Pijn in flanken, geen blaasontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Pijn in flanken, geen blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:08

Een dag of 6 geleden kreeg ik klachten die voor mijn gevoel overeenkwamen met een blaasontsteking (vaak, kleine beetjes plassen, branderig gevoel, etc.). Aangezien ik vaak last heb van beginnende blaasontstekingen die uiteindelijk niet doorzetten, besloot ik niet direct naar de huisarts te gaan, maar vooral veel te drinken en cranberry tabletten te slikken. Gisteren sloeg de pijn over naar mijn flanken, dus heb ik toch maar even een urinetest laten doen bij de huisarts. Diezelfde dag gebeld, maar er bleek geen ontsteking aanwezig te zijn, dus zouden ze het even op kweek zetten.

Vannacht werd ik echter wakker met een vreselijke, koliekachtige pijn in mijn rechterflank gepaard met koude rillingen en misselijkheid. Zowel lopen, zitten als liggen deed ontzettend veel pijn.. ik wist werkelijk waar niet waar ik het moest zoeken. Ik heb wat pijnstillers genomen en ben uiteindelijk alsnog in slaap gevallen. Vanmorgen leek de pijn vrijwel weg te zijn.

Vanmorgen heb ik nogmaals gebeld naar de huisarts, maar wederom konden ze geen blaasontsteking vinden. De doktersassistente gaf me de keuze om gelijk een afspraak te maken bij de huisarts of nog eventjes een dag af te wachten. Aangezien de pijn op dit moment niet zo heftig is als gisteren, heb ik besloten nog even te wachten (oke, misschien wat naïef en stom :o). Ik merk wel dat de pijnstillers langzamerhand uit beginnen te werken en de pijn iets terug komt.

Zijn er bokkers die mijn klachten toevallig herkennen?

eenitraM

Re: Pijn in flanken, geen blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:10

Gewoon afspraak maken bij de HA.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:12

Nierstenen misschien?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:12

Ben je al naar de WC geweest? Beetje drukwerk doet soms wonderen.

Ik heb zelf endometriose en soms kan ik ook niks vanwege de pijn. Maar soms is het ook gewoon letterlijk een scheet die dwars zit.

Heb je nog een blindedarm?

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:16

met een blindedarm ontsteking kan je ook last van je flanken krijgen, dus bezoekje aan huisarts is denk ik wel handig

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:18

Nierstenen heb ik ook aan zitten denken, de klachten lijken wel enigszins overeen te komen.

Blindedarm heb ik nog en ook al naar de wc geweest, maar verder geen bijzonderheden op dat vlak. Overigens heb ik ook geen koorts.

Aangezien de pijn niet zo erg is als vannacht, voel ik me zo'n aansteller om nu naar de huisarts te gaan. Die man heeft wel betere dingen te doen, denk ik dan. :o

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:19

Heb je koorts?
Ook ik zou naar de huisarts gaan. Mogelijk hebben ze een crp meter waarbij ze direct een ontsteking waar kunnen nemen. Zo kan je een blindedarmontsteking uitsluiten..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:24

Klinkt als nierstenen.

Heb er zelf ook ooit last van gehad en leek qua gevoel op blaasontsteking en sloeg ineens door achter laag op mijn rug.

Had ook wel een flinke urineweginfectie

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:27

Misschien een nierbekkenontsteking? Ik had toen ook pijn maar enkel als ik liep. Voelde als een tennisbal. Ik heb er twee weken mee door gelopen totdat ik ook koorts kreeg. Misschien dat dit het is?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:31

@ IMJ: Ik heb geen koorts (net opgemeten, 37.3 °c).

@ Schuur: Bah, nierstenen klinken niet erg fijn. Heb je daar ook medicijnen of dergelijke voor gehad, of heb je ze zelf uitgeplast?

@ MaiNat: Nierbekkenontsteking was ook het eerste waar ik aan dacht, maar aangezien ze bij de urinetest geen blaasontsteking konden vinden, lijkt het me onwaarschijnlijk dat het een nierbekkenontsteking is.. dan zouden ze het, lijkt mij, toch ook moeten vinden in mijn urine.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:41

Niersteen koliek, afspraak maken anders zit je vannacht te kronkelen van de pijn op de huisartsenpost, dan kan je maar beter medicatie thuis hebben

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:44

Galstenen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:46

Ik had een nierbekkenontsteking die ze ontdekten door bloed in m'n urine. Zou daar eens naar laten kijken. Was flink ziek toen vooral erg hoge koorts 40+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:46

Galsteenkoliek zit in de bovenbuik

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:09

Nierbekkenontsteking zien ze niet altijd in de urine, alleen een echo kan daar echt uitsluitsel over geven.

Heb het zelf jaren geleden ook gehad, ook zonder koorts. Wel heel veel pijn in de flanken en niet rechtop kunnen staan

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:11

Klinkt toch als nierstenen, als je echt koliekpijnen hebt. Zat er ook geen bloed in de urine die je hebt ingeleverd? Dat zou je nog even kunnen vragen. Hoewel je niet áltijd bloed in de urine hebt daarbij.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 14:56

Er zat geen bloed in de urine gelukkig. Als het nierstenen zijn, plas je deze dan (in principe) niet vanzelf uit? Mijn pijnstillers zijn inmiddels zo goed als uitgewerkt, maar de pijn is bij lange na niet zo erg als gisteravond; nu is het slechts een licht, zeurende pijn.

Wel goed om te weten dat een nierbekkenontsteking niet altijd uit urine is te halen. Ik kijk het nog heel even aan (ik moet zometeen eerst naar de KNO-arts, voor iets anders uiteraard), anders kan ik altijd nog de huisarts bellen vanmiddag. Mijn temperatuur houd ik ondertussen ook goed in de gaten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:00

Nierkoliek komt meestal snachts he

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:00

nierstenen of galstenen?

ik had galstenen en de pijn zat bij mij ook laag in de flanken en niet alleen de bovenbuik.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 15:07

Polly schreef:

Oh, echt waar? := Maar is het dan niet gek dat de pijn overdag amper aanwezig is? Ik bedoel, ik voel wel wat in mijn rug, maar de pijn komt nu eerder in de buurt van rugpijn tijdens de menstruatie, dan de pijn van gisteravond.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:19

GrumpyCat schreef:
Polly schreef:

Oh, echt waar? := Maar is het dan niet gek dat de pijn overdag amper aanwezig is? Ik bedoel, ik voel wel wat in mijn rug, maar de pijn komt nu eerder in de buurt van rugpijn tijdens de menstruatie, dan de pijn van gisteravond.

Ja echt waar, heeft met spanning en ontspanning van de spieren te maken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:20

Alleen rechts onderin klinkt mij toch als een ontstoken blinde darm.. en nee.. daar hoef je geen koorts van te hebben..!
Ik zou er toch naar laten kijken.. als dat het wel blijkt te zijn en hij klapt ben je verder van huis..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:24

Hoe dan ook, ik zou vandaag gezien willen worden door de huisarts

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:36

Polly schreef:

Mwa, ik zie net zoveel mensen met nierstenen overdag als 'S nachts, denk ik.
Een niersteen plas je vaak uit, tenzij hij zo groot is dat hij vast zit.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:52

Bij mij zagen ze het bij de huisarts ook niet in de urine, pas bij de huisartsenpost toen ik s avonds zo beroerd was zagen ze het wel! Heel vreemd, en toen getest op ontstekinggswaarden. Toen pas kwam nierbekkenontsteking eruit. Eerst dachten ze blinde darm. Gelukkig was dat het niet. Laat je niet met een kluitje het riet in sturen als je continu iets voelt.