Zoals de titel al aangeeft, zoek ik hulp/tips om te stoppen met emotie eten.
Alle emoties 'verwerk' ik door te eten. Zoals bekend is bij emotie eten, duurt dit maar tijdelijk. Het balen achteraf heb ik eigenlijk niet

Wat wel het gevolg van al dat ongezonde en teveel eten is, is overgewicht. En dat is niet gezond, punt. Wat een (voor mij) gezond eetpatroon is, weet ik donders goed.
Wat ik nu wil, is een andere manier om om te gaan met mijn emoties. Ik kan heel goed praten over mijn emoties en heb ook mensen om mij heen waarbij ik kan praten. Dus dat is het probleem niet. Maar deze mensen denken vaak toch anders over dingen of kijken er heel anders tegen aan dan mij, waardoor ik mij onbegrepen voel. En dan tijdens of na het praten, ga ik eten. Vaak ongezond. En dáár wil ik vanaf. Maar hoe? Kan ik zelf dingen doen of mij zelf aanleren of moet ik professionele hulp zoeken? Maar waar kan je terecht voor deze dingen?
Ik heb nu wel overgewicht, maar mijn inziens nog niet in een dergelijke mate dat ik echt gevaar loop, ondanks dat het uiteraard niet gezond is! 2/3 maanden terug ben ik vanwege andere klachten nog een hele rataplan aan onderzoeken bij de huisarts doorgegaan, maar deze hadden allemaal een goed resultaat. Geen afwijkingen.
Ik hoop dat er bokkers zijn die mij tips kunnen geven, maakt niet uit vanuit welke invalshoek. Eigen ervaring, werkervaring of wat dan ook. Ik hoor het graag!