Een paar weken school, en nu al gestrest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Een paar weken school, en nu al gestrest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 17:56

Ja, helaas is dit een feit voor mij.

Ik zit sinds dit jaar op een opleiding voor Dierenartsassistente niveau 4. Ik herinner me nog heel goed het eerste schooljaar op de middelbare school. Ik deed toen mavo/havo, en ik ben toen uiteindelijk helemaal gestrest geraakt door de druk die er op dat niveau was. De leerstof en alles was het probleem niet. Mij is gezegd dat ik kwa leerstof VWO nog wel aan kan. Maar de druk was gewoon veel te hoog.

Ik loop nu alweer tegen hetzelfde aan. Mam zei toen ooit dat het waarschijnlijk wel minder gaat worden als ik ouder wordt, maar het is meer het tegenovergestelde geloof ik.

De leerstof is allemaal heel makkelijk. Daar heb ik echt geen problemen mee. Maar ik zit nu al hele avonden aan mijn huiswerk, en ik weet zelf enorm goed, dat dit te veel huiswerk is voor mij. Ik merk het namelijk nu al. Ik zit nu al op het punt dat ik moet janken van de stres. En dat is niet goed. En ik heb de laatste tijd ook in de gaten dat mijn concentratie hard achteruit gaat. Dat merkte ik vorig schooljaar vóór de examens al. Toen was het nog dat ik een uurtje goed kon concentreren. Vanmiddag zat ik in de klas theorie te maken, en ik had na een halfuur al geen concentratie meer. Nu ga ik huiswerk maken, en ik kan me niet eens concentreren op de eerste vraag. Maar dat zal nu ook wel meer komen omdat ik echt even in de put zit.

Ik vraag mezelf af wat er mis met me is. Ik heb 3 maanden helemaal niks gedaan, dus uitgerust ben ik wel :')

Ik snap het gewoon niet. Waarom is voor mij die grens voor drukbestendigheid zo laag? Dat hoort helemaal niet. En dat wil ik niet.

Als iemand weet hoe ik om moet gaan met mijn stress, zou ik graag een pb krijgen. Ik heb echt even hulp nodig.

Merelll

Re: Een paar weken school, en nu al gestrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:13

Wat vervelend!
Mag ik vragen hoe het komt dat je dan zo lang aan je huiswerk zit? Wil je het té goed doen, is het echt zo veel of heb je dus geen concentratie en doe je tussendoor steeds andere dingen?

Wat bij mij heel erg heeft geholpen om stress (en mijn faalangst) te verminderen is alles in stapjes vooruit plannen. Dan hoef je per dag minder te doen, weet je precies waar je aan toe bent en is alles uiteindelijk wel af!

Misschien zou je voor je concentratie probleem even langs de dokter kunnen gaan? Omdat het steeds erger wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:19

Heb je wellicht faalangst of ben je té perfectionistisch? Dat je alles te goed wilt doen?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:27

Kom je er op school niet aan toe om je huiswerk al af te krijgen? Als je er heel erg lang over doet zal er inderdaad iets in je productiviteit niet kloppen. Heb je wel eens geprobeerd om in korte etappes te werken i.p.v. heel lang achter elkaar, zodat je niet steeds je concentratie kwijtraakt?

Ik heb dezelfde opleiding afgerond, maar heb eigenlijk nooit thuis huiswerk hoeven maken op verslagen na.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 18:34

Ik heb denk ik geen faalangst. Hoewel, ik kan het me wel indenken dat ik het lichtelijk zou kunnen hebben. Maar zover ik weet heb ik het niet. Ik ben inderdaad wel enorm perfectionistisch, en ook dat wordt alleen maar erger. Heb vandaag voor de eerste toets ook een 6,8 gekregen. Daar ben ik echt niet tevreden mee. Ik ben meestal pas echt tevreden met een 8. En ik ben dan ook pissig op mezelf dat ik die 8 niet heb. Maar ik weet 100 procent zeker dat dit uiteindelijk weet gaat leiden tot allemaal black-outs op toetsen, net zoals in de eerste. Het verschil is dat ik nu al weet dat het gaat gebeuren als er niets veranderd.

