Wat is jouw doucheritueel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat is jouw doucheritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:55

Naar aanleiding van het topic "hoevaak douch jij", bij deze een doucheritueel topic! :)

Wat voor producten gebruik jij allemaal? Heb je aanraders? Hoelang douche je? :)

Ik combineer het douchen zelf vaak met in bad gaan. Als ik enkel douche is het gewoon vlug haar wassen en m'n lichaam wassen, maar als ik een avondje voor mezelf heb ga ik graag in bad.

Ik was eerst m'n haar:

-label M organics moisturising lemongrass shampoo en conditioner
-the ritual of karma douchegel
-body shop tea tree face wash
-vervolgens smeer ik er label m therapy rejuvenating mask in en laat ik m'n bad vollopen zodat het in kan trekken als ik lig.

Dan gebruik ik:

-Body Shop Fuji Green Tea bath infuser
-ik scrub lekker met body shop mediteranian sea salt scrub
-body shop face mask (british rose of himalayan charcoal)

In bad kijk ik netflix, of ik zet een koptelefoon op m'n hoofd en luister naar junglegeluiden (dat is echt vét ontspannend, ik raad het aan). :D meestal lig ik daar wel minstens 2 uur, dus genoeg tijd. :')

Uiteindelijk spoel ik alles nog een keer af en spoel ik m'n haar uit. Als ik af ben gedroogd doe ik gelijk de virgin mojito bodysorbet van the body shop op, of de ethyopian green coffee cream.

Daarna fohn ik m'n haar met label M radiance oil, en dan als het droog is rol ik steeds een klein stukje haar op (gewoon met m'n vingers) en zet ik het vast met een steekspeltje. Dat laat ik zo lang mogelijk zitten, en als je dat eruit haalt ziet je haar eruit alsof je net van de kapper komt. Hier is de tutorial waar ik het van heb:

En jullie? :D

Ik ben helemaal geen bodyshop fanaat hoor. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-17 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Sure_lee

Re: Wat is jouw doucheritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:58

Wauw. Klinkt lekker. Nooit gedaan zo uitgebreid.
Mag ik een keer mee doen? :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:00

Sure_lee schreef:
Wauw. Klinkt lekker. Nooit gedaan zo uitgebreid.
Mag ik een keer mee doen? :*

Kom er gezellig bij zitten! <<) :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:01

Ik pak t dichtstbijzijnde doucheschuim (rituals met wat geluk). Vervolgens shampoo / conditioner, gewoonlijk andrelon perfecte krul, maar als dat op is pak ik gewoon wat er is. Inclusief de mannenshampoo, ruik ik eens lekker sportief <<) . Ik vind t allemaal best :+ .

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:04

Haha ik zit ook gerust 2 uur in bad.

Ik was mijn haar met andrelon tegen pluizig haar en vet haar of 2 in 1. Verder doe ik er niets in.

Dan laat ik mijn bad vollopen en doe er wat rode badschuim van rituals in, en ook nog een scheutje zen white lotus badolie van therme. Ik scrub soms met scrub van nivea en de rest doe ik degene die naast het bad staat dus wat de laatste gebruikt heeft :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:07

Douche kraan aan eerst onderkant doen met douchekop in de hand en staand. Dan zitten en douche op haakje. Shampoo haren wassen en rest van lijf doen afspoelen en klaar.

Bad is badkraan aan olie uitzoeken en erin kiepen bad induiken als laatste haren wassen afspoelen en klaar

Heel soms ga ik scrubben maar daar moet ik fut voor hebben
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-12-17 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:07

Als ik alleen douche, dan gebruik ik alleen water en douchegel. Soms van Rituals, maar net zo goed van Dove. Ligt er net aan wat er nog in huis is :D

Als ik mijn haar was dan zeep ik het twee keer goed in met shampoo en een keer met conditioner. Deze zijn beide van Sebastian, aangeraden door mijn kapster.
Soms wil ik nog wel eens pure kokosolie erin doen van tevoren, dat laat ik +/- een uurtje zitten.
Verder laat ik het eigenlijk altijd aan de lucht drogen, een enkele keer met zo’n fohnborstel :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:13

Hier heel simpel: Zwitsal zeepvrije wascreme onder de douche en na het douchen Zwitsal zachte creme voor op mijn gezicht. Voor mijn haar gebruik ik simpele haarshampoo van de supermarkt en een haarmasker van Gliss Kur (uiteinden).

