Sporten in de ochtend, voor je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Sporten in de ochtend, voor je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 08:37

Hi!

Ik zoek in mijn dag meer ruimte en rust om te trainen. Ik wil ook weleens een avond lekker thuis zijn.

Zijn er bokkers die in de ochtend voor hun werk sporten? Hoe doe jij dit qua omkleden ? Neem je bv al je spullen al mee en kleed je je om op je werk?
Hoe lang train je?

Bij mij zou het er om gaan dat ik om 7 uur in de sportschool sta, tot 8 uur.
Op de terugweg zet mijn man mij af op mijn werk en kleed ik me daar om.
Idee is dan dat ik rond 7.20 achter mijn pc zit....

Groet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:46

Je wil toch wel douchen na het sporten? :o

Ik heb een tijd voor het werk gesport, nam mijn werkkleding mee en douchte en kleedde me na het sporten om in de sportschool. Nadeel is dat vieze sportkleding en natte handdoek de hele dag in een tas zit.

Kirrr

Re: Sporten in de ochtend, voor je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:52

Ik douche en kleed me om op de sportschool en ga vandaaruit rechtstreeks naar kantoor.
Met een uurtje trainen ben ik wel rond.
Het is dan heerlijk rustig en is al van het 'to do' lijstje af.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:55

Ik zwem af en toe voor het werk :) Lig er dan om 7u in, zwem tot 07.35/07.40u, douchen, omkleden, 8u thuis
Daar nog even fohnen en opmaken en dan 08.30u aan het werk. Wel even flink haasten, maar een fris begin vd dag :)

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:07

Ging ook regelmatig sporten of paardrijden voor werk, echt ideaal! In de sportschool even het zweet er af douchen en dan in de kleren naar kantoor. En na het paardrijden ga ik gewoon in mn rijkleding naar kantoor en kleedde me daar even snel om. Had dan de avond er voor al gedoucht en werk in een sector waar op een dag genoeg mannen voorbij komen die er uit zien of ze onder de vrachtwagen door gehaald zijn of even minder schoon ruiken.

Nu redt ik dat niet meer omdat ik om zes uur al in de auto zit naar mn werk...

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:11

Sporten kan ik thuis. Heb ooit jaren geleden in een opwelling een cross-trainer gekocht en nu sta ik daar 2x per week op. Normaal gaat mijn wekker om 6:00u en als ik train om 5:45u. De avond ervoor heb ik alles al klaar gemaakt: ontbijt, lunch, kleding klaar gelegd en tas gepakt. Dan ga ik trainen, douche etc en dan ontbijt ik op mijn werk. Die luxe heb ik ook. Het bevalt mij heel erg goed om zo te trainen. Ik begin de dag echt met meer energie.
Daarnaast train ik ook nog met een aantal vriendinnen 1x per week bij een pt.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:18

Net wat anders maar ik ga vaak voor school als ik eerste uur vrij heb vast paardrijden. De wekker gaat dan meestal om 4:30 en dan kan ik er twee rijden :D echt super fijn! Na het rijden douche ik thuis en fiets ik daarna naar de trein. Normaal zou ik zo vroeg mn bed niet uit komen maar voor de paarden is het geen probleem ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:20

Joanne1997 schreef:
Net wat anders maar ik ga vaak voor school als ik eerste uur vrij heb vast paardrijden. De wekker gaat dan meestal om 4:30 en dan kan ik er twee rijden :D echt super fijn! Na het rijden douche ik thuis en fiets ik daarna naar de trein. Normaal zou ik zo vroeg mn bed niet uit komen maar voor de paarden is het geen probleem ;)

Haha, in de zomer als het heel warm wordt, doe ik dat ook wel eens. Dan ben ik zo wakker :D

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:24

We hebben drie maanden een proef gehad dat de fitness om zeven uur open ging; heerlijk een uurtje sporten! Ik nam al mijn spullen, waaronder sporttas met werkkleding en handdoek, maar ook mijn ontbijt, mee naar de sportschool. Ik mis het nu al dat dit niet meer kan... Die sportspullen gaan in de avond gewoon in de wasmachine.

