Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dietmdb schreef:Ik slik altijd L-lysine pillen als ik het op voel komen. Maar dit kan je ook elke dag slikken. Hier zit een aminozuur in wat helpt met je afweersysteem en dus tegen koortslip, misschien dat je dat kan proberen?
Arabier schreef:dietmdb schreef:Ik slik altijd L-lysine pillen als ik het op voel komen. Maar dit kan je ook elke dag slikken. Hier zit een aminozuur in wat helpt met je afweersysteem en dus tegen koortslip, misschien dat je dat kan proberen?
Bedankt! Allen t probleem is dat als ik het voel opkomen, het er al is en ik dus altijd het pas voel als het ook echt te voelen is.
Bestond er maar een pil dat het voor ALTIJD weghield....
Ben ook zo jaloers op mensen die nog nooit een koortslip gehad hebben
_Nancy schreef:Koortslip komt opzetten wanneer je het wilt of niet.. Helaas.. Het virus wordt het ene moment actief en is het andere moment niet actief.
Je kunt vitaminen slikken, maar een koortslip komt gewoon opzetten.
Ik heb er nu ook weer éénHij verschijnt ook niet continu op dezelfde plek.
Bij mij komt het vaak bij weersovergangen, koud/warm, droog/nat.
Ene keer onder mijn lip, andere keer naast mijn lip.
Wat ik doe is met tandpasta de koortslip snel uitdrogen, maar ik denk niet dat er meer is wat je eraan kunt doen..
Je hebt het virus nu eenmaal en je komt er nooit meer vanaf.. En het is, zolang het blaasjes zijn, ook besmettelijk..
Snollygoster schreef:Ik heb ook al gehoord van een apparaat dat "hot kiss" heet, hiermee zou je al dan niet permanent van je koortslip kunnen afgeraken, maar heb er zelf geen ervaring mee.
truus1970 schreef:L-Lysine idd. Ik heb vorig jaar ook gordelroos gehad in mn gezicht. Wat ook Door herpeskont. wanneer ik de L-Lysine die slik, Voel ik met een paar dagen de zenuwen alweer pijn doen. Ben er mee begonnen voor de koortslip, maar dit is een zeer positieve bijwerking.
Als de koortslip eens doorbreekt en je neemt mer pillen, dan is ie ook zo weer weg. Top spul. Ik heb die van Solgar