Hoe zo snel mogelijk van hoestbui afkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Hoe zo snel mogelijk van hoestbui afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 10:41

De laatste dagen heb ik helaas ontzettend last van hoestbuien kriebelhoest.
Normaal maakt dat niet zo veel uit, maar vanavond heb ik kerstgala van school en dan is het wel fijn als ik niet heel hard moet hoesten. Het kerstgala is eenmalig aan het eind van klas 6, dus dan is het niet zomaar iets waar je niet naartoe gaat.
Het hoesten komt door een enorme kriebel en als ik eenmaal één keer heb gehoest kan ik niet meer stoppen. Dan moet ik ook veel kokhalzen enz. Meestal gaat het na ongeveer drie kwartier weer weg, maar dat is een beetje lang op zo'n avond (en nacht).
Heeft iemand de gouden tip om een hoestbui niet zo lang te laten duren?
Slokjes water drinken helpt soms, maar niet altijd.
Ik hoop dat iemand me uit de brand helpt!

wendyh

Re: Hoe zo snel mogelijk van hoestbui afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:43

De huisarts bellen en vragen om codeinefosfaat! Werkt bij mij super.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 10:45

Ik heb even het middel bekeken, en je mag eigenlijk geen alcohol drinken erbij. Dus dat zou ik een beetje zonde vinden. Ook denk ik niet dat ik nog tijd heb om het voor vanavond te halen, voor daarna is het wel een goede tip! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:48

Kimmie25501 schreef:
Ik heb even het middel bekeken, en je mag eigenlijk geen alcohol drinken erbij. Dus dat zou ik een beetje zonde vinden. Ook denk ik niet dat ik nog tijd heb om het voor vanavond te halen, voor daarna is het wel een goede tip! Bedankt!

Dat zou je een beetje zonde vinden? Volgens je profiel ben je 16...

En dat kan je prima vandaag nog halen hoor. Huisarts bellen, vanmiddag langs gaan en met recept naar je apotheek.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-17 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dayanara

Je hebt bij de apotheek van daro tabletten die de hoestprikkel onderdrukken. Rood doosje

Dreamybol

Bij de apotheek daro capsules halen. Die onderdrukken een aantal uur de hoestprikkel, waardoor je minder snel in zo'n hoestbui belandt. Ik slik ze voor het slapen gaan, zodat ik niet wakker word (of niet in slaap val) van het hoesten.

Ah, ik was spuit 11. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:04

Anoniem schreef:
Kimmie25501 schreef:

Dat zou je een beetje zonde vinden? Volgens je profiel ben je 16...

Ik wil net zeggen. Denk niet dat de school alcohol schenkt onder de 18. Zou niet een beste school wezen dan. :')

Maar als je geen tijd hebt, drink gewoon wat warme dranken. Neem wat hoestdrank. En succes ermee.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:06

Want iedereen is heilig en dronk nooit een glaasje voor 18 hahaha :')

Meestal als je wat alcohol op hebt houden die hoestbuien wel op omdat je er niet meer aan denkt. Ik heb ook erge hoestbuien maar tijdens het uitgaan niet echt last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:09

sureido schreef:
Want iedereen is heilig en dronk nooit een glaasje voor 18 hahaha :')

Meestal als je wat alcohol op hebt houden die hoestbuien wel op omdat je er niet meer aan denkt. Ik heb ook erge hoestbuien maar tijdens het uitgaan niet echt last van

Tja sorry, dan ben ik inderdaad 'heilig' maar ik heb voor m'n 18e geen druppel gedronken.

En dan nog denk ik niet dat een school alcohol schenkt aan minderjarigen. En daarnaast, als je op je 16e al niet 1 avond zonder alcohol kunt heb je wel een groter probleem dan een vervelende hoest.. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:11

De meeste mensen die ik doorgaans ken wel al zit op bokt een ander kaliber en doelgroep dat klopt idd :).

En trouwens toen ik 16 was mocht ik gewoon drinken dus dat maakt eigenlijk niks uit.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:12

Hoestdrank voor kriebelhoest van Daro halen bij de kruidtvat. dat werkte bij mij heel goed

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:39

Hier helpt weinig tegen. Heb er al 3 weken last van.