Ik heb ook inderdaad meer energie over de dag. En een zittend beroep zorgt er ook wel voor dat sporten extra fijn is. Nu dat het meer licht begint te worden, wandel ik ook een rondje voor het avondeten. In de zomer wordt ik nog eerder wakker door het licht en ga ik nog weleens een rondje hardlopen voor het werk.

*je bedoelt trouwens 8:20. Dat haal ik niet, bij mij wordt het tussen 8:30 en 8:45, maar ik heb dan ook een hekel aan alles snel moeten doen in de ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:41

In de zomer als het heel heet was reed ik voor het werk mijn paard, zat er dan om 6 uur op :+ Was ik rond 7 uur klaar (normaal zou dan mijn wekker gaan) douchen, ontbijten en naar het werk. Vond het dan wel lekker, paard was ook frisser en je hoeft niet na het werk nog in die bloedhitte te rijden :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:45

Relaxed schreef:
In de zomer als het heel heet was reed ik voor het werk mijn paard, zat er dan om 6 uur op :+ Was ik rond 7 uur klaar (normaal zou dan mijn wekker gaan) douchen, ontbijten en naar het werk. Vond het dan wel lekker, paard was ook frisser en je hoeft niet na het werk nog in die bloedhitte te rijden :)

Exact dat. Nu geen paard meer, maar met hardlopen doe ik exact hetzelfde. Zodra het om 6 uur licht aan t worden is, ga ik lekker lopen voor t werk uit. Weer of geen weer

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:46

Ik ben er ook een voorstander van. Ik werk voor een detacheringsbureau welke mij mag inzetten op een straal van 100km van mijn woonhuis. Dit betekend vaak veel files. Ik heb een abonnement bij de basic fit en ik kijk welke er in de buurt zit. ik rij dan voor de files uit naar de sportschool ga sporten en rij daarna het laatste stukje naar mijn opdracht. Heerlijk

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:47

Heerlijk vind ik dat. Opstaan is even pittig, maar ik voelde me heel de dag beter.
Ik probeerde van 7.30 tot 8.30 te sporten, daar douchen en omkleden en dan zat ik om 9.00 fris en fruitig op mijn werk. Ik had wel het geluk dat de sportschool een paar honderd meter van mijn werk af lag.

Nu werk ik helaas wat verderop en wordt het allemaal wat te krap, dus moet het weer na werktijd.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:05

ik heb het van de zomer even gedaan, maar in de winter krijg ik het niet voor elkaar. Ik eet namelijk 's morgens ook graag samen met mijn vriend en dat kost toch ook z'n tijd. Ik begin om half 9 en heb ook nog een uur reistijd en dan moet ik dus om half 6 echt direct uit bed springen. Overigens is het wel frustrerend dat zowel het zwembad als de sportschool niet vroeg genoeg open is. Dus enige keus die ik heb is hardlopen buiten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:43

Ik zwom vroeger ook wel eens voor m'n werk of studie begon. Helaas gaat dat nu niet meer omdat de zwembaden niet zo vroeg open zijn. Sportscholen ook niet. Vond het altijd heel prettig het is een fijn begin van je dag dus als het jou wel lukt kan ik het zeker aanraden.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:57

Oh ik zou willen dat ik dat kon :D
Ik moet om 7 uur aan het werk ( als ik dagdienst heb tenminste ), betekend dat ik om 6:30u moet vertrekken.
Sta rond 5:30u op, dan is het gauw mezelf klaar maken en dan met de honden op pad, en ze nog naar schoonpa brengen.

Maar sporten voor het werk is wel een heel fijn begin van de dag :j

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:03

Ik fitness voor werktijd. Nou scheelt het dat de sportschool tegenover mijn werk zit en ik een half uur in de baas zijn tijd mag sporten. Meestal ben ik rond 07.45 in de sportschool, ga dan een klein uurtje fitnessen, daarna douchen en dan begin ik rond 09.00 uur met werken.

