Aangezien ze in het ziekenhuis uitgedokterd zijn, wil ik toch hier nog even checken of iemand ervaringen / ideeën heeft.
Begin 2016 ben ik met steeds erger wordende klachten (kortademigheid, klappertanden, steken in borst, nachtelijk zweten, angstig gevoel) naar de huisarts gegaan en bleek ik een HB van 4.3 door ijzertekort te hebben. Daarnaast ook B12-tekort (en verhoogde d-dimeer, maar dat was waarsch een symptoom).
Geen duidelijk aanwijsbare reden (niet vegetarisch, geen menstruatie, geen ongeluk met bloeding, geen coeliakie, etc.) dus ijzerpillen en B12-pillen gekregen. Na de kuur van een halfjaar gestopt, en 2.5 maand later was mijn HB opnieuw 4.4

Daarna allerlei onderzoeken gehad (3x maagscopie, 2x darmscopie, videocapsule voor checken vd dunne darm), geen afwijkingen gevonden (afgezien van 1x beetje bloed in dunne darm, waarschijnlijk door angiodysplasie, maar bij nieuwe scopie waren geen scheurtjes te zien).
Tussendoor een tijdje met de ijzertabletten gestopt en toen gingen ferritine en HB weer omlaag. Nu dus 'uitbehandeld' en doorlopend ijzer + B12 slikken.
Ik blijf het vreemd vinden dat ijzer, B12 en HB zo zakken. Weet iemand of er nog andere oorzaken zouden kunnen zijn?