Ik draag al jaaaaren lenzen en daarvoor heb ik altijd een bril gehad. Ik heb redelijk 'slechte' ogen, -4 en de andere kant zit rond de -3.75 met beide ogen een cillinder en noem het maar op. Ik merk dat mijn ogen de laatste tijd vrij geirriteerd zijn en ik heb al een paar keer zitten denken: Wellicht kan ik beter m'n ogen laten laseren.
Nu vind ik het allemaal wat eng klinken en ben ik erg benieuwd naar ervaringen van Bokkers. Hoe heb je de procedure zelf ervaren, welke soort laseren heb je genomen, hoe is het eindresultaat? Ik heb vernomen dat je niet geheel verdoofd wordt en dat klinkt voor mij vooral nogal .. naar
Ik zie bij Visus bijvoorbeeld allerlei verschillende soorten 'laserbehandelingen', zit daar verschil tussen? Het is een procedure die uiteraard vrij aan de prijs is maar vooral: Ik heb maar 1 paar ogen. Dus ik wil hier echt een wel overwogen keuze in maken 
Thanks!
Ik heb uiteindelijk zelf gekozen voor het 'duurdere' pakket, wat niet eens erg veel verschil was. Deze behandeling houdt in dat, mochten mijn ogen na een paar jaar weer slechter worden, ze nog de ruimte hebben om opnieuw te laseren. Binnen 5 jaar kost dat dan 500 euro per oog.
Het valt zo enorm mee! Je krijgt druppels in je ogen, waar je niks van merk. Dat is de verdoving. Als je klaar bent voor de behandeling mag je op een tafel liggen en doen de oogartsen de rest. Je hoeft alleen maar naar een rood/groen knipperend led lampje te kijken. Het enige wat je merkt is wat druk op je oogkassen van de apparaten en het ruikt naar verbrand haar. Het is absoluut niet pijnlijk en ook niet heel eng. Op het moment dat de behandeling gestart wordt, 'verdwijnt' je zicht even. Dat kan even eng zijn, maar valt reuze mee. Na amper 20 minuten sta je alweer naast de tafel en mag je een half uur met je ogen dicht naar rustige muziek luisteren 
). Je krijgt zo'n leuk operatie jurkje aan, moet je handen wassen enzo en dan mag je naar binnen. Je moet op een tafel gaan liggen en dan komt er een apparaat (cilindervorm) die ze op je oog zetten. Je moet dan naar een rood puntje kijken, wat verdwijnt en dan moet je in die richting blijven kijken. Duurt 15 seconden per oog ofzo, en het drukt een beetje op je oog maar verder gevoelloos. De hele tijd zit er zo'n vrouw naast je (kei lieve vrouw bij mij trouwens) en je handen loopt te aaien als geruststelling. Ja alleen dat
) en toen ben ik met mijn oom daar ergens gaan lunchen (rand van Amsterdam zit de kliniek waar je wordt behandeld. Vooronderzoeken kunnen ook op andere locaties). En dat heb ik geweten joh. Aan het eind van mn lunch begon de verdoving uit te werken. Nu voelde ik nog steeds geen pijn (het voelt alleen alsof er 2 mini vuiltjes rechts bij je rechteroog en links bij je linkeroog schuin boven in de hoek zitten. Maar totaal niet pijnlijk, alleen irritant. Mijn eerste keer harde lenzen was 1000x vreselijker) maar mijn ogen waren natuurlijk geïrriteerd van dat sneetje. Dus ik zat daar in dat restaurant, met mijn oom, kreeg knalrode ogen en ging janken. Man, niet te stoppen ook. En maar tranen en tranen
Zelfde middag/avond geen pijn gehad kon alleen niet tegen het licht dus vroeg naar bed gegaan. Volgende dag amper last, maar die dag daarop was wel heel vervelend. Ik heb niet echt pijn gehad maar was meer te vergelijken met het gevoel alsof iemand continu een bouwlamp in je ogen scheen, dus prettig is anders. Daarna werd het met de dag beter en heb ik in totaal een weekje vrij genomen van werk. Bij de eerste controle was mijn zich al 90%. Bij de tweede controle bleek mijn zicht 110% te zijn dus super goed resultaat, echter was mijn hoornvlies nog te weinig hersteld. Maar de nazorg was heel goed, extra controle ingepland en goed in de gaten gehouden. Nu is alles zoals het hoort, ik ben er echt super blij mee
Maar goed... Heb toevallig vandaag de het oogziekenhuis nog eens gebeld