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:19

Ik ben zoooo jaloers op iedereen die een bad heeft!!! Wat zou ik dát graag willen hebben zeg. :~

Ik heb alleen maar een douche. Voordat ik ga douchen moet al mijn makeup er af zijn, anders vind ik het vies voelen :+ Ik ga eerst lekker warm staan worden (of afkoelen in de zomer) en mn haar doornat maken (ik heb echt vreselijk dik haar). Dan masseer ik shampoo erin, ik haal elke keer een andere soort. Maar net wat voor spul ik op dat moment behoefte aan heb of wat er in de aanbieding is :+ maar nooit andrelon of echt goedkope troep oid. Idem dito voor alle andere producten.
Dat lekker uitspoelen, dan cremespoeling erin. Dat spoel ik er eigenlijk ook altijd gelijk weer uit, in laten trekken doe ik niet aan en schijnt toch niet mogelijk te zijn :') Daarna 2x in de week nog een haarmasker erin.

Dan m'n lijf, eerst 2x in de week met scrub. Daarna of alle andere dagen alleen zeep/gel. Doe ik of met m'n handen of met zo'n puff (die ik regelmatig vervang). M'n gezicht ook 2x in de week met scrub en daarna of alle andere dagen met zo'n facewash ding van nivea. Als ik vlak voor het douchen makeup eraf gehaald heb dan gaat er ook een washandje mee om alles eerst echt goed van m'n gezicht af te krijgen.
Tot slot koud afdouchen, maar alleen op niet al te koude dagen.

Na het douchen 1x per week zo'n zwart masker wat je eraf moet trekken en alleen als ik de deur niet meer uit hoef dan gaat er een lading bodybutter over m'n lijf, cacaoboter over m'n tattoos.

En nog zon tic van me, na het douchen droog ik me eigenlijk nooit en te nimmer af met een handdoek. Ik doe gewoon een schone badjas aan en ga daar heerlijk in op zitten drogen. :o

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:23

Ik zet alles klaar. Douchegel, haar shampoo en pufspons.
Ik sop eerst me haar in en terwijl dat intrekt doe ik me lichaam wassen. Alles tegelijk afspoelen en met 10 minuten klaar.
En soms nog wat scheren dan sta ik er langer onder.
Om de dag douche ik.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:25

Eh douche aan, haren wassen even laten in werken ondertussen wassen lijf met douche gell. Daarna haren uitspoelen antiklit shampoo in mijn haar uitspoelen en klaar.

Edit ik scheer ook tussen door onder de douche als het nodig is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:27

Eh... douche aan, oksels en down under een washand langs en dan 10 minuten in de diepte staren, bedenken wat voor antwoorden ik beter had kunnen gebruiken in een discussie en soms de kraan wat warmer draaien. Eens in de 3 dagen was ik dan ook nog tussendoor m'n haar. :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:32

Eerst haren wassen uitspoelen, dan creme spoeling in de onderste helft. En terwijl dat lekker inwerkt scheer ik oksels en down under, dan inzepen met dove en alles uit en afspoelen. Ik douche meestal 20min. 1x per week douche ik wat langer dan scheer ik ook mijn benen en scrub mijzelf en doe haarmasker in.
Ik douche om de dag. Soms elke dag en met warme zweterige dagen 2x dan alleen ff 5min inzepen en afspoelen met me haar in knot om droog te houden.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:35

Ik geloof niet dat ik in mijn leven ooit zo uitgebreid heb gebadderd :D

Haar wassen, lijf zepen, conditioner erin en uitspoelen en als laatste mn gezicht met een goedje schrobben. Normaal met 5 tot 10 minuutjes wel klaar.

