Doodmoe wakker worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn_09

Doodmoe wakker worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 21:44

Hoi,
Zoals in de titel staat, ik word altijd zo moe wakker. Is dit normaal? Ik ben 16 jaar, slaap meestal een uur of 9 per nacht doordeweeks. Als ik in de vakantie geen wekker zet slaap ik zo meer dan 12 uur, word dan wel uitgerust wakker. Maar ik heb een beetje zitten Googlen, en zo lang slapen schijnt ook weer niet goed te zijn. Sowieso zou ik dat doordeweeks niet redden met school, moet om 7 uur op. Ik ga vaak minder moe naar bed dan wanneer ik opsta. Het is elke ochtend een heel gevecht voor me om wakker te blijven en uit bed te stappen. Pas na een paar uur ben ik echt wakker. Herkennen jullie dit? Bedankt voor het lezen!

Supervixen

Re: Doodmoe wakker worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:57

Heb je al eens bloed laten prikken? Zou misschien een goed idee zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:59

Yep, al een heule lange poos. Nóóit kwam er iets uit met bloedprikken en nu ik de laatste keer niet persé voor die klachten liet bloedprikken kwam er eindelijk iets uit. We kunnen nu doelgericht gaan werken/oplossen.

Dus. Leg je problemen voor bij je huisarts en laat je eens bloedprikken op Vit. D & B12 bijvoorbeeld. Even een check-up en wellicht kan deze je nog goede tips of advies geven. Vraag overigens wel even je waarde op zodat je een beetje weet hoe en wat.

Ik ben sinds het 2e jaar van de middelbare school al aan het tobbe met vermoeidheidsklachten etc. Ben nu bijna 25 ... :')

Autumnn

Heb je een goed kussen? Ik sliep ook slecht, werd veel wakker, moest naar het toilet dan etc. Dacht op een gegeven moment ook aan een blaasontsteking. Drie keer wakker worden was ook niet vreemd. Heel vervelend. Tot ik een keer een hele week het kussen van mijn vriend had. Die veel zachter was. Ik heb de hele nacht doorgeslapen :D

Olympia

Miisschien slaap je te lang?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:00

Het is voor jouw leeftijd niet gek hoor dat je doodmoe bent. :n Dat komt vanzelf wel goed. Je zou altijd even kunnen laten bloedprikken, dat is zo gepiept.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:08

Voor iemand van 16 vind ik het niet enorm gek. Ik sliep ook gigantisch veel rond die leeftijd.

Carlijn_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 22:19

Lizzyy schreef:
Heb je een goed kussen? Ik sliep ook slecht, werd veel wakker, moest naar het toilet dan etc. Dacht op een gegeven moment ook aan een blaasontsteking. Drie keer wakker worden was ook niet vreemd. Heel vervelend. Tot ik een keer een hele week het kussen van mijn vriend had. Die veel zachter was. Ik heb de hele nacht doorgeslapen :D

Dat is het juist, ik slaap de hele nacht door. Altijd :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:21

Ik zou je er niet te druk over maken. Je kan even bloedprikken of er iets mis is. Kussen checken is wel een slim idee denk ik.

Ik ben 18 en slaap ook vaak 9 uur of meer. Ben moe als ik wakker wordt en vaak ook nog als ik ga slapen. Helaas nooit iets kunnen vinden.

Carlijn_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 22:22

Giolli schreef:
Het is voor jouw leeftijd niet gek hoor dat je doodmoe bent. :n Dat komt vanzelf wel goed. Je zou altijd even kunnen laten bloedprikken, dat is zo gepiept.