Maar we hebben ook gewoon enorm veel huiswerk ineens. Ofja, ik maak dan ook nog allemaal aantekeningen. Op dinsdag ben ik wel echt de godganse avond van 6 tot op z'n minst 8, als het niet langer is, bezig met huiswerk wat geen aantekeningen zijn.

Nu heb ik ook nog stapels huiswerk van gisteren en vandaag, maar ik doe niks, omdat het me gewoon te veel is.

Ik ben gisteren na een half uur ook gewoon gestopt. Nogmaals, de concentratie :n

Maar ja, ik doe ook alles tegen mijn wil in. De opleiding eigenlijk ook. Maar ik heb niet zoveel keus, want hetgeen wat ik echt graag wil worden is niet voor de hand liggend: zangeres (het liefste wereldweid ook nog)

Deze opleiding doe ik dan nog het liefste. Maar ik wil dus eigenlijk helemaal geen dierenartsassistente worden.

Ik wil dit ook wel tegen mijn moeder vertellen, want ze weet dit nog niet. Maar ik zit te denken hoe. Ze weet heel goed dat zangeres worden is wat ik zo graag wil. En ze weet eigenlijk ook wel dat ik niet echt dierenartsassistente wil worden. Maar ja, wat moet ik anders. Ik wil geen muziek opleiding doen. Want wat nou als je daarna niks kan? Dan ben je ook klaar. Niet dat alleen. Als je echt talent hebt en de performance hebt, hoef je niet naar zo'n opleiding. Met zoiets wordt je geboren. Op de opleiding breid je alleen maar je kennis uit. Daarbij moet je vaak ook dingen doen die je helemaal niet wilt. Bijvoorbeeld bepaalde instrumenten spelen waar je helemaal niets mee hebt. Daar zou ik dus ook doodongelukkig van worden. Wat ik al zei, alleen als je met dat performance en talent bent geboren, wordt je beroemd. Muziek lees of leer je ook niet. Je voelt het. Ik ben het daarom eerlijk gezegd ook niet eens met zo'n opleiding. Dus ja zo'n opleiding is ook geen optie voor mij.

(Geen haat tegen die opleidingen of mensen die zo'n opleiding doen. Ieder heeft zijn eigen mening over deze dingen. Ik dus ook)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 18:35

Simoonzel schreef:
Kom je er op school niet aan toe om je huiswerk al af te krijgen? Als je er heel erg lang over doet zal er inderdaad iets in je productiviteit niet kloppen. Heb je wel eens geprobeerd om in korte etappes te werken i.p.v. heel lang achter elkaar, zodat je niet steeds je concentratie kwijtraakt?

Ik heb dezelfde opleiding afgerond, maar heb eigenlijk nooit thuis huiswerk hoeven maken op verslagen na.

Jawel, veel heb ik al af in de les. Behalve gisteren dus, want toen had ik geen concentratie.

Ik werk altijd per vak. Ik doe dat vak, dan neem ik pauze. Volgende vak, weer pauze etc. Dat werkt bij mij ook. Maar nu dus even niet meer

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 19:18

Ik denk dat ik weet waarom het zo lastig is voor mij. Ik wil dit gewoon helemaal niet. Ik wil geen dierenartsassistente worden. Ik wil zangeres worden. Waarom is dit zo moeilijk? Waarom wil ik zoiets moeilijks worden? Verdorie, ik word er gek van

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:25

Waarom ben je dan deze opleiding gaan doen?
Je wilt het niet worden, iedereen raad af de opleiding te doen want er is geen werk in te vinden.
Ergens ben jij akkoord gegaan om de opleiding te gaan doen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 19:30

fleurtjeuh schreef:
Je wilt het niet worden, iedereen raad af de opleiding te doen want er is geen werk in te vinden.

Omdat ik geen andere keuze zie. Zoals ik al zei, een muziekopleiding is niets voor mij. Meedoen aan Hollands got talent ofzo is ook niets voor mij. Dus ik probeer buiten school om gewoon te contacten met mensen die me die wereld in kunnen helpen. Maar tot zo ver is het gewoon niet gelukt.