Als ik zoals vandaag de hele dag buiten heb gelopen en tot op mn botten koud ben dan blijf ik net zo lang staan tot ik warm ben, dat duurt wel wat langer :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:38

Ik heb een 5 minuten zandloper. Deze ooit gekregen omdat mensen gemiddeld 8 minuten douchen en 5 minuten zou genoeg zijn om schoon te worden. Maar v oor mij is het te kort. Het gebeurt zelden dat ik hem niet nog een keer extra omdraai.
Verder was ik niet elke dag mijn haar. Maar maak het wel nat. Wassen is niet nodig. Zeep gebruik ik niet, alleen douchegel. Ik gebruik meestal gewoon de shampoo om alles schoon te maken. Conditioner heb ik nog 2 flessen van staan. Ik doe er zo lang mee dat er kalk op de flessen komt. Zijn ze leeg dan koop ik geen nieuwe meer. Je haar wordt gewoon vet van conditioner is mijn ervaring.
Ik vind het heerlijk om gewoon lekker te staan. En het water moet zo warm of heet zijn dat de huid rood wordt. Heerlijk. Ik hou niet van matig warme douches, te koud.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:55

Ik haat douchen, maar ik ben zuinig op mijn haar haha! Dus in no time er onderuit..

Wachten tot er eindelijk warm water is :Y) --> haar nat --> aussie shampoo in haar --> aussie shampoo uit haar --> uit wringen met de hand --> aussie conditioner in haar --> doucheschuim (ienemienemutte) op lichaam --> alles er uit/af en klaar *\o/*

+- dus inderdaad 5 minuten :D{

douche alleen in de ochtend, heel enkele keer in de avond na stal. Haren doe ik ook maar 2/3 keer in de week, andere dagen ben ik helemaal met halve minuut onder de douche vandaan.

Wel 1x in de maand iets uitgebreider met scrub, en af en toe benen+ scheren zodat ik niet eindig als een beer lang leve hormonen & ik douche juist eventueel met make up, kan ik mooi de handdoek als washand gebruiken erna, kom maar op met die panda

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:03

Captain schreef:
en dan 10 minuten in de diepte staren, bedenken wat voor antwoorden ik beter had kunnen gebruiken in een discussie

Herkenbaar :')

Ik gebruik meestal Andrélon Natuurlijk Puur Zijdeglans & Zen shampoo, en als douchegel Rituals The Ritual of Sakura.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:07

Douche aan. Tandenborstel eronder, tandpasta erop, voelen of de douche al warm genoeg is. Dan eronder stappen terwijl ik mn tanden poets. Na het tandenpoetsen maak ik m'n haar nat, en dat was ik.
En dan zet ik de douche weer uit :'). Totale tijd is meestal minder dan 5 minuten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:14

Uhm tja.

- douche aandoen
- onder de douche stappen
- haren wassen. Lush big of lush curly wurly
- haren uitspoelen
- conditioner in haren. Lush Veganese
- lichaam wassen. Rituals of lush
- haar uitspoelen en zeep afspoelen

Klaar!
Oh en als het nodig is benen scheren.

1x in de maand krijgt mijn haar een haarmasker voor het douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:33

Captain schreef:
Eh... douche aan, oksels en down under een washand langs en dan 10 minuten in de diepte staren, bedenken wat voor antwoorden ik beter had kunnen gebruiken in een discussie en soms de kraan wat warmer draaien. Eens in de 3 dagen was ik dan ook nog tussendoor m'n haar. :')

Dit is zó herkenbaar _O- :')

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:41

Wat een leuk topic! Mijn douche ritueel een meestal vrij simpel:

- Verwarming aan in de badkamer (zo'n 'blaas kacheltje') en daar eerst 5 minuten voor gaan staan = lekker warm! :D
- Handdoeken klaarleggen, lekker dicht bij de verwarming!
- Haren wassen met shampoo (heb altijd een andere, geen specifiek merk ofzo)
- Haren in de conditioner
- Ondertussen was ik mijn lijf, met gewone douchegel ...
- Lekker lang afspoelen en klaar (en daarbij inderdaad denken aan alles wat ik in een bepaalde situatie beter had kunnen zeggen/doen :+ )

