Curly girl methode

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BalouArera

Curly girl methode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 17:22

Hoi!

Ik heb krullend haar, waar ik zelf heel blij mee ben, maar meestal pluist het zo verschrikkelijk of mijn krullen raken snel uitgezakt. Daarom wil ik deze methode gaan proberen om te kijken of het werkt voor mij. Ik zie er wel tegenop om alleen nog uit te kammen met conditioner en een grove kam, mijn haar raakt ontzettend snel in de klit en ik moet het nu echt iedere dag goed uitkammen.

Ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben met deze methode en of het werkt voor jullie. Welke producten gebruiken jullie?

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn; http://krullenwijzer.nl/2013/08/stappen ... yling-van/

Just_bo

Re: Curly girl methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:37

Ja ik! Doordat je het met de CGM veel beter verzorgt krijg je vrijwel geen klitten meer, waardoor je niet meer dagelijks hoeft te kammen :) vooral geen shampoo met sulfaten meer gebruiken heeft zó veel verschil gemaakt.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:44

Als je je haar elke dag uitkamt of borstelt is het logisch dat het pluist. Van mijn kapper krijg ik juist het advies zo min mogelijk te kammen/borstelen en alleen als je haar nat is. Ik was mijn haar 2 tot 3x in de week en borstel het daarna goed door. Daarna doe ik er flink wat creme van andrelon voor krullend haar doorheen en laat ik het aan de lucht drogen. Veel föhnen is ook funest voor krullen. Als ik echt een feestje of iets heb gebbruik ik na de creme van Andrelon de verzorgingsproducten van Mind voor en door kappers. Ik heb zo goed als nooit klitten in mijn haar en het pluist niet.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:02

Ik ga met eva1969 mee

mijn routine:
- 1x in 1,5 week wassen met shampoo en cremespoeling.
- Iedere dag onder de douche haar uitspoelen met water, ook hoofdhuid masserend schoonspoelen.
- Na het douchen en drogen met handdoek een pompje andrelon perfecte krul verdelen (niet te veel bij de hoofdhuid)
- Daarna met je vingers je haar ontklitten(ik gebruik alleen een grove kam om het haar bovenop mijn hoofd wat in model de brengen.
- Slapen met een losse vlecht.
- 's ochtends weer 1 a 2 pompjes andrelon erin, bovenkant wat recht kammen en gaan.

Mijn krullen blijven hierdoor door de dag heen veel beter in model, minder pluizen, minder dode haarpunten en gek genoeg ook minder klitten als toen ik nog met een grove kam iedere dag mijn (vochtige) haar kamde.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 18:48

eva1969 schreef:
Als je je haar elke dag uitkamt of borstelt is het logisch dat het pluist. Van mijn kapper krijg ik juist het advies zo min mogelijk te kammen/borstelen en alleen als je haar nat is. Ik was mijn haar 2 tot 3x in de week en borstel het daarna goed door. Daarna doe ik er flink wat creme van andrelon voor krullend haar doorheen en laat ik het aan de lucht drogen. Veel föhnen is ook funest voor krullen. Als ik echt een feestje of iets heb gebbruik ik na de creme van Andrelon de verzorgingsproducten van Mind voor en door kappers. Ik heb zo goed als nooit klitten in mijn haar en het pluist niet.

Ik was mijn haar ook alleen als het nat is, maar omdat het zo snel in de klit raakt is het geen doen om het met mijn vingers te kammen.
Ik hoop dat het door deze methode minder wordt.

Zaterdag was ik mijn haar voor de laatste keer met shampoo en dan ga ik beginnen, ben benieuwd. :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:20

Mijn zus heeft gigantisch veel krullen/pluis. Zij is door die methode van veel pluis naar prachtig mooi afgelijnde pijpekrullen, zonder pluis...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:59

ik volg even want wil dit ook gaan proberen. maar ja, welke shampoo dan wel?

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 22:03

benangelique schreef:
ik volg even want wil dit ook gaan proberen. maar ja, welke shampoo dan wel?

