Zeeziekte, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Zeeziekte, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 12:51

Over 2 weken ga ik een paar dagen met een cruiseschip. Nu heb ik een paar keer last gehad van zeeziekte en dat was niet heel gezellig zeg maar...
Ik neem in elk geval reistabletten mee, is er nog een merk dat een aanrader is? Verder weet ik dat buiten op het dek staan helpt. Maar het is daar -20, dus dat doe je ook niet de hele dag. :+

Er schijnt ook een soort armband te zijn tegen reisziekte, is dat wat?

Flicka12

Re: Zeeziekte, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:04

Ik heb ook last van zeeziekte, bij mij helpt Primatour altijd erg goed!

gertjan1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:10

Primatourrr! Is een pilletje die je neemt van te voren en je hebt nergens last van. Gewoon bij een kruidvat o.i.d. te koop :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:15

Ik heb het dan niet op zee maar in de bus bijvoorbeeld. Bij mij werkt Primatour totaal niet, maar die armbandjes wel! Ik had heel lage verwachtingen van de armbandjes maar ze zijn voor mij de oplossing :)

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:20

Als het echt helemaal mis gaat dan kan je op bed gaan liggen en kijken of dat werkt. Klinkt raar maar toen ik ooit voor mijn werk met een cruise mee moest kwamen we (midden op de Atlantische oceaan) in een storm terecht.

Ik had de pilletjes al weggegooid want daar werd ik heel erg suf van en ik moest werken dus dat was niet handig. Armbandjes hebben misschien wel hun werk gedaan voor en na de storm, maar tegen windkracht 9 konden ze niet op.

Tijdens de storm had ik even pauze en kon niet anders dan op bed liggen (alles was dicht, je mocht niet meer naar buiten) en dat hielp!

Helaas was de pauze maar van korte duur en moest ik al snel weer opstaan en meteen weer misselijk.
Het is natuurlijk niet heel leuk om tijdens een cruise op bed te gaan liggen maar misschien een tip als het echt niet meer gaat ;-)

veel succes en plezier!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:26

Die armbandjes deden bij mij helemaal niets helaas. Ik zweer bij de cinerazine van het Kruidvat.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:28

Die armbandjes hielpen bij mij ook. Gekocht bij de anwb.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 13:30

Ik neem denk zowel de pillen als de armbandjes mee.
Ik hoop dat het meevalt. Het scheelt wel dat het een groot schip is.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:43

Toen ik zeeziek was op een groot schip ben ik op bed gaan liggen, dat hielp wel. En met een zeilwedstrijd (met allemaal "groentjes") moest iedereen die zeeziek was achterop het schip gaan staan en goed naar de horizon kijken. Heb toen wel alle dagen pillen geslikt, maar was maar 1 dag goed zeeziek. Verder zag ik daar toen een aantal mensen met plakkertjes achter hun oor, die hadden ze volgens mij bij de dokter erop laten zetten. Schijnt ook te helpen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 14:16

Ja dat buiten staan goed helpt weet ik, maar ik zie me nog niet 4 dagen op het dek staan met min 20.
Het is nu ook meer de angst om ziek te worden denk ik. Ik ben nu 2 keer ziek geweest. De eerste keer had ik zware migraine, dus ik was al ziek voordat ik de boot op moest en de tweede keer was op een draagvleugelbootdinges. Dat ding maakte hele harde klappen op het water en, op mijn vriend na, was echt de hele boot ziek. Ik heb daarna nog anderhalf uur doodziek op de kade gelegen. Het was echt verschrikkelijk.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:34

Een middel wat al meer dan duizend jaar wordt gebruikt en zijn oorsprong vindt in oud China: gemalen gemberwortel. Ik heb bij de apotheek gemalen gemberwortel in grote capsules laten doen. Twee nemen voordat je op reis gaat en geen centje pijn. Zonder dat? Drama...

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:41

Willemina_L schreef:
Een middel wat al meer dan duizend jaar wordt gebruikt en zijn oorsprong vindt in oud China: gemalen gemberwortel. Ik heb bij de apotheek gemalen gemberwortel in grote capsules laten doen. Twee nemen voordat je op reis gaat en geen centje pijn. Zonder dat? Drama...

Hier ga ik in mee!

Ik neem geen Primatour, omdat er te veel lactose in zit voor mij (lactose intolerant) en ik werd er ongelooflijk suf van.
Gelukkig heb ik de tip gehad van de gember en dat werkt super bij mij! Ik haal ze zelf bij de Tuinen / Holland & Barret. Zijn grote capsulen, maar kan je ook gewoon thee van maken.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:02

Ik had ook gemberpillen (uit Canada) en gemberthee gedronken voor vertrek, maar no way :+ Hielp echt niet op ruige zee. Dag daarna "gewone" pillen genomen en toen ging het prima. Geen idee of het eraan lag dat ik toen gewend was aan de zee of dat die pillen beter werkten voor mij. Het suffe herken ik wel, maar liever dat, dan de hele tijd misselijk en overboord hangen :P

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:11

Cookies schreef:
Ja dat buiten staan goed helpt weet ik, maar ik zie me nog niet 4 dagen op het dek staan met min 20.

