Welke sauna ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Welke sauna ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 23:43

Volgende week vrijdag willen ik en mijn vriend graag een dagje naar de sauna. Maar welke?

Ik wil heel graag jullie tips :)

* we wonen midden in Nederland, liefst niet langer dan 45 min rijden
* we willen er een massage bij
* we gaan een dag dus ook moet je er kunnen eten

Help ons !
Wat zijn jullie ervaringen?
Zelfs vinden wij sauna de heuvelrug in Veenendaal en saunadrome in putten echt top

CRos95

Re: Welke sauna ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:53

Zaluwhoeve! Ik weet alleen niet of dat te ver is voor jullie

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:59

De thermen in Bussloo!! Ben ik 1x geweest, echt de beste sauna ooit. Je kunt er ook eten en overnachten. Genoeg sauna's om te kiezen en genoeg baden! Ligt vlakbij apeldoorn. Voor ons was het wat lang rijden, maar het zeker waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 01:48

Ik ben een keertje naar een sauna midden in Gouda geweest. Het was geen hele grote; wel meerdere sauna's en baden maar niet zo massaal als sommigen waar dan honderden mensen lopen. Erg fijn vond ik het daar, eigenlijk nooit in een fijnere sauna geweest. Als je niet al die toeters en bellen erbij hoeft kan ik hem zeker aanraden. Je kan er ook eten! :)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 03:38

Bij mij staat op 1 toch echt de veluwse bron.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 03:46

Ligt eraan wat jullie belangrijk vinden.
Wij vinden goed en puur eten echt een vereiste. Van de kruidenthee tot soep, ijs, desserts en diner: alles zelfgemaakt.
Daarvoor gaan we naar De Bronsbergen in Zutphen. Super opgietingen, lieve mensen, en eigenlijk zou je kunnen zeggen dat het een toprestaurant is met een prachtige sauna er aan.

Bussloo en de Veluwse bron zijn groter maar ook erg fijn. Het eten is daar niet echt goed. Tomatensoep uit blik etc. Maar daar kun je je dan op instellen. Wij komen daar dan zonder te eten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 06:05

Bij de Veluwse Bron heb je qua eten verschillende opties. Ik vond het eten bij het tapasrestaurant erg lekker, maar ook het lunchbuffet was prima. De sauna's zijn echt top en je kan er van alles bij boeken. Je kan je er echt wel een (lange) dag goed vermaken. Hoe kun je trouwens de hele dag in een sauna verblijven zonder te eten? Ik zou echt van mijn graatje gaan :=

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 06:20

Maarseveensevplassen hoor ik goeie dingen over en de nieuwe in soesterberg gaan wij zelf binnenkort uitproberen.

Zwaluwhoeve is groot maar de aanbieding die er eigenlijk altijd is voor 25,- pp incl overnachting is echt een koopje! Je hebt dan twee dagen entree.

Velwsebron is wel onze favoriet.. nu bleiswijk te ver weg is voor ons.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 06:49

Zwaluwhoeve vind ik écht een vette afrader, dat zou ik niet doen.

Veluwse bron en Thermen Bussloo zijn allebei top! Spa sereen in Utrecht idem :j
Bronsbergen inderdaad ook leuk en goed, maar wel een heel stuk kleiner dan bovengenoemde sauna's.

In dit topic staan ook heel veel meningen over sauna's [MWS] Sauna liefhebbers
Het zijn nogal wat pagina's maar je kunt de zoekfunctie er even op los laten :)

Alvast veel plezier!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:01

Zaluwhoeve vind ik verschrikkelijk. Veel te massaal en te druk.

