Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vriend is best van de oude stempel en heeft zoiets van 'dan blijf je toch helemaal thuis' (zo ging het tenslotte bij zijn ouders ook), maar ik ben niet iemand wiens enige en ultieme levensdoel het krijgen van een kindje en deze alleen opvoeden is. Heb ook niet gestudeerd om niets met het geleerde te doen, en vreselijk op een houtje te moeten gaan bijten vanwege financiële issues. (ik wil die afhankelijkheid ook niet, als het moet wil ik voor mijzelf kunnen zorgen)
Dit zit me dwars. Ik heb het gevoel te moeten kiezen tussen mijn vriend en een toekomst met evt. een kindje (maar niet met hem)
Citaat:Een papa-dag of afspraken maken zodat ie op bepaalde momenten thuis is behoort niet tot de mogelijkheden (het kan gewoon echt niet in dit werk, al bij meerdere werkgevers geprobeerd en dit krijg je niet voor elkaar- hierop doorgaan in dit topic heeft geen zin)
ElsieC schreef:Ik zou gewoon geen kind kopen in dat geval. Je zegt zelf dat je eierstokken nog niet rammelen en het praktisch zo goed als onhaalbaar is. Als je dan een kind op de wereld zet dat zijn ouders amper ziet vind ik het ook maar erg. Kinderen krijgen moet in mijn ogen niet de standaard gang van zaken zijn maar net een uitzondering wanneer het helemaal in het plaatje past. Maarja dat is enkel mijn mening natuurlijk.
Nikass schreef:Nou 32 is ook niet heel jong, als je bedenkt dat je vanaf 35 al veel minder vruchtbaar bent, en de risico's op een minder gezond kind toenemen.
mag schreef:Toch is dit met een gastouder waar de kinderen s nachts kunnen blijven slapen wel op te lossen. Ken een situatie waarbij ouders gescheiden zijn en moeder in de zorg werkt in ploegendienst. Kinderen sliepen dan bij de gastouder.