maar met deze uitleg is het waarschijnlijk wel een goed idee om voor de bovenste te gaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 22:00

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 13:47

Vandaag de Carmen CR5190 Straight&Curl ontvangen en natuurlijk meteen geprobeerd. Wat een drama ding! Het leek net of ik mijn haren eruit trok, wat ook bij een aantal haren is gebeurd, en hij krult totaal niet. Op de heetste stand hield ik er alleen kurkdroge haarpunten (ondanks heat-protector) aan over en een heel, heel flauwe slag die er kort daarna alweer uitzakte. Kortom: geen Carmen voor mijn haar.

Nu toch maar eens overwegen wat wijsheid is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:51

Voor mij nooit meer anders dan Chi, die zijn gewoon perfect.
Carmen is ontzettend slecht voor je haar.

Ik gebruik het KIS Argan haar serum als heat protector.