Onze favoriet is Fort Beemster. Gebouwd in een Unesco monument. Lekkere buitenruimte, goed restaurant en schoon en tnetjes. Is vlakbij Purmerend, wel niet in de buurt misschien, maar de moeite waard om even door te rijden.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:04

Sauna drome in Putten, absoluut mijn favoriet. Niet zo massaal, erg gezellig, alles aanwezig wat jij op je lijstje hebt staan en op een geweldige plek.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:23

Soesterberg, redelijk nieuwe sauna en ook de moeite waard en het "live-cooking" restaurant heeft ook goed eten.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:29

Fort Resort Beemster 100% mijn favoriet!!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:38

Thermen Bussloo vind ik altijd een fijne :). Niet te groot en ook niet te druk

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:08

Es_ther schreef:
Thermen Bussloo vind ik altijd een fijne :). Niet te groot en ook niet te druk

Ga je dan doordeweeks of in het weekend? Want ik vind 'm in het weekend echt wel behoorlijk druk. De veluwse bron vind ik voor het weekend daarom fijner, daar verspreiden de mensen zich meer en merk ik minder van de drukte :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:12

Thermen Bussloo of Thermen Soesterberg! :j

Als je van opgietingen houdt, Thermen Bussloo heeft opgietweekenden, waarbij opgietingen gedaan worden door wereldkampioenen Aufguss :)

Veluwse Bron en Zwaluwhoeve vind ik echt afraders, veel van het "voordeelbonnen-volk" -lees: Schreeuwen, lollig doen en niet aan de regels houden..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:19

Elysium in Bleiswijk is een optie.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:40

linnnh schreef:

Als je van opgietingen houdt, Thermen Bussloo heeft opgietweekenden, waarbij opgietingen gedaan worden door wereldkampioenen Aufguss :)

Veluwse Bron en Zwaluwhoeve vind ik echt afraders, veel van het "voordeelbonnen-volk" -lees: Schreeuwen, lollig doen en niet aan de regels houden..

Daar heb ik echt nog nooit last van gehad bij de Veluwse Bron. Wat ik meer lees, men verspreid zich er dus nooit echt last van de drukte. Goed eten en veel keuzes aan sauna's binnen en buiten.
Zeker mijn favoriet. :j

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:44

Zelf ben ik alleen nog maar in Putten geweest en bij Thermen Soesterberg. Beide vind ik erg fijn!
Soesterberg heeft veel keus qua sauna's en ook qua baden etc. Ook lekker eten in het restaurant.
Er is ook een website http://www.saunagids.nl/ daar staan ook bij alle sauna's reviews. Vind ik ook wel erg handig. Bij Thermen Soesterberg zijn de oudere reviews dus wel gedateerd, omdat alles net helemaal vernieuwd is.
Laatst bijgewerkt door Diane_ op 02-10-17 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:45

linnnh schreef:

Van jouw laatste gedeelte heb ik nooit zo veel last.

Voor mij staat veluwse bron op nr 1

Zwaluw hoeve is voor mij een vette afrader

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:48

Van de sauna's waar ik ben geweest vind ik Elysium de fijnste. Ik ga vooral tijdens vrouwendagen en dan is het echt lekker rustig :) Het is wel een iets duurdere sauna, maar dat vind ik hem wel waard.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:55

Spa Sereen en de sauna in Weesp zijn in die omgeving mijn favoriet. Al schijnt Soesterberg ook erg goed te zijn geworden.

Zwaluwhoeve en consorten vind ik een soort Walibi Flevo maar dan met naakte mensen. Bussloo vond ik ook verschrikkelijk druk en de opgieting een aanfluiting. Maar ik hou van een flinke wapper en ben niet zo van het dansjes en entertainment (persoonlijk dingetje). Doordeweeks zou ik die nog wel een keer willen proberen.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:21

Ik ga altijd naar sauna de heuvelrug in Veenendaal en als ik dan toch een keer ergens anders heen ga valt t altijd tegen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:29

Fort Beemster of Elysium zijn hier favoriet. Spa Zuiver Amsterdam een dikke afrader.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:00

Sauna de Heuvelrug in Veenendaal ismijn favoriet. Sauna drome in Putten is ook erg leuk.