Ik zit sinds dit jaar op een opleiding voor Dierenartsassistente niveau 4. Ik herinner me nog heel goed het eerste schooljaar op de middelbare school. Ik deed toen mavo/havo, en ik ben toen uiteindelijk helemaal gestrest geraakt door de druk die er op dat niveau was. De leerstof en alles was het probleem niet. Mij is gezegd dat ik kwa leerstof VWO nog wel aan kan. Maar de druk was gewoon veel te hoog.
Ik loop nu alweer tegen hetzelfde aan. Mam zei toen ooit dat het waarschijnlijk wel minder gaat worden als ik ouder wordt, maar het is meer het tegenovergestelde geloof ik.
De leerstof is allemaal heel makkelijk. Daar heb ik echt geen problemen mee. Maar ik zit nu al hele avonden aan mijn huiswerk, en ik weet zelf enorm goed, dat dit te veel huiswerk is voor mij. Ik merk het namelijk nu al. Ik zit nu al op het punt dat ik moet janken van de stres. En dat is niet goed. En ik heb de laatste tijd ook in de gaten dat mijn concentratie hard achteruit gaat. Dat merkte ik vorig schooljaar vóór de examens al. Toen was het nog dat ik een uurtje goed kon concentreren. Vanmiddag zat ik in de klas theorie te maken, en ik had na een halfuur al geen concentratie meer. Nu ga ik huiswerk maken, en ik kan me niet eens concentreren op de eerste vraag. Maar dat zal nu ook wel meer komen omdat ik echt even in de put zit.
Ik vraag mezelf af wat er mis met me is. Ik heb 3 maanden helemaal niks gedaan, dus uitgerust ben ik wel

Ik snap het gewoon niet. Waarom is voor mij die grens voor drukbestendigheid zo laag? Dat hoort helemaal niet. En dat wil ik niet.
Als iemand weet hoe ik om moet gaan met mijn stress, zou ik graag een pb krijgen. Ik heb echt even hulp nodig.