En mijn concentratie problemen: mijn hoofd zit te vol. Met ideeën. Echt waar. Ik kan mezelf niet uiten zoals ik, en niet genoeg om mijn behoeften te voldoen. Daardoor wordt het nogal onrustig daarboven, en dan word ik dus gek :n

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:32

LoveGlove schreef:
fleurtjeuh schreef:

Omdat ik geen andere keuze zie. Zoals ik al zei, een muziekopleiding is niets voor mij. Meedoen aan Hollands got talent ofzo is ook niets voor mij. Dus ik probeer buiten school om gewoon te contacten met mensen die me die wereld in kunnen helpen. Maar tot zo ver is het gewoon niet gelukt.

En mijn concentratie problemen: mijn hoofd zit te vol. Met ideeën. Echt waar. Ik kan mezelf niet uiten zoals ik, en niet genoeg om mijn behoeften te voldoen. Daardoor wordt het nogal onrustig daarboven, en dan word ik dus gek :n

Kan je je ideeën niet ergens opschrijven? Zodat ze misschien uit je hoofd raken en het was rustiger wordt? Of ze aan iemand vertellen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 19:38

Doe ik al. Ik schrijf en maak liedjes, en ik teken, en ik schrijf verhalen en poëzies, en ik maak dansjes en ik zing en ik dans en ik acteer, maar ik kan het nog steeds nergens kwijt. Ik doe zoveel ik maar kan, maar het is niet genoeg. Mijn hoofd stopt nooit. Het blijft doorgaan. Her gaat zelfs zo ver door dat ik er 's nachts wel eens van Wakker lig. Het is echt erg :n

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:38

Muziek docent niks voor jou?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:39

Citaat:
Ik wil geen muziek opleiding doen. Want wat nou als je daarna niks kan? Dan ben je ook klaar. Niet dat alleen. Als je echt talent hebt en de performance hebt, hoef je niet naar zo'n opleiding. Met zoiets wordt je geboren. Op de opleiding breid je alleen maar je kennis uit. Daarbij moet je vaak ook dingen doen die je helemaal niet wilt. Bijvoorbeeld bepaalde instrumenten spelen waar je helemaal niets mee hebt. Daar zou ik dus ook doodongelukkig van worden. Wat ik al zei, alleen als je met dat performance en talent bent geboren, wordt je beroemd. Muziek lees of leer je ook niet. Je voelt het. Ik ben het daarom eerlijk gezegd ook niet eens met zo'n opleiding. Dus ja zo'n opleiding is ook geen optie voor mij.

Ik wil niet
Ik wil geen dingen doen die ik niet leuk vind
Dat vind ik stom
Ik doe het niet.

Voor mij klinkt dit een beetje.. tja sorry, kinderachtig.
Als iets echt heel graag wilt, dan ga je daar voor.
Voor de volle 120%
En dan ga je niet miepen omdat je mogelijk(niet zeker dus) iets moet doen wat niet je grootste hobby is.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er dan om dat je echt aan het werk bent om je doel te bereiken.

En dan nog even over het dikgedrukte:
Heb jij dit?
Kan jij dit?
Kan je over jezelf zeggen dat jij hieraan voldoet?

Dan zou je toch ook goed genoeg zijn om aan zoiets als hollands got talent of the voice mee te doen?

Heb je dans en/of zangles?
Hoe vaak?
Hoe lang al?
Wat zeggen zij over je dromen?

Je zegt dat je zelf liedjes schrijft
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je teksten :)
Schrijf je alleen de tekst of verzin je de muziek er ook omheen?
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 27-09-17 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:40

Is de kunstacademie een idee? Mijn hoofd zit ook altijd vol met ideeën, mijn middelbare schoolcarriere is alles behalve uit het boekje; meerdere keren blijven zitten, geswitcht tussen vwo en havo en weer vwo. Uiteindelijk wel vwo diploma gehaald, maar dat heeft 8 jaar gekost. Ik kon me nooit concentreren, voerde geen flikker uit. Alles was teveel. Het ging niet.

Maar nu! Ik kan mijn geluk niet op. Ik ben constant bezig met ideeën ontwikkelen en dingen bedenken... het is ontzettend veel werk, maar zo ontzettend leuk!