Codeïne fosfaat helpt zelfs niet bij mij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:46

Ik neem aan dat school weet hoe hoog de boetes zijn als er minderjarigen alcohol drinken :)

Ik zou gewoon antflu snoepjes bij je hebben. Die werken heel goed tegen een hoestbui.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 13:53

Voor alle mensen met dat alcoholding, normaal drink ik nooit, dit keer is eenmalig op de afterparty (niet op school)(maar volgens mij wordt op school zelf wel geschonken, groot deel is wel 18) en volgens de verpakking wordt je er heel suf van. Dat zou ik heel zonde vinden voor een leuke avond. Ook moet ik Zometeen naar de kapper en make-up ed dus helaas red ik dat niet.
Ik ga kijken of we hoestdrank hebben, ervoor stop ik me vol met keelsnoepjes en thee met honing, en dan hoop ik dat het wel goed komt haha. Het gala zelf is een diner, dus dan is keelsnoepjes niet zo handig, maar alsnog bedankt voor de tips!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:56

Kimmie25501 schreef:
Voor alle mensen met dat alcoholding, normaal drink ik nooit, dit keer is eenmalig op de afterparty (niet op school)(maar volgens mij wordt op school zelf wel geschonken, groot deel is wel 18) en volgens de verpakking wordt je er heel suf van. Dat zou ik heel zonde vinden voor een leuke avond. Ook moet ik Zometeen naar de kapper en make-up ed dus helaas red ik dat niet.
Ik ga kijken of we hoestdrank hebben, ervoor stop ik me vol met keelsnoepjes en thee met honing, en dan hoop ik dat het wel goed komt haha. Het gala zelf is een diner, dus dan is keelsnoepjes niet zo handig, maar alsnog bedankt voor de tips!

Ah joh meid, maak je niet druk. Ik dronk ook al een glaasje op mijn 15e. Genoeg mensen die al wel eens hebben gedronken onder de 18.
En tja, als we het er toch over hebben, likeur 43 helpt bij mij echt tegen kriebelige keel :+

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:03

Pactolan helpt bij mij vaak, haalt net de scherpe randjes eraf. Codeïne kun je inderdaad beter niet doen met alcohol.
Edit: veel plezier :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:08

Ik volg even heb al 2x staan kokhalzen van het hoesten vandaag en tranen in de ogen. (1x een klant aan de telefoon en kon nog net uitbrengen ik bel u terug met een piepstem)

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:09

Ik probeer altijd te slikken als ik net zo'n irritante hoest voel opkomen
Ik denk idd als je een glaasje ophebtdatde hoestdrank ook eerder afneemt/wegblijft
Veel plezier

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:12

Helaas hier ook hoesten soort van bronchitis, ja het heerst.
Gewoon hoestdrankje die niet te zoet is en af en toe klein slokje nemen.
Is wel niet volgens de voorschriften maar helpt wel.
En zorgen dat je het niet te warm krijgt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:12

SindyKaya schreef:
Kimmie25501 schreef:

Ah joh meid, maak je niet druk. Ik dronk ook al een glaasje op mijn 15e. Genoeg mensen die al wel eens hebben gedronken onder de 18.
En tja, als we het er toch over hebben, likeur 43 helpt bij mij echt tegen kriebelige keel :+

Ja! Hier ook! (likeur 43) _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:15

wendyh schreef:
De huisarts bellen en vragen om codeinefosfaat! Werkt bij mij super.

Dit is voor mij de reddende engel geweest afgelopen weekend _O_ De eerste keer in een week tijd dat ik weer eens een nacht door kon slapen, en daarna kon mijn lichaam goed aan mijn herstel werken.

Echter, ik lees dat je naar een feestje gaat en het niet zo handig vind. Dan kan ik je de 2 in 1 drank aanraden van Bloem :j Ze hebben ze geloof ik ook in zuigtablet.
Ik heb hem afgelopen verkoudheid voor het eerst uitgeprobeerd, en werkte bij mij erg goed :j
Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 14:15

Bedankt voor de tips!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:17

Natterman hoestdrank met codeine of Noscapine (in de apotheek kan je die gewoon halen), of codeine bij de huisarts.

Ben je niet per ongeluk ergens allergisch voor? Neem eens een antihistamine en kijk of het daar beter van wordt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:56

Ik kan Jägermeister aanraden. 56 kruiden, er is vast wel 1 die helpt :D
Nee, zonder gekheid, even iets van hoestdrank halen en hoestpastilles mee.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:08

Fireman hielp bij mij goed tegen het hoesten.. :o :+