Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Idd daarom vroeg ik het ook, ik heb het ook geslikt en heb er in die zin ervaring mee, ook met het opbouwen/afbouwen en afkicken. Vraag maar raak
Emmaa_ schreef:Ga alsjeblieft geen medicatie die je al zo lang slikt afbouwen zonder begeleiding van de huisarts. Jij geeft zelf aan dat je met jouw dosis zo kan stoppen maar voor hetzelfde geld gaat dat helemaal niet zo goed. Een gesprekje met de huisarts en je kan zo een schema meekrijgen om het af te bouwen, dan weet je in ieder geval zeker dat het goed gaat.
Silly1972 schreef:och jee, is niet handig, dit zijn pillen die je af moet bouwen.
Ik ben van 2 per dag, naar 1 op een dag en toen om de dag en toen om de 2 dagen, zo heb ik het langzaam af gebouwd.
Door cold Turkey te stoppen heb je kans dat je klachten in all hevigheid terugkomen en soms zelfs erger
Telpeva schreef:Klopt, diclofenac gaat niet zo goed samen met paroxetine. Vraag mij niet wat het precies doet, maar het wordt in de bijsluiters afgeraden om deze te combineren (Elke NSAID).
Citaat:Emmaa_ schreef:Ga alsjeblieft geen medicatie die je al zo lang slikt afbouwen zonder begeleiding van de huisarts. Jij geeft zelf aan dat je met jouw dosis zo kan stoppen maar voor hetzelfde geld gaat dat helemaal niet zo goed. Een gesprekje met de huisarts en je kan zo een schema meekrijgen om het af te bouwen, dan weet je in ieder geval zeker dat het goed gaat.
Maak je geen zorgen. Het is puur info en als ik werkelijk merk dat het niet goed gaat zal ik zeker naar de huisarts gaan. Heb hier wel mensen in die me zullen dwingen. Maar ben altijd iemand geweest van eerst zelf en als dat niet lukt huisarts.
purny schreef:Paracetamol helpt niet? NSAID's is troep.
Citaat:Silly1972 schreef:och jee, is niet handig, dit zijn pillen die je af moet bouwen.
Ik ben van 2 per dag, naar 1 op een dag en toen om de dag en toen om de 2 dagen, zo heb ik het langzaam af gebouwd.
Door cold Turkey te stoppen heb je kans dat je klachten in all hevigheid terugkomen en soms zelfs erger
Ok dus bijvoorbeeld een week een halve pil, een week een kwart pil, dan om de dag een kwart zoiets bedoel je
Joolien schreef:Oi, vooral paroxetine is een klootzak als het gaat om afbouwen, dus op deze manier stoppen is wel linke soep. Ik ben vorig jaar gestopt, en dat was echt onwijs afzien. Ik heb er toen ook wel een topic over gemaakt. [MWS] Afbouwen antidepressiva
Houd er rekening mee dat je kunt terug vallen en dat je daar problemen mee krijgt. Dan kan het alleen maar langer duren voordat je zonder kunt.