Misschien een paar open dagen bezoeken op verschillende kunstacademies? Je weet maar nooit of je ergens tegenaan loopt. :)

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:44

Misschien is het een idee om een gesprekje aan te vragen met een studiebegeleider/studentenpsycholoog? Deze mensen zien vaker personen met dilemma's zoals jij nu doormaakt, en ik denk dat ze je best een stapje verder kunnen helpen! Proberen kan geen kwaad!

Daarnaast heb ik ook aardig vaak wat jij hebt met die 'paniek' aanvallen die jij beschrijft, even niet kunnen concentreren, door het bomen het bos niet meer zien en denken dat je al je werk nooit en te nimmer gaat kunnen afmaken. Mij helpt het dan om eventjes een rondje te lopen, zonder telefoon op zak, en dan stapje voor stapje alles af te maken, en vooral heel trots zijn op jezelf voor elk dingetje dat je afmaakt! En alles wat niet lukt? Proberen te accepteren dat je je best hebt gedaan en dat dat genoeg is. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 19:52

fleurtjeuh schreef:
Citaat:
Ik wil geen muziek opleiding doen. Want wat nou als je daarna niks kan? Dan ben je ook klaar. Niet dat alleen. Als je echt talent hebt en de performance hebt, hoef je niet naar zo'n opleiding. Met zoiets wordt je geboren. Op de opleiding breid je alleen maar je kennis uit. Daarbij moet je vaak ook dingen doen die je helemaal niet wilt. Bijvoorbeeld bepaalde instrumenten spelen waar je helemaal niets mee hebt. Daar zou ik dus ook doodongelukkig van worden. Wat ik al zei, alleen als je met dat performance en talent bent geboren, wordt je beroemd. Muziek lees of leer je ook niet. Je voelt het. Ik ben het daarom eerlijk gezegd ook niet eens met zo'n opleiding. Dus ja zo'n opleiding is ook geen optie voor mij.

Ik wil niet
Ik wil geen dingen doen die ik niet leuk vind
Dat vind ik stom
Ik doe het niet.

Voor mij klinkt dit een beetje.. tja sorry, kinderachtig.
Als iets echt heel graag wilt, dan ga je daar voor.
Voor de volle 120%
En dan ga je niet miepen omdat je mogelijk(niet zeker dus) iets moet doen wat niet je grootste hobby is.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er dan om dat je echt aan het werk bent om je doel te bereiken.

En dan nog even over het dikgedrukte:
Heb jij dit?
Kan jij dit?
Kan je over jezelf zeggen dat jij hieraan voldoet?

Dan zou je toch ook goed genoeg zijn om aan zoiets als hollands got talent of the voice mee te doen?

Heb je dans en/of zangles?
Hoe vaak?
Hoe lang al?
Wat zeggen zij over je dromen?

Je zegt dat je zelf liedjes schrijft
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je teksten :)
Schrijf je alleen de tekst of verzin je de muziek er ook omheen?

Ik heb deze zomer een workshop gehad van Tommie Christiaan (een BN'er die de mannelijke hoofdrol in Grease heeft gespeeld), en hij heeft me gezegd dat ik in ieder geval enorm veel talent heb, en dat optreden voor mij als natuurlijk komt. En dat is ook waar.

En ja ik heb talent (ter info: ik kan liedjes als Who's loving you van Michael Jackson, Listen van Beyoncé en And I Am telling you van Jennifer Hudson zingen. Ik wil niet opscheppen, maar dat is wat ik kan)
Ja ik kan dit. Het podium is waar ik me het meeste thuis voel.
En ja, ik voldoe eraan. 100%

Het gaat me er ook niet om dat ik niet mee kan doen aan the voice ofzo. Het gaat er meer om dat je, mocht je het winnen, aan van alles vast zit, en dat wil ik niet. Daarbij hoor je van veel artiesten die aan zo'n dingen meedoen weinig meer erna. Ten minste ik.

