Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blokje schreef:Tjonge. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Maar als moeder van 3 kids kan ik me alleen jullie angst en bezorgdheid voorstellen. Het klinkt erg heftig allemaal.
Volg jullie gevoel. Druk zo nodig je zin door. Mijn ervaring met dokters en ziekenhuizen is dat je echt je mannetje moet staan. Ik heb een kindje waar mee ik bij veel artsen kom en het is werkelijk een drama af en toe (qua diagnose etc)
Als je het niet vertrouwd eis dat er een andere kinderarts naar haar kijkt.
Als is het puur voor je gevoel. Maak een lijst met je zorgen/punten en zorg dat je er antwoord op krijgt.
Wil jullie heel veel sterkte wensen en jullie kleintje veel beterschap
Polly schreef:Wat ontzettend heftig, de angst van elke ouder.
Vind vooral dat je kordaat gereageerd hebt, maar weet dat je bij een koortsstuip ook 112 mag bellen he, dat adviseren wij bij een stuip ook altijd.
Heel veel sterkte.
Eloya schreef:epilepsie zou ik ook nog even voorleggen aan de arts, ik heb het als kind ook gehad vanaf mijn 2e tot mijn 10e ongeveer
bij mij hebben ze toen een EEG gemaakt. meerdere als kind
Jorinda schreef:Mocht je er met de algemene kinderarts niet uitkomen, vraag dan of je een doorverwijzing kunt krijgen naar de kinderneuroloog als ze wel aan iets (mogelijk) neurologisch denken. Succes!
Delphi schreef:Mijn jongste heeft ook tweemaal een koortsstuip gehad. Doodeng, vooral de eerste keer, maar zij kwam er wel zelf uit beide keren. Ook zaten de twee keren niet kort op elkaar. Een goede spiegel opbouwen met paracetamol is daarna altijd voldoende geweest en inmiddels is ze 7 jaar.
Soms hoor je wel eens dat het heftiger is, maar bij jouw dochtertje vind ik het wel erg heftig 3x achter elkaar. En dan ook nog eens een keer er moeilijk uitkomen en één keer echt alleen met medicatie.
Ik heb weinig tips voor je, maar ik wil je wel echt meegeven dat je je gevoel moet volgen. Laat je niet afschepen of wegzetten als ''de overbezorgde moeder''. Ik ben erg nuchter, maar dit zou ik toch ook goed onderzocht willen hebben.
Over het algemeen zijn koortsstuipen onschuldig, maar ik vind dit toch anders klinken dan ''een simpele koortsstuip''. Laat je dus niet zomaar afschepen met het feit dat koortsstuipen er nu eenmaal eng eruit zien, maar eigenlijk geen kwaad kunnen.
Wel zou ik vragen om een dosis diazepam om in geval van een heftige koortsstuip zelf toe te kunnen dienen. Ik zou echt aangeven dat je duidelijk verschil ziet in je kind voor en na de stuip en dat dit je niet lekker zit. Dat je staat op verder en uitgebreider onderzoek.
Sterkte!!!