Ik loop nu op zijn minst 1,5 jaar met pijnklachten aan de binnenkant van mijn rechterenkel: ik kan nu bepaalde bewegingen niet maken zonder door de grond te gaan van de pijn. Dit is geleidelijk aan begonnen, ik besteedde er eerst niet veel aandacht aan omdat ik wel vaker zere voeten had van het lange lopen/staan en dacht dat het eerst even een tijdje rust nodig had. Toch hielp rust houden niet, ik kreeg steeds vaker pijnscheuten erdoorheen bij bepaalde bewegingen, waardoor ik mij realiseerde dat dit eigenlijk niet goed was. Gelijk een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut, die heeft mij doorverwezen naar de podotherapeut voor nieuwe steunzolen en is mij nu nog aan het behandelen. Ik ben nu bijna een half jaar verder met bijna elke week fysio en nieuwe steunzolen die na productie al twee keer zijn aangepast en niks helpt, het wordt alleen maar erger

De klachten die op dit moment spelen, zijn:
-Pijnscheuten in de binnenkant van de enkel bij strekken, naar binnen draaien, bij het naar buiten laten hangen (bv. met de voet van de bank af), bij draaien op de plek, soms bij lopen, en op momenten waarbij ik eigenlijk niet goed weet wat nou de verkeerde beweging was. Deze pijn heb ik vaker en heftiger dan een half jaar geleden, en blijft nu ook langer hangen.
-Bij onderzoeken (bv. fysio- of podotherapeut): naar binnen draaien kan ik niet hebben, naar buiten draaien wel iets meer.
-Zeurende pijn, bij lopen/staan/zitten. Dit had ik een half jaar geleden niet.
-Dit wordt tijdens het lopen soms erger waarna het doortrekt naar de kuit en deze lijkt te verkrampen. Dit had ik een half jaar geleden ook niet.
-Moeite om de trap helemaal op te komen.
-Door de rijbak lopen na het paardrijden lukt niet goed, voor het rijden nog wel.
-Doorlopen bij pijn helpt niet, ooit gedaan en toen liep ik na 10 minuten helemaal mank

Mijn podotherapeut was er bij de laatste afspraak van overtuigd dat ik vocht in de enkel had, omdat naar buiten draaien minder zeer deed dan naar binnen en de enkel wat dik was.
De fysio heeft ook wel eens opgemerkt dat er een klein blauw plekje zat, terwijl ik mij niet had gestoten. Volgens hem lijkt het erop dat de tibialis posterior overbelast is, wat qua locatie van de pijn wel heel goed zou kunnen kloppen. Hij wilde eigenlijk niet echt dat ik naar de huisarts zou gaan, maar ik wil toch graag uitsluiten dat er iets niet in de haak zit, vooral nu het juist steeds (sneller) erger wordt.
De huisarts verwachtte een ontstoken pees of band, dus ik moest een echo laten doen. Uitslag was dat het er allemaal goed uitzag. Nu ga ik proberen een verwijzing naar de orthopeed te krijgen, want ik zou zo graag mijn hobby's weer kunnen uitvoeren