Het gaat niet om het 'buiten', het gaat om de factor 'horizon'. Meestal kun je de horizon ook prima van achter een raam in de gaten houden.
Probeer dus een zitje achter het raam te vinden en lekker naar buiten te kijken. Meestal kijk je dan automatisch al naar de horizon.

Op bed liggen werkt inderdaad ook goed. Als je wel misselijk bent, ook niet bang zijn om te gaan slapen. meestal heb je zodra je ligt/slaapt nergens last meer van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:13

In de verte kijken werkt idd goed, omdat dan je zicht en je evenwichtsorgaan weer op 1 lijn zitten met elkaar.
En op bed liggen met je ogen dicht gaat ook altijd goed.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 18:24

Fijn zoveel tips. Dank jullie wel.

Ik zie dat bij de een iets wel helpt en bij de ander juist helemaal niet. Ik denk dat ik van alles wat mee neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:28

ik heb ook die armbandjes gehad, daar zit een soort steentje aan dat ergens op een bepaalde plek drukt op je polsen waardoor je dus niet reisziek wordt. Nu gebruik ik altijd gewoon de reistabletten van de etos, huismerk. en dat werkt bij mij goed. ik neem ze zelfs in als ik naar een pretpark ga, want dan kan ik gewoon in de achtbaan enzo haha.

Alleen weet ik niet hoe het zit met een aantal dagen achtereen op een schip. Neem er in ieder geval genoeg mee :+

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:38

leuke een cruise...ga je langs de noorse fjorden? (ik heb altijd het idee dat op een echt cruise...dat water altijd vrij rustig is..)

Van al die wagenziekte pillen word je suf ...zijn wel effectief maar je wilt neem ik aan ook dingen echt bewust meemaken en niet half slapend.

Wat bij ook goed helpt is iig ervoor zorgen dat ik goed heb gegeten..anders word ik nog flauwer.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:51

Ik heb echt extreem veel last van reisziekte in alle voertuigen/vliegtuigen of boten. Primatour werkt voor mij niet voldoende en ook niet lang genoeg. Heb toen suprimal geprobeerd en dat werkte toen een stukje beter en ook langer.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 19:24

Suprimal? Kun je dat ook gewoon bij de drogist krijgen?

Ja, we gaan langs het noorden van Noorwegen varen.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:27

Je kan ook scopodermpleisters bij de HA vragen die hebben mij enorm geholpen op mijn reizen naar Antarctica en Spitsbergen. In Antarctica was ik een beetje eigenwijs en deed ik ze pas plakken nadat ik zeeziek was geworden maar dan helpen ze niet meer :+ , heb toen pillen van de scheepsarts gehad,dat voorkwam dat ik al het eten er weer uitgooide voordat het goed en wel in mijn maag :Y) zat maar maakte ook enorm suf :') .Eigenlijk moet je blijven eten maar dat is voor sommige echt een uitdaging :') . Voor de reis maar Spitsbergen had ik mijn lesje geleerd en had ze al voordat ik aan boord ging en voilà ik kon zomaar eten en het bleef er ook in.Al hoewel ik me niet 100% fit voelde. Gelukkig gingen we vaak aan land/wal waardoor het direct over was.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:54

Cookies schreef:
Suprimal? Kun je dat ook gewoon bij de drogist krijgen?

Ja, we gaan langs het noorden van Noorwegen varen.

Heb het bij de apotheek gekocht. Denk dat het bij de drogist ook wel verkrijgbaar is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 20:28

Ik zie mezelf straks al zitten: volgeplakt met pleisters, stoned van de pillen, om elke pols en enkel een armband en nippend aan een kop gemberthee. :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 11:57

Ik heb bij de dokter die zeeziekte stickers besteld. Dat lijkt me het handigst. De assistente vroeg zich af waarom ik in vredesnaam ging varen. _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:15

Ik had voor mijn 3 daagse zeiltocht bij een lokale apotheek pillen gehaald. Niet suf van geworden en eigenlijk alleen de eerste anderhalve dag gebruikt. Daarna was ik aan het zee leven gewend en had ik het niet meer nodig. Tijdens de overtochten van noord naar zuid (en vice-versa) Nieuw Zeeland heb ik plat gelegen op een bank. Had er dan niet zoveel last van. Gelukkig nog nooit zo zeeziek geweest dat ik echt moest overgeven.