Zoals ik het begrijp kan je het op 2 manieren doen, een milde shampoo gebruiken zonder SLS of ipv shampoo conditioner gebruiken.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:51

Is er ook iemand die deze methode gebruikt en een foto wil laten zien? Ik ben nou wel erg benieuwd :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:51

Ik zelf heb goede ervaring met 1-2 keer per week een haarmasker van kokosolie. Dit laat ik ca een uur of langer zitten. Was dan 2 keer mijn haar tot het niet meer vettig aanvoelt en klaar
Nu moet ik weo zeggen dat ik geen echt krullend haar heb, maar heel fijn en pluisend haar wat snel irritant is

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:48

Ik schop dit topic even omhoog.
Ik ben me aan het inlezen voor de cgm maar zie door de bomen het bos niet meer qua producten.

Welke producten raden jullie aan/gebruiken jullie ?

Conditioner om te wassen
Leave in conditioner
Masker
Eventueel krullencreme/gel/antivries

Mijn haartype is 2c of 3a (verschilt per test)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:18

Ik schop hem weer even omhoog. Ik ben sinds 1,5 maand bezig en het bevalt me erg goed.
Er valt nog veel werk te verrichten, het belangrijkste is dat het stuk dat is behandeld met highlights moet uitgroeien. Daaroverheen zit nu henna dus ik heb de highlights verstopt.
In de loop der tijd heb ik een flinke voorraad aan producten aangeschaft, dit is wat ik gebruik:

Pre poo
Righteous roots RX

Shampoo (in geval van build up)
Petal fres Rosemary & mint

Co-wash
Devacurl no-poo original

Conditioner
Devacurl one conditioner original
Andrélon zen
Andrélon kokos boost

Deep treatment
Jessicurl
Novex mystic black
Shea Moisture 10-in-1
Shea Moisture Jamaican black castor oil
Olaplex 3 (niet echt een deep treatment)

Leave-in
Kinky curly Knot today
Novex Mystic black
Shea Moisture Jamaican black castor oil leave-in

Krul creme
Cantu curl activator
Jessicurl Rockin' ringlets

Krulgel
Bounce curl Light cream gel
Jessicurl Spiralicious
Kinky curly Curling custard
Wella ultra strong Rock & hold
Wellaflex fullness mousse
Lijnzaadgel

Refresher
Shea Moisture Hold & shine moisture mist
Aloë vera gel

Verder scheelt het een hoop dat ik nu de volgende methodes/producten gebruik: afro kam, Denman brush D3, heatcap, squish to condish, supersoaker methode, microvezeldoek in plaats van een handdoek en niet meer borstelen/kammen als het droog is maar een grove kam of tangle teezer gebruiken als er conditioner of een masker in zit.
Maar door producten te gebruiken op basis van mijn haareigenschappen merk ik dat ze echt krijgen wat ze nodig hebben. Ik zie ze per wasbeurt vooruit gaan.

Dit is hoe ik begon:
Afbeelding

Dit was na een flinke knipbeurt:
Afbeelding

En inmiddels komen er pijpenkrullen in: (de styling op deze foto is niet heel mooi maar ik wilde graag het krulpatroon showen)
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:24

Wat een mooi haar heb je nu! Gave kleur en het ziet er gezond uit.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:29

Ik gebruik deze methode ook. Geen shampoo, eerst nog wel alleen conditioner maar daar ben ik inmiddels ook vanaf gestapt.

Mijn routine is eigenlijk niet zozeer een routine meer. Ik spoel mijn haar uit als ik gesport heb, waarbij ik mijn hoofdhuid masseer en met koud water naspoel. Af en toe was ik mijn haren met Aleppo-zeep en spoel ik het na met water en appelciderazijn. Ik kam het niet vaak, maar als ik dat doe gebruik ik een houten kam of een borstel van varkenshaar.

Sinds ik mijn haren zo verzorgd ben ik van haartype zo-goed-als-1 (enorm statisch en coupe ontploft) naar een mix van 2a-2b gegaan, waarbij mijn haar niet meer knettert en het zich netjes houdt aan de wetten van de zwaartekracht.

Ik wil nooit meer anders, en het is ook nog eens veel beter voor het milieu! :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:44

Wat heb jij mooi haar Jolien87!!! Merida eat your heart out haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:31

Ah wat een toffe reacties. Ik heb wel meer reacties over Merida gehad en moest even opzoeken wie of wat dat was. Ik hoop dat mijn haar ooit weer zo lang is als dat van haar. :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:50

Dit was vandaag. Bijna geen pluis. <3

De line-up: 1 uur olaplex, wassen met Petal fresh shampoo, 1 uur Jessicurl deep treatment met Righteous roots oil, squish to condish en gestyled dmv de supersoaker method met Rockin' Ringlets, geborsteld met de Denman D3 en tot slot Spiralicious en Wella gel erin gekneed. Aan de lucht laten drogen en tot slot gescrunchd met een paar druppels Righteous roots oil. Het resultaat: grove krullen en geen frizz.
Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijking: dit was 2 weken geleden na mijn bezoek aan de kapper.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:04

Maar.... Ben je dan nu echt een paar uur bezig geweest met je haar???

