Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
is alweer een jaar of 8 geleden denk ik. Warboel schreef:Ik had dan geen moedervlek maar een soort gekke kale plek die ruw aanvoelde en weg moest omdat de cellen een beetje onrustig waren... ze hebben een klein stukje haar eromheen weggeschoren, weggebrand/geknipt en gehecht. Onder lokale verdoving gewoon, heb er weinig last van gehad voor zover ik me kan herinnerenis alweer een jaar of 8 geleden denk ik.
Prince schreef:Altijd doorverwijzing vragen naar dermatoloog bij twijfels over moedervlekken!! Ten eerste hebben die veel meer verstand ervan en ten tweede opereren die veel netter of sturen je door naar de plastisch chirurg.
Charaz schreef:Niet helemaal mee eens, dat heeft ook te maken met hoe de kwaliteit is van je huid, of er bacterieen bij zijn gekomen en of je de wond goed droog hebt gehouden tijdens het herstel.
Mijn ervaring is dat een huisarts vaak net zo netjes werkt als een dermatoloog, plastisch chirurg zou ik heen gaan als het om een moedervlek in mijn gezicht ging.
Tussen je haar weghalen zie je vaak naderhand niets van omdat het een heel klein littekentje is.
Charaz schreef:Niet helemaal mee eens, dat heeft ook te maken met hoe de kwaliteit is van je huid, of er bacterieen bij zijn gekomen en of je de wond goed droog hebt gehouden tijdens het herstel.
Mijn ervaring is dat een huisarts vaak net zo netjes werkt als een dermatoloog, plastisch chirurg zou ik heen gaan als het om een moedervlek in mijn gezicht ging.
Tussen je haar weghalen zie je vaak naderhand niets van omdat het een heel klein littekentje is.
Zuchini schreef:Ik heb eentje laten weghalen. Deed wel éven beetje pijn maar het stelt niet veel voor. En als het tussen je haren zit ziet niemand dat. Succes! Hou ons op de hoogte

Deijs schreef:EstherCosta schreef:Ik heb een moedervlek van mijn rug laten halen dmv schrapen. Vet litteken aan over gehouden. Op mijn hoofd heb ik er 1 weg laten branden en daar zie je niets meer van nu.
Ja dat had ik dus ook met mijn rug.
En bij wegbranden moeten ze hem kunnen oppakken met een pincet toch?
Charaz schreef:....
Het herkennen van een slechte moedervlek doet er niet zoveel toe denk ik? Die word opgestuurd naar het laboratorium en onderzocht, wel handig om een marge mee te nemen met snijden zodat mocht het niet goed zijn de moedervlek helemaal weg is (als het na onderzoek niet goed blijkt wordt er alsnog verwezen voor nabehandeling).
Qua kosten scheelt het behoorlijk ik meen rond de 80,- via de huisarts en ziekenhuis 400 a 500,-.
tengeltje11 schreef:om een zo kleine kans op litteken te hebben,moet je ook weten hoe de huidlijnen op die exacte plaats lopen.
mee snijden met de huidlijnen en niet ertegenin.
daar is een dermatoloog veel bekwamer in dan een huisarts.
dus daarom ook veel minder kant op littekens.