Bloed geprikt, niks uitgekomen... Wat heb ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bloed geprikt, niks uitgekomen... Wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:29

Hi allemaal,

omdat ik me de laatste tijd enorm moe voel, ben ik naar de dokter geweest. Daar is mijn bloedsuiker getest, die was 89(?) en dat schijnt heel goed te zijn. Hij heeft me naar huis gestuurd met 2 soorten pillen tegen ontstekingen etc. Niks uitgehaald natuurlijk. Na vijf dagen mocht ik terugkomen

Ik heb het heft in eigen handen genomen en ben gaan bloedprikken, daar kwam niks uit. Ik zit op alles netjes in het midden, behalve bij een ding.

Mijn 'Monocytes' is laag. 0.8 waar dat tussen de 3 en 5 zou moeten zijn. Dokter 1 zei dat het niks was, dokter 2 zei ijzertekort en dokter 3 zei dat dokter 2 gewoon geld aan mij wilde verdienen.

Ik ben al langer bekend met me nooit uitgerust voelen maar nu zou ik overal wel kunnen slapen -O-
Ook ben ik bekend met ijzertekort maar dit is al jaren geleden, hoewel ik daar nooit echt iets aan heb laten doen omdat ik misselijk werd van de pillen.

Ik heb nu dus maar ijzerpillen gehaald en heb wederom ontstekingsremmer meegekregen maar die ga ik niet slikken, er zit niks in wat mij zou kunnen helpen en de dokter zegt 'Gewoon fatigue'.
Zelf denk ik anemie of inderdaad ijzertekort, maar ik ben geen arts.

Ik kan niet even snel bij mijn eigen huisarts langs, ik woon in Dubai. Ik heb ook geen zin om voor zoiets 'kleins' naar het ziekenhuis te gaan daar ik niet verzekerd ben.

Iemand ervaring/ideeen? Ik kan evt. de uitslag van de bloedtest hier posten.

Azmay

Re: Bloed geprikt, niks uitgekomen... Wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:32

Kan je daar niet zoals hier gewoon bij een drogist ijzersupplementen halen?
Ik ben nu inmiddels een jaar of 5 aan het zoeken naar de rede waarom ik doodmoe ben maar voor mij lijkt er echt geen rede te zijn, hoop dat het jou beter af gaat :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:33

Ja ik heb idd ijzersupplementen gehaald, ik heb mijn bloedtest ook aan de pharmacist laten zien en die zei dat het dat wel zou kunnen zijn idd.

Wat ik raar vond is dat de dokter waar ik had geprikt (niet dezelfde man) heel moeilijk deed. Wie mij hierheen had gestuurd en dat hij me niet kon helpen want hij wist niet wat ik had. Nee, daarom zit ik hier met de uitslag van dat onderzoek, jij bent toch de dokter :+

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:33

Als je wilt mag je de waarden naar me PB-en. Kan er wellicht wel iets over uitleggen, maar zou vooral niet een 'diagnose' laten stellen via bokt! Bloedsuiker zal waarschijnlijk lager zijn, 89 is namelijk érg hoog. Mogelijk kan het ook in andere waarden gemeten worden daar?

Edit: Wat ik hier zie, is dat monocyten tussen de 0.2 en 0.8 hoort te liggen!
Laatst bijgewerkt door _Barbara_ op 09-01-18 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:35

Danique schreef:
Ja ik heb idd ijzersupplementen gehaald, ik heb mijn bloedtest ook aan de pharmacist laten zien en die zei dat het dat wel zou kunnen zijn idd.

Wat ik raar vond is dat de dokter waar ik had geprikt (niet dezelfde man) heel moeilijk deed. Wie mij hierheen had gestuurd en dat hij me niet kon helpen want hij wist niet wat ik had. Nee, daarom zit ik hier met de uitslag van dat onderzoek, jij bent toch de dokter :+

Is inderdaad apart maar ik kan je vertellen dat dat echt niet uniek is, ik moest ook maar gewoon rusten.

Zou nu eerst even een maand of 2 die ijzerpillen pakken en kijken of het daar mee verbetert :j

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:38

Idd,en ijzer gaat erg traag om terug op peil te komen.
's morgens nuchter innemen met ern glas fruitsap een half uur voor je eet.

Door ijzertekort kan je je gewoon enorm moe voelen hoor.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:39

Als er bij de monocytes geprikt is op het aantal monocyten, waar ik van uit zou gaan, dan is daar niets mis mee.
Die moeten juist een waarde hebben tussen de 0,2 en 0,8 dus dat is dikke prima en heeft zelfs niets te maken met ijzer.

Kloppen de waarden van de vitaminen ook? Het is best wel de tijd voor een flink vitamine D tekort waar je bijzonder moe van kan worden. En anders, kijk eens naar je leefstijl, hoe actief ben je? Wat eet je op een dag? Hoeveel sport je? Dat zijn allemaal factoren die heel goed mee kunnen spelen.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:40

Ik hoop toch niet dat je bloedsuiker 89 was maar 8,9

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:42

x_Rebecca schreef:
Als er bij de monocytes geprikt is op het aantal monocyten, waar ik van uit zou gaan, dan is daar niets mis mee.
Die moeten juist een waarde hebben tussen de 0,2 en 0,8 dus dat is dikke prima en heeft zelfs niets te maken met ijzer.

Kloppen de waarden van de vitaminen ook? Het is best wel de tijd voor een flink vitamine D tekort waar je bijzonder moe van kan worden. En anders, kijk eens naar je leefstijl, hoe actief ben je? Wat eet je op een dag? Hoeveel sport je? Dat zijn allemaal factoren die heel goed mee kunnen spelen.

