Jeuk en branderig gevoel down under

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jeuk en branderig gevoel down under

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:27

Sinds ik ben gestopt met de pil heb ik last van 'jeukaanvallen' daar beneden. Met momenten voel ik niets, gaat het plassen normaal etc. Een paar uur later kan ik dan weer gek komen van de jeuk, voel ik constant druk op mijn blaas, kleine plasjes dus en prikt het plassen wel. Mijn eerste idee was dus een blaasontsteking die op komst was. Begonnen met cranberry pillen maar geen verschil. Uiteindelijk naar de dokter, urine getest: Geen blaasontsteking. Dus diagnose schimmelinfectie. Ik heb geen extra afscheiding etc. Enkel wat jeuk, een beetje gezwollen. Stinkt niet etc. Pil gekregen voor de schimmel en zalf maar helaas :n Het enigste dat lijkt te helpen is geen seks hebben. Maar goed, ik ben niet voor niets gestopt met de pil. En geen seks hebben, dat is het dus ook gewoon niet :n Wat zou het nog kunnen zijn? Ik moet nu de zalf nog opmaken en dan moet ik terug van de dokter voor een uitstrijkje. Ik heb er een hard hoofd in dat ze iets gaan vinden.

Relien

Re: Jeuk en branderig gevoel down under

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:31

Hoelang ben je nu gestopt met de pil.. ik ben nu een maand gestopt en als ik voel wat die troep met mijn lichaam heeft gedaan mijn borsten zijn bv gewoon een cup maat gegroeid nu zonder de pil.. het kan zijn dat je lichaam gewoon nog aan het onthullen is en daar horen ongemakken ook bij mijn borsten doen bv ontzettend pijn .. ik heb constant het gevoel zwanger te zijn maar dit is niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:36

Nu 3,5 weken :)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:39

Ik heb voor schimmelinfecties altijd een orale pil geëist... dat hielp prima. Alle vaginale behandelingen werd ik ook gek van de jeuk. Weet niet welke pil jij gehad hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:40

Het heeft waarschijnlijk te maken met je zuurgraad die door je hormoonwisseling helemaal in de war is. Invloeden van buitenaf hebben daar ook weer invloed op. Geef het even de tijd

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:40

Ik kan je ook alleen maar zeer, ZEER sterk afraden sex te hebben terwijl je diagnose 'schimmelinfectie' hebt gekregen.

Inderdaad, een pil doet veel met je lichaam. Het kan dat je daar last van hebt inderdaad. Het kan nog wel een paar maanden duren voor de balans in je lijf weer wat op peil is.

Ik zou in ieder geval ook met lactacid wassen, of alleen water om de zuurtegraad van de vagina weer op peil te brengen

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:12

Een pil die je moet opeten werkte bij mij ook beter.
Je zuurgraad verandert in je cyclus, wassen ( met mate) met lactacyd helpt. Gebruik geen inlegkruisjes en liefst katoenen ondergoed was advies van mijn dokter.

Meteen plassen na sex en wassen maar idd wachten tot alles weer ffe tot rust gekomen is met sex. Sex heeft ook invloed op zuurgraad. slijmvliezen en alles moeten na de pil weer even "zichzelf" worden.

Sterkte ermee, heel vervelend om juist daar jeuk te hebben :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:13

Het was een orale pil. Ik heb al een paar keer gewacht tot alles normaal was, maar zodra we 1x seks hebben begint het weer

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:23

Heeft hij geen schimmelinfectie zodat hij jouw steeds opnieuw besmet?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:24

DeMolenhoek schreef:
Het was een orale pil. Ik heb al een paar keer gewacht tot alles normaal was, maar zodra we 1x seks hebben begint het weer

En je partner is ook behandeld? Anders blijft hij je besmetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:24

Volgens de dokter niet. Maar hij mag zijn eigen ook behandelen met de zalf :)

Als mijn partner het heeft zou het een soa zijn zegt de dokter. Maar dat is het volgens hem niet.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:25

quickie schreef:
Heeft hij geen schimmelinfectie zodat hij jouw steeds opnieuw besmet?