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:03

Op deze manier kost het inderdaad wel een middag. Dat komt vooral door de lange inwerktijd maar dit kan ook korter. Alleen ik neem er uitgebreid de tijd voor omdat het slechte stuk die pampering wel kan gebruiken. Het intrekken doe ik met een heatcap dus dan zit ik gewoon te chillen op de bank, dit verplicht me direct om helemaal niks te doen. O:)
Dit doe ik 1x per week, de andere dagen duurt het niet langer dan een normale wasbeurt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:06

Ik doe er altijd potion9 in van Sebastian.

Even droog fohnen en klaar is Clara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:13

Wat een werk allemaal.. Ik gebruik aussi shampoo voor krullend haar en mouse van aussi voor krullend haar. Verder aan de lucht laten drogen. En dit is het resultaat.
Ik borstel het alleen als het nat is, En slapen met een vlecht als ik het een dag later weer mijn haar los wil.

Link naar mijn dropbox

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:14

Dat zijn geen officiële CG producten. Maar je moet doen wat voor jou werkt.

Mijn haar moet echt gepamperd worden en ik vind het leuk om er zo mee bezig te zijn. Zeker als ik zie hoe mijn haar een maand geleden was.
Gelukkig hoeft dit niet iedere keer. Ook het stylen klinkt langer dan het is, ik ben met 15 minuten wassen en stylen klaar.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:56

Jolien87 schreef:
Dat zijn geen officiële CG producten. Maar je moet doen wat voor jou werkt.

Mijn haar moet echt gepamperd worden en ik vind het leuk om er zo mee bezig te zijn. Zeker als ik zie hoe mijn haar een maand geleden was.
Gelukkig hoeft dit niet iedere keer. Ook het stylen klinkt langer dan het is, ik ben met 15 minuten wassen en stylen klaar.

Dat klopt inderdaad. Ik zie in andere berichten veel producten staan die niet CG zijn. Ik heb geen krullen, maar wel slag en ben nu een halfjaar overgestapt. Op Facebook zit een CG groep: Curly Forever en daarin zijn ook lijsten met goede producten te vinden.

Ook voor niet echt krullend haar helpt het. Mijn haar is veel rustiger en gladder geworden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:10

Ja, die facebookgroep is erg fijn. :j Ook de sfeer vind ik prettig.
Fijn dat je er ook wat aan hebt, ondanks dat je geen krullen hebt.

Ik moet nog wel een manier vinden om mijn krullen 's nachts enigszins in vorm te houden. Voor een pineapple is het te lang en met een losse knot trek ik alsnog de krullen eruit. Dus nu ben ik iedere ochtend in de weer met een plantenspuit.
Ik slaap wel met een satijnen kussensloop, dit scheelt al enorm.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:52

Grappig, herken jou haar van de Facebookgroep. Je hebt prachtig haar, Jolien87!

Zoveel tijd heb ik er zelf niet voor over. Wil er ook niet zoveel spul in doen, vind dat niet prettig voelen. Nu gebruik ik Andrelon die conditioner met witte fles, deze afwisselend met de Kokos Boost. Ook gebruik ik vaak Novex black masker, soms als masker en soms ook gewoon om te wassen. Met de styling en leave-in worstel ik nog. Teveel vind ik niet prettig, te weinig zorgt voor pluis. Wissel nu af tussen Kruidvat masker, Kinky curly knot today en Aunt jackie quench. Heb voor de styling 2 soorten gel en mousse van Elnett.
Bovenop ook een ander type haar als onderin. Soms zit het prachtig, soms scheer ik het liefst alles af. Had vroeger prachtig haar, maar dat is een of andere manier gewoon verdwenen.

Wat betreft het slapen. Ook hier met een satijnen kussensloop. Ik gebruik er zo”n los zittend haarnetje voor. Zie ze in de groep als een bonnet?