Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Rivjenn schreef:Het is al weer een tijdje terug dat die van mij zo klein waren maar meestal slapen kinderen van die leeftijd al door toch?
Ik weet wel dat wij onze oudste toen voor het slapen gaan een zwawrdere fles gaven, melk met johannesbroodpitmeel erdoor zodat hij meer gevuld was zeg maar. Tegenwoordig heb je geloof ik ook speciale flesvoeding voor de nacht. Wie weet dat het helpt.
En een nachtje uitbesteden lost het probleem idd niet op maar ff lekker bijslapen is ook wel eens heerlijk.
En echt, het gaat over. De oudste van ons was ook een moeilijke slaper. Nu is hij 18 en in het weekend pas om 11 uur uit bed
Toverbal schreef:Heb je wel een vast avondritme? Badje, lezen, zingen en dan naar bed na de avondfles?
Elke avond dezelfde routine.
Eet zij al vaste voeding? en krijgt zij s avonds een papfles of gewoon melk?
Van pap wordt zij wat voller en slaapt misschien iets langer.
Kan je haar horen s'nachts? of wordt je pas echt wakker als ze al huilt, zou dat dan proberen voor te zijn.
Als ze s'nachts toch wakker wordt, zou ik haar gewoon een flesje geven. Zorg voor weinig licht en hou het rustig. Flesje, verschonen, kroelen en terug in bed.
Ik heb altijd heel makkelijk gedaan, als de kinderen niet in een eigen bed wilde slapen, mochten ze bij mij. Ik heb hier verder nooit problemen mee gehad.
Ze zijn nu 4 en 8 slapen in hun eigen bed.
Romy1234 schreef:Bedankt al voor de snelle reacties, op tijd naar bed doen we al elke avond.
Mijn man gaat er elke ochtend om 6 uur uit voor zijn werk en ik meestal 7 uur ondat mijn zoontje dan wakker is of half 7 als ik moet werken.
Ooit zal ze wel een keer doorslapen natuurlijk, voor de rest is ze een super lief meisje.
Apart slapen heeft geen zin, wij worden allebei heel snel wakker en als 1 van ons ergens anders zou slapen kunnen wij haar nog horen helaas.
Komt ook echt een volume uit dat kleine lijfje dat wil je niet weten, ze gaat ook meteen vol gas dus een fles geven voordat ze dat doet heeft geen zin.
Met ons zoontje hebben wij de makkelijkste baby ever gehad want die sliep met 12 weken al de nachten door. En dan weten wij ook heel goed dat we daar giga mazzel mee hebben gehad hoor.
Zwaardere laatste fles krijgt ze ook, helaas ook geen effect. Johannesbroodpitmeel, nachtpapje, rijstebloem etc allemaal al geprobeerd, ze drinkt zonder problemen een fles van 250 ml leeg savonds! Meestal krijgt ze rond 19.30 uur laatste fles en gaat dan naar bed.
Later op de avond wakker maken en een extra fles geven maakt ook niks uit, hebben we ook al geprobeerd ze blijft evengoed snachts komen.
Overdag eet ze goed, eet goed fruit, krijgt iets brood en eet savonds aardappelen en groente, komt niks tekort dus.
Elke avond hetzelfde ritueel, lekker in bad etc.
Snachts inderdaad weinig licht, echt puur heen voor haar flesje en daarna meteen weer wegleggen.
Ik las de tip het flesje in haar bed te geven, dat is inderdaad nog te proberen.
En de tip van kleur licht vind ik ook een hele goede, ons nachtlampje heeft inderdaad blauw licht, dit ga ik eens anders proberen, welke kleuren zijn het beste wel aan te raden?
Ze slaapt op haar eigen kamertje, bij ons op de kamer slapen we allebei helemaal niet meer aangezien wij om elk pufje al wakker worden.
En dat maakte trouwens ook niks uit, zij slaapt ook heel licht en werd alleen maar vaker wakker.