Ruim een jaar geleden had ik nog steeds last van mijn heup en ben ik naar de huisarts gegaan, zij dacht direct aan een slijmbeursontsteking en heeft me naar de fysio gestuurd.
Fysio heeft mij helemaal nagegeken (ook op beenlengteverschil, stand e.d.), maar was niet overtuigd van een slijmbeursontsteking. Fysio heeft de heup meermalen behandeld met fikse massages en ik kreeg oefeningen meer om thuis te doen.
Dit hielp allemaal maar heel minimaal en kon nog steeds niet langer dan een minuut of 10 op mijn linkerzij liggen.
Dus weer naar de huisarts geweest omdat mijn fysio behandelingen er wel doorheen vlogen, maar zij niet gericht konden behandelen omdat niemand eigenlijk wist waar ik nu last van had.
Huisarts had me doorgestuurd voor een echo, helaas bleek hierop niets te zien, maar de pijn bleef. Paar weken later weer gebeld met dat ik toch wel wilde dat er verder gekeken werd, hup doorgestuurd naar de orthopeed.
Flinke wachtlijst mest als gevolg dat ik in juli bij de orthopeed terecht kon.
Hier weer het hele verhaal gedaan (en een foto gemaakt) en hij dacht ook direct aan een slijmbeursontsteking. Op de foto was niets te zien en toen hij me bij de slijmbeurs op de heup vastpakte ging ik zowat van de benen af. Klonk dus wel heel aannemelijk.
Volgens de orthopeed was het het makkelijkst om de slijmbeurs in te spuiten met corteosteorieden, als het hielp was het idd de slijmbeurs en als het niet hielp moesten we verder kijken.
Zo gezegf zo gedaan, spuit er in die echt heeeeeeel naar was. Die avond kon ik nauwelijks meer lopen en de trap op was echt een hel. Nu had ik via onze grote vriend google gevonden dat het de eerste dagen mogelijk slechter ging, dus ik was niet echt ongerust. Na een paar dagen ging het beter en kon ik ook langer op mijn linkerkant liggen. Ik dacht echt "nu gaat het de goede kant op!"
Tot een week later toen ik met mijn zoontje naar de kinderboerderij wandelde, dit is ongeveer een km lopen en op de terugweg had ik de tranen in de ogen staan van de pijn in mijn heup. Ik heb vanaf toen extreem rustig aan gedaan met oog op de vakantie, helaas ook tijdens de vakantie tijdens lopen enorm veel last. Fietsen ging wel zonder pijn.
En nu, nu wordt het eigenlijk met de dag slechter

Orthopeed is op de hoogte, daar ben ik een aantal weken terug weer geweest en hij heeft een MRI ingepland om te kijken of er schade is in de zachte delen. Hij wil in ieder geval een diagnose stellen voor hij me naar een fysio oid stuurt en dat vind ik wel fijn.
Nu vraag ik me af of mensen hier een soortgelijk iets hebben gehad en wat het bij jullie was. Misschien kan ik zo nog andere inzichten opperen. Ik heb vroeger als klein kind lichte heupdysplasie gehad en heb een spreider gedragen, dit ben ik vergeten tegen de ortho te zeggen en meld ik 1 nov (mijn volgende afspraak met uitslag van de MRI).
Vind het vooral zo enorm klote dat ik sinds die spuit zoveel meer last heb, daarvoor was het eigenlijk alleen bij liggen. Nu is het gewoon met alles en ben ik als 32 jarige gewoon enorm kreupel.