Ik vind het heerlijk, geeft je een goed gevoel en meestal heb ik na werktijd geen zin meer, dan moet ik nog zoveel, koken, hond uitlaten, paarden doen en ik wil avonds idd het liefs ook nog even relaxen op de bank :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:28

Heel knap dat jullie dat kunnen!
Sommige staan om half 5 op :wow:

Als ik naar mijn werk ga dan sta ik om 6 uur op, iets na half 7 zit ik in de auto naar mijn werk. Past geen sporten meer voor, voor mij :+

Sowieso sporten nu op laag pitje staan vanwege zwangerschap, maar zou het normaal ook niet kunnen om nog eerder op te staan.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:52

Ik doe het wel eens maar ik moet dan ook pas om 14u beginnen :+ De andere weken om 6u al dus daarvoor iets doen is bijna onmogelijk. Als het in de zomer heel heet werd dan durf ik wel eens om 5u op te staan en dan al paardrijden (tegen half 6 is het bijna licht) en daarna nog even terug in bed :+

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:02

Ik zou terug in mijn ritme moeten komen, normaal sta ik om 5:30 op, zodat ik om 6:15 in de mysore (yoga) les, duurt uurtje tot 90 minuten. Daar douchen, omkleden en dan ben ik om +/- 8:30 ten laatste bij de eerste klant.
Sporttas blijft in de koffer, in de avond klaarzetten voor dag nadien ...werkt prima. Make-up e.d. doe ik gewoon in de kleedkamer, voordeel is dat de meeste mensen daar wél naar huis gaan. Dus weinig wachttijden, is geen grote gemeenschappelijke douche o.i.d., maar echt twee aparte badkamertjes, dus heel relaxt.

Sinds mijn jongste paard overleden is, ben ik echter mijn structuur kwijt en raak ik niet terug in dat ritme ... Hoop dat deze week terug te vinden :D

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:28

Ik sport voor mijn werk om de files voor te zijn. Ik ben daar tussen 7:15u en 7:30 uur en ben dan zo'n 45 minuten bezig. Douchen en omkleden daar, heb op kantoor een plekje voor mijn natte handdoek. Afstand tussen sportschool en kantoor is nog geen 5 minuten lopen. In de avonden train ik mijn paarden.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:39

Ik ga graag in de ochtend een rondje hardlopen, de sportschool is hier niet vroeg genoeg open. Ik sta dan om kwart voor zeven op, kleed me aan, poets mijn tanden en ga lopen. Als ik dan terug ben neem ik mijn ontbijt (zorg altijd wel dat ik goed ontbijt naderhand), douche ik en ga ik verder met mijn dag :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:42

Ik sport ook altijd voor m'n werk, ik ben aan het doctoreren dus veel vrijheid, maar ook een lange reistijd omdat ik bijna twee uur van de universiteit woon.
Ik pak de avond tevoren m'n spullen in en zet een ontbijt klaar, en in de ochtend sta ik om kwart voor zes op, ontbijt en thermos met koffie in m'n tas en vertrek; dan ben ik rond vijf na 6 in de sportschool. Na sport laat ik m'n sportkleren daar in een locker (neem ik op de terugweg weer mee), fris me snel op en trek mijn fietskleding aan, en dan pak ik de trein van half 8 richting de universiteit. Op de trein ontbijt ik en douchen doe ik bij m'n werk, want ik fiets ook nog ruim een half uur vanaf station. Heb daar douchespullen liggen, en kleding neem ik mee. Een beetje gedoe, maar een fijn begin van de dag! Heb wel het geluk dat mijn sportschool naast het treinstation ligt :)

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:20

Ook ik sport altijd voor het werk. Wekker gaat meestal om 3:10, dan spring ik eruit, loop 7 tot 10 km hard, zet de paarden buiten, mest de stallen uit, maak mezelf klaar en vertrek om 5.40 naar het werk, waar ik om 6:00 moet beginnen.

Best pittig, maar achteraf geeft het me altijd een voldaan gevoel

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:40

irene_sarah schreef:
Ook ik sport altijd voor het werk. Wekker gaat meestal om 3:10, dan spring ik eruit, loop 7 tot 10 km hard, zet de paarden buiten, mest de stallen uit, maak mezelf klaar en vertrek om 5.40 naar het werk, waar ik om 6:00 moet beginnen.

Best pittig, maar achteraf geeft het me altijd een voldaan gevoel

Om 3.10 opstaan? _/-\o_ Hoelaat ga je dan naar bed? Ik heb toch echt minimaal 8 uur slaap nodig, als ik heel druk ben zelfs 9 :z