Ze woont in Dubai, D tekort kan maar lijkt me minder logisch.
B12 kan ook nog, wat was de waarde daarvan?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:43

Yadano78 schreef:

Nee hoor, in Nederland word met andere waardes gemeten. België volgt zelfde als Dubai en is dus een prima nuchtere waarde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:44

x_Rebecca schreef:
Kloppen de waarden van de vitaminen ook? Het is best wel de tijd voor een flink vitamine D tekort waar je bijzonder moe van kan worden.
Absoluut even een testje laten doen voor vitamine D. :j
Dat heeft hier echt een wereld van verschil gemaakt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:49

B12 ook getest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:52

Vitamine etc. heb ik niet laten testen, B12 ook niet dus. Ga ik ook niet doen want ik word niet verzekerd en het kost me klauwen vol met geld zo :=

Ik werk als duikinstructeur dus ik sport uhhhh vrij regelmatig :+ Ik eet 's ochtends een banaan en een mueslireep, 's middags vaak gestoomde groenten, yoghurt met een beetje suiker en een panini broodje met kip+sla+komkommer+tomaat en 's avonds ligt eraan. Ik heb geen honger in ieder geval dus ik eet voldoende.

Ik zet gemiddeld 7000 stappen op een dag, dat zijn er soms dus 15.000 en soms minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:09

Als je snel iets aan ijzertekort wilt doen dan kun je het beste een paar dagen vlees eten, bij voorkeur in combinatie met tomaten/een glas sinaasappelsap. Dat werkt bij mij altijd heel erg goed en snel. Als ik me weer heel erg flauw(vallerig) voel, doodmoe ben, het koud heb en al begin te hijgen als ik twee traptreden heb genomen dan weet ik dat het tijd is voor ijzerrijk vlees (wat ik niet vaak eet) en dan zijn de ergste klachten binnen een uur verdwenen.
Omdat er geen vlees in je eetvoorbeeld staat is dat misschien ook voor jou een optie?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:20

Zeg je nou serieus dat je niet verzekerd bent? Mag toch hopen dat als je een been breekt op rottige manier of blindedarmonsteking krijgt dat je verzekerd bent, anders zou ik dat toch gaan regelen.

Verder beterschap, uiteraard.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:21

Wat vervelend zeg!
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, ook echt extreem moe. Het begon met een infectie, en uiteindelijk is uit mijn bloedonderzoek gekomen dat mijn vitamine B12 en D veel te laag was. Ook het ijzer was te laag.
De huisarts zei dat ik maar gewoon veel vlees moet eten, maar dat helpt echt niet genoeg!!
Ik ben naar de internist gegaan en heb meteen een ijzer infuus gekregen, na 2 dagen voelde ik me weer een stuk beter!

Ik raad je dus echt aan om de ijzer tabletten te nemen en eventueel vitamine B12 erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:35

Sjolvir schreef:
Zeg je nou serieus dat je niet verzekerd bent? Mag toch hopen dat als je een been breekt op rottige manier of blindedarmonsteking krijgt dat je verzekerd bent, anders zou ik dat toch gaan regelen.

Nee ik ben wel verzekerd maar niet voor alle ziekenhuizen en medische klinieken enz en voor de meeste heb je een verwijzing nodig. En het gaat hier nier zoals in Nederland. Je verzekering krijg je van je werk.

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:53

Ik herken mij heel erg in jouw verhaal en heb er op dit moment ook last van.

Vroeger veel last gehad van ijzer tekort en de laatste tijd weer heel erg moe, veel slapen en alsnog moe zijn, hyperventilatie aanvallen etc.
Bij mij ook bloed laten testen en daar kwam ernstig vitamine D tekort uit.
Hebben ze bij jou ook op vitamine D getest?

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:55

Furrow schreef:
Yadano78 schreef:

Nee hoor, in Nederland word met andere waardes gemeten. België volgt zelfde als Dubai en is dus een prima nuchtere waarde

Ah ik zie het, nooit geweten, vond het al zo raar dat ze zo hoog konden meten bij HA

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:58

Danique schreef:
Sjolvir schreef:

Nee ik ben wel verzekerd maar niet voor alle ziekenhuizen en medische klinieken enz en voor de meeste heb je een verwijzing nodig. En het gaat hier nier zoals in Nederland. Je verzekering krijg je van je werk.

Oke, dacht al, helluupppp!!!

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:21

_Barbara_ schreef:
Als je wilt mag je de waarden naar me PB-en. Kan er wellicht wel iets over uitleggen, maar zou vooral niet een 'diagnose' laten stellen via bokt! Bloedsuiker zal waarschijnlijk lager zijn, 89 is namelijk érg hoog. Mogelijk kan het ook in andere waarden gemeten worden daar?

Edit: Wat ik hier zie, is dat monocyten tussen de 0.2 en 0.8 hoort te liggen!

in het buitenland hebben ze hele andere aanduidingen voor bloedsuikers dan wat wij in nederland gewent zijn

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:34

Misschien een tijdje vitamine B12 bijslikken en kijken hoe dat gaat? Anemie kan volgens mij namelijk ook voortkomen uit een B12 tekort. Maar ik ben geen dokter. :)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:38

b12 tekort.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:40

Sem_ schreef:
Misschien een tijdje vitamine B12 bijslikken en kijken hoe dat gaat? Anemie kan volgens mij namelijk ook voortkomen uit een B12 tekort. Maar ik ben geen dokter. :)

Je hebt gelijk, je kan bloedarmoede krijgen van een b12 tekort. Ik heb hier persoonlijk ervaring mee trouwens.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:42

Is je schildklier getest?