Jammer, zou het wel fijn vinden als het iets is wat opgelost kan worden (vitaminen oid) Ga denk ik wel even naar de huisarts om bloed te prikken, je weet maar nooit.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:22

Te lang slapen kan ook een vermoeid gevoel geven als je wakker wordt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:33

Carlijn_09 schreef:
Lizzyy schreef:

Dat is het juist, ik slaap de hele nacht door. Altijd :D

Maar je hebt slapen en slapen. Een slecht kussen kan er ook voor zorgen dat je een verkeerde houding aanneemt of bijvoorbeeld veel draait waardoor je niet uitrust. Is niet verkeerd om een er toch eens naar te kijken :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:34

Ik slaap trouwens het liefste altijd nog zo‘n 10 uur per nacht :o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:35

Het helpt ook om elke dag op een vast tijdstip te gaan slapen en op een vast tijdstip de wekker te zetten. Ook in het weekend. Op je telefoon kijken kan ook tegen je werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:37

Olympia schreef:
Te lang slapen kan ook een vermoeid gevoel geven als je wakker wordt.

Voor een 16-jarige lijkt 9 uur mij niet te lang, dat is zelfs voor volwassenen al een gezonde nachtrust.

TS, heb je wel eens met zo'n app opgenomen of je toevallig heel erg snurkt of apneus hebt? Ik ben er kortgeleden eindelijk achter gekomen dat ik echt uitgeput wakker werd (tot op het punt dat ik echt mijn bed niet uit kon komen na 8 uur slaap omdat ik gewoon echt nog doodmoe was) omdat ik apneus heb 's nachts en daardoor gewoon niet goed slaap.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:41

Als ik 9 uur per nacht zou slapen. Ik zou doodmoe wakker worden. 6 a 7 uur slapen en een vast ritme functioneer ik het beste op.

:)

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:47

Zou inderdaad je bloed eens laten prikken, misschien zijn bepaalde waardes te laag of heb je de Ziekte van Pfeiffer.
Mocht hier niks bijzonders uitkomen, zou je eens naar je biologische slaapklok kunnen gaan kijken. Dus wanneer begin je moe te raken in de avond en wanneer wordt je uit jezelf wakker. Dan weet je hoeveel slaap je lichaam momenteel nodig hebt, en wat voor jou de beste tijd is om naar bed te gaan.
Zo ben ik er achter gekomen dat mijn beste tijd om te gaan slapen is 23.00 en wordt dan uit mezelf (dus voor de wekker) rond half 8 wakker. Ik ben dan echt uitgeslapen als het ware

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:47

Olympia schreef:
Als ik 9 uur per nacht zou slapen. Ik zou doodmoe wakker worden. 6 a 7 uur slapen en een vast ritme functioneer ik het beste op.

Maar jij bent een stukje ouder ;) Volwassenen hebben minder slaap nodig.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:15

Had ik ook toen ik 16 was, 7 uur is veel te vroeg voor jouw interne klok eigenlijk, maarja, je hebt inderdaad weinig keuze als je naar school moet. Wordt vast beter als je wat ouder bent! Ik ben nu 20 en heb er geen moeite meer mee.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:16

Century schreef:
Olympia schreef:

Maar jij bent een stukje ouder ;) Volwassenen hebben minder slaap nodig.

Als tiener had ik dit ook al. En sliep ik langer was ik doodmoe.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:19

9 uur slaap per nacht, jaloers!

Ik zou als ik jou was bloed laten prikken, misschien hebb je iets van een tekort?

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:21

Je kan misschien beter 8 uur-slapen per nacht ipv 9 uur

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:34

Ik ben 23 en slapen nog steeds gemiddeld 10 uren per nacht. In het weekend soms idd ook meer dan 12 uren! En kan nog steeds niet uit mijn bed komen.

Ik heb het gewoon nodig, als ik 8 uren slaap merk ik direct dat ik vermoeider ben.

TS, zit je ook wel goed in je vel? Je mentale gemoedstoestand kan ook erg bepalend zijn.

Verder gewoon even laten bloedprikken. En reëel kijken naar wat je allemaal doet op een dag? Misschien kan je daar wat mee spelen om je fitter te voelen.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:35

Ik heb het nog niet voorbij zien komen, dus hierbij: wat eet je TS? Hoe ziet voor jou een normale dag eruit qua voeding? Voeding doet zo ontzettend veel met je lichaam.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:52

Ik zou je bloed ook even laten testen op schildklierhormoon. Op die leeftijd was ik ook zo ontzettend moe, na aandringen bij de huisarts toch bloed laten prikken op mijn schildklier. Bleek te traag ;)