Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Pfoe. Sterkte. Waarom zouden paardenmeisjes meer kans hebben op deze bacterie? Ik weet half een beetje wat het is, maar heb me er te weinig op ingelezen. Wat waren jouw klachten?
Ayasha schreef:Het klinkt niet "erger dan het is". Ín het ziekenhuis is het een klein drama omwille van de zwakke weerstanden. Voor mensen in coma, die verzwakt zijn door ziekte of met operatie wonden kan MRSA een flink probleem zijn. En die neigen zich nogal te verzamelen in ziekenhuizen. Als gezond persoon heb je er inderdaad geen last van maar dat betekent niet dat ze het in ziekenhuizen ineens niet meer serieus moeten nemen.
dorothea schreef:Als hij niet weggaat, dan even langs de HA. Niet iedere steenpuist is het gevolg van de MRSA-bacterie, wel een staffylococ aureus, maar die is met normale AB te bestrijden. Het gaat om de mecilline resistente staffylococ aureus.
dorothea schreef:Ayasha schreef:Het klinkt niet "erger dan het is". Ín het ziekenhuis is het een klein drama omwille van de zwakke weerstanden. Voor mensen in coma, die verzwakt zijn door ziekte of met operatie wonden kan MRSA een flink probleem zijn. En die neigen zich nogal te verzamelen in ziekenhuizen. Als gezond persoon heb je er inderdaad geen last van maar dat betekent niet dat ze het in ziekenhuizen ineens niet meer serieus moeten nemen.
In het ziekenhuis wel ja. Dat snap ook wel, maar het gaat om de mensen die niet in het ziekenhuis liggen, het gaat me om de gezonde buitenwereld. Daarbij, iedereen kan een ziekenhuis in- en uitlopen, of door 16 artsen onderzocht worden zonder extra maatregelen. Dát is het probleem.
secricible schreef:Als zkh is het een onmogelijke opgave om de balans te zoeken tussen financieen en patientvriendelijkheid enerzijds (het liefst kweek je iedereen iedere keer als ze in het zkh komen voor 100% garantie) en anderszijds realistisch hier mee om gaan.
Hilary schreef:secricible schreef:Als zkh is het een onmogelijke opgave om de balans te zoeken tussen financieen en patientvriendelijkheid enerzijds (het liefst kweek je iedereen iedere keer als ze in het zkh komen voor 100% garantie) en anderszijds realistisch hier mee om gaan.
En dit geldt dan voor Nederlandse ziekenhuizen. In het buitenland gaan ze hier heel anders mee om; daar zijn ze een stuk makkelijker met antibiotica en wordt volgens mij ook bijna niet aan hygiënemaatregelen gedaan.
We vragen niet voor niets aan elke patiënt of ze in een buitenlands ziekenhuis zijn geweest...
dorothea schreef:Zelfs mijn echtgenoot, van wie ik toch wel durf te zeggen dat hij redelijk dicht bij me in de buurt komt - en dan druk ik me netjes uit - hoeft zich niet te laten testen.