Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lestrange01 schreef:Nu heb ik al jaren bij een psycholoog gelopen met name voor mijn depressie en andere problemen, maar werden mijn angst problemen redelijk aan de kant geschoven.
Citaat:In 2016 ben ik ook 8 maanden opgenomen geweest waar ik ben behandeld voor zowel depressie als angst. Hier is mij aangeboden (alhoewel het eigenlijk meer dwingen was "als je het niet doet wordt je weggestuurd") om antidepressiva te nemen, dit heb ik keer op keer afgewezen aangezien ik van mezelf wist dat ik op eigen kracht met mijn depressie wilde omgaan en ik vind dat de medicijnen heel veel bijwerkingen hebben.
Citaat:Echter, voor mijn angst problemen hebben we nooit medicijnen besproken (ik ben gediagnosticeerd met autisme, dus ze zeiden dat mijn angst problemen daarvandaan kwamen en ik dus geen medicijnen of iets dergelijks nodig had).
Citaat:Nu vond ik dat destijds allemaal wel prima, maar sinds een paar weken merk ik dat hoewel mijn stemming al maanden stabiel is, mijn angsten erger worden. Dit laat ik niet zien aan de buitenkant omdat ik er beter mee om kan gaan dan vroeger, maar vanbinnen voel ik me angstig en daardoor zit ik ook slecht in mijn vel.
Citaat:Hierdoor ben ik geneigd om dingen weer te vermijden, iets wat ik niet meer wil doen!
Citaat:Ik ben sinds deze week begonnen aan een bijbaantje en merk dat dit onnodig veel stress en angsten voor mij oplevert, normaal zou ik dit gewoon negeren en doen alsof ik niet bang ben, maar ik ben het angstig en gespannen zo zat. Het is echt erg vermoeiend.
pateeke schreef:Nadeel aan medicatie specifiek tegen angst is dat het verslavend is en erg versuffend kan werken. Voordeel is dat het snel werkt en je het kan innemen wanneer nodig.
Citaat:Antidepressiva worden ook wel eens gegeven bij angstproblemen. Deze moet je gedurende langere tijd nemen en is minder verslavend, maar sommige mensen ervaren hier ook bijwerkingen van.
Citaat:Misschien een beetje een vreemd idee, maar ik lees dat jouw angsten voornamelijk voortkomen uit autisme. Misschien kan een assistentiehond (voor iemand met autisme) ook wel iets voor jou zijn? De hond kan je ondersteunen in situaties die je angstig maken, waar dingen onduidelijk zijn,...
Lestrange01 schreef:Shadow0 schreef:Heb je de psychiater ook zelf gesproken? Het lijkt me nogal lastig communiceren als dat via allemaal indirect via de psycholoog loopt.
Nee, want de enige tijd dat ik voor een afspraak kon komen was pas over 2 maanden, dus vandaar dat ervoor gekozen is om het zo te doen