Best saai dus! :Y)

Als ik echt tijd heb & nood aan een momentje voor mezelf, neem ik voor de douche een maskertje & scrub ik lekker onder de douche *\o/*

Heb geen bad, wel een aantal leuke bad producten, omdat ik ze er zo mooi uit vind zien, die ik dus niet kan gebruiken :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:50

Douchebeurt 1, na de dagelijkse sport en voor het werk:

* Kraan aan
* Water warm en gelijk eronder, haar nat, shampoo, scheren wat er te scheren valt, de douchekop onder oksels, onder boezem, etc. Lekker schrobben met alleen de handen, shampoo uitspoelen ondertussen en klaar. Max 5 minuten.

Douchebeurt 2, na het werk en voor het slapen gaan:

*Kraan aan, haar hoog opbinden
*Lekker inzepen met douchegel, afspoelen en klaar. Wederom max 5 minuten

Ik heb een conditioner die ik niet uit hoef te spoelen. Verder gebruik ik willekeurige shampoo en douchegel waarbij ik voornamelijk kijk naar of er geen palmolie in zit. Gevolgd door de prijs. :)

Indien nodig na het douchen een lotion.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:53

TS, wat doe je me aan. Nu wil ik ook extra spullen halen bij de bodyshop. I love it. <3 Na het douchen smeer ik me altijd in met een body lotion van de bodyshop en een bodyspray.
Verder ligt het er echt aan. Ik kan echt wel de tijd nemen voor een douche of bad met een heerlijk scrubje erbij etc, maar mijn hele collectie aan spulletjes heb ik weggedaan toen ik ging verhuizen. Dus ik moet een nieuwe collectie aanschaffen (he wat naar!). :))

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:54

Leuke topic! Grappig om te lezen dat iedereen toch een heel ritueel heeft

Voor mij is het eke dag hetzelfde
Douche aan ,kouder draaien eronder dan warmer warmer heet :=
Eerst 5 minuten warm worden dan haren wassen, uitspoelen dan crème spoeling erin
Terwijl die intrekt scheren en dan uitspoelen.
Lekker schrubben met Rituals en dan Rituals douche schuim erachter aan (ben zo verslaafd aan dat spul)
Dan nog 10 minuten bedenken dat ik er echt uit moet om lekker in bed te kruipen. Ondertussen aan het bedenken wat ik eigenlijk nog had moeten doen die dag |o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:56

ohjee, sommige maken hier een avondje uit van! :D

ikzelf heb een gruwelijke hekel aan water. (mijn handen verrimpelen en worden oma-handjes, en dan kan ik niks meer aanraken van stoffen, handen drogen helemaal op en voelen aan alsof iemand met zijn nagels over een schoolbord krast).
Maar dat terzijde.

mijn ritueel is:
niet uitgebreid:
douchekraan aan, kleren eraf, eronder, ev snel haar wassen met een simpele shampoo, inzepen, afspoelen en eruit: tijd onder douche: +- 3 minuten.
afdrogen, haar beetje los drogen, kleren aan en gaan, ik kan helemaal klaar zijn in 15 minuten tijd.

Uitgebreid:
douchekraan aan, kleren af, onder douche
haar natmaken en inzepen met een goede shampoo (dit varieert van mij, wel de betere merken maar ik neem wat past bij mijn type haar en ik lekker vind ruiken. Uitspoelen en insmeren met een goede aftershampoo, deze past normaal bij het merk van de shampoo dat ik gebruikte.
Ondertussen de rest inzepen met een scrub, daarna nog eens met een of andere douchegel, wederom, wat ik lekker vind ruiken.
ev benen etc scheren.
Haar uitspoelen, nog 10 minuten onder de warme kraan blijven (handen zijn dan toch al gerimpeld), en dan eruit, afdrogen, haar insmeren met haarolie of lotion en droogblazen.
en dan afhankelijk of ik thuis ben lekkere pyama aan, of als ik weg moet make upje op, kleren aan en gaan.
dit "ritueel" duurt 30 -60 min.

edit: ik heb lang haar tot aan mijn onderrug...