Dit denk ik ook

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:45

Is het geen bacteriële infectie? Dat kan de zelfde symptomen geven in sommige gevallen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:58

Is het al onderzocht of je allergisch bent voor (een onderdeel van) je partner?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:11

Ik heb diezelfde ellende ook een tijd gehad. Sindsdien alleen nog maar met water gewassen daar en nooit geen last meer.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:12

Een allergische reactie klinkt inderdaad ook logisch.

Heeft de huisarts ook gekeken of er iets te zien was of alleen op basis van de klachten die zalf en pil voorgeschreven? Hoewel het bij jou verhaal niet het meest voor de hand liggende is zou je namelijk niet de eerste vrouw zijn die met lichen sclerose rondloopt terwijl de huisarts maar blind schimmelinfecties (die er dan dus niet zijn) blijft behandelen.
Ik ga er vanuit dat jouw probleem anders ligt, maar mocht er niet gekeken zijn en je blijft klooien houd het dan even in je achterhoofd, je weet nooit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:18

Ik ben allergisch voor een bepaald soort maandverband. Dan word ik ook gek van de jeuk. Van een ander merk nergens last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:04

Maflinger_S schreef:

Nee. Maar ik vind het zo toevallig dat het is begonnen bij het stoppen van de pil dat ik vermoed dat het er wat mee te maken heeft.

Ik was trouwens enkel met water :j

Nee, niets onderzocht trouwens, enkel mijn urine.

Karuna: Als ik thuis ben google ik dat even.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:36

Citaat:
Ik zou in ieder geval ook met lactacid wassen, of alleen water om de zuurtegraad van de vagina weer op peil te brengen

De zuurtegraad (pH) van de vagina hoort rond de 4 te zijn (3,8 tot 4,2).
Water heeft een pH van 7 - dat lijkt mij geen slim idee.

Lactacid ken ik niet, maar controleer de 'acid' even (er ligt bij de drogist spul in het schap met een pH van 5,8).

Verder pak ik in geval van jeuk aan met appelazijn of biogarde yoghurt. (En nee: ik breng geen tampons in. Daar waar het jeukt aanstippen helpt bij mij het beste.)

'Uitstrijkje' betekent doorgaans onderzoek naar baarmoederhalskanker. Op zichzelf nuttig.
Maar als de jeuk vooral uitwendig is, laat de arts dan geen speculum inbrengen, maar met een wattenstaafje de jeukende plekken van de vulva aanraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:42

Het is echt enkel aan de ingang ervan en niet in heel de schede. Ik vind het gewoon enorm raar. Ikzelf ervaar het totaal niet als zijnde een schimmel, maar echt meer als een blaasontsteking. Maar dat is het volgens de urine dus niet. Of veranderde hormonenhuishuiding door het stoppen van de pil. Maar het stinkt niet, ik heb geen extra vloei. Enkel mijn blaas brand na urineren, niet de vulva zelf. Die jeukt enkel aan het begin. Kortom, eigenlijk zegt mijn gevoel dat de dokter het mis heeft.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:46

Is je urine op kweek gezet? Ik had hetzelfde (ongeveer) na sneltest niks, na kweek bleek het toch blaasonsteking. Maar heb geen idee of ze het standaard op kweek zetten of niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:47

Nee, was idd gewoon een sneltest

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:53

Dan dat misschien nog even navragen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:11

DeMolenhoek schreef:
Maflinger_S schreef:

Nee. Maar ik vind het zo toevallig dat het is begonnen bij het stoppen van de pil dat ik vermoed dat het er wat mee te maken heeft.

Ik was trouwens enkel met water :j

Nee, niets onderzocht trouwens, enkel mijn urine.

Karuna: Als ik thuis ben google ik dat even.

Het kan natuurlijk begonnen zijn met de verandering van de hormoonhuishouding maar in de tussentijd kan jouw vriend hetzelfde hebben. Ook al heeft hij geen klachten. Als het terug blijft keren zoals bij jou, zou ik toch ook je vriend langs de dokter sturen anders blijf je bezig.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:16

Een tijdje terug had ik ook zoiets en wat bij mij toen hielp was een tampon in de yoghurt dippen en die een uurtje in laten. Klinkt gek maar het werkte wel :Y)