Ik heb dans- en zang- en acteerlessen gehad. Maar daar heb ik nooit echt uitdagingen gehad. Behalve bij privé zangles. Ik treed ook regelmatig op.
Sinds ik niet veel tijd heb om echt lessen te nemen, doe ik alles zelf. Ik besteed vrijwel al mijn vrije tijd aan zingen, dansen, acteren en alles eromheen. Die 3 maanden zomervakantie heb ik ook heel hard gewerkt aan alles. Ik was elke dag op z'n minst een uur bezig. Meestal was het een halve dag. Behalve als ik andere dingen had natuurlijk.
En niet veel mensen weten echt hoe graag ik dit wil. Ik wil nier dit verhaal bij iedereen zomaar gaan ophangen, omdat ik bang ben dat ze meteen een mening over me hebben. Of ja, ze krijgen een beeld van me. Nier dat ik veel om hun mening geef. Meer dat ze dat beeld hebben, en daardoor mij onderduwen ofzo.

Maar ik heb zo vaak van docenten gehoord dat ik heel goed kan zingen. Ik ga elk jaar op kunstkamp. Daar heb ik die workshop van Tommie Christiaan ook gehad. Daar blijft ook iedereen het constant zeggen. Dus daar twijfel ik niet aan.

Als ik een liedje schrijf, is het altijd anders. Soms heb ik geen tekst maar wel muziek. Soms ook andersom. Ik zal wel een Pb sturen met de tekst van een liedje waar ik momenteel mee bezig ben.

Ik maak deze liedjes ook op mijn laptop
Solica schreef:
Muziek docent niks voor jou?

Nee, docent zijn is niets voor mij. Echt niet :n
Resistance schreef:
Is de kunstacademie een idee? Mijn hoofd zit ook altijd vol met ideeën, mijn middelbare schoolcarriere is alles behalve uit het boekje; meerdere keren blijven zitten, geswitcht tussen vwo en havo en weer vwo. Uiteindelijk wel vwo diploma gehaald, maar dat heeft 8 jaar gekost. Ik kon me nooit concentreren, voerde geen flikker uit. Alles was teveel. Het ging niet.

Maar nu! Ik kan mijn geluk niet op. Ik ben constant bezig met ideeën ontwikkelen en dingen bedenken... het is ontzettend veel werk, maar zo ontzettend leuk!

Misschien een paar open dagen bezoeken op verschillende kunstacademies? Je weet maar nooit of je ergens tegenaan loopt. :)

Wat voor niveau moet je daar voor hebben?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:58

Ik heb niet alles gelezen, maar herken veel....bij mij is op veel latere leeftijd eruit gekomen dat ik ADHD heb, toen vielen alle puzzel stukjes in elkaar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:01

Misschien niet zo aardig. Maar gewoon ff 3 jaar doorbijten, je para veterinair diploma halen en het zingen lekker als hobby houden? In de zang wereld is echt zeer weinig brood te verdienen. Paraveterinairen worden steeds populairder onder de dierenartsen en is wel goed brood mee te verdienen. Ik baal er nog altijd van dat ik die opleiding niet heb kunnen afmaken!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:01

ook al zijn dingen al zangschool ed niets voor jou,ook als zangeres heb je een cv nodig.
opleidingen zang,audities,deelnames aan 'got talent',.... staan daar gewoon goed en leuk op.

dus als je daar echt voor gaan,ga je toch je 'is niets voor mij' en 'lijkt me niets' en 'interesseert me niets'..... aan de kant moeten zetten en dat gewoon doen.
want daar lopen nog het meest vanal mensen rond die je verder kunnen helpen als ze iets in je zien.

hoe breder je netwerk,hoe makkelijker.hoe vaker je kop op bv tv komt,hoe beter en ga zo maar door.
als beginnende artiest kan je het gewoon niet maken van geen dingen te gaan doen 'omdat je ze niet leuk vindt'
zangeressen in spe,daar zijn er 100000den van.allemaal kunnen ze goed zingen.
om door te breken is meer nodig dan goed kunnen zingen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:02

Ga eens eem goed gesprek aan met een loopbaancoach of studiebegeleider.
Je kan wel artiest willen worden, maar de halve wereld wil dat en je moet wel heel uniek zijn wil het lukken. Je zal toch een basis nodig hebben om jezelf later van inkomen te voorzien. Een goede opleiding is altijd wijs.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:04

idd.

hier bv in belgie zijn enkele jonge zangeressen volop aan het doorbreken op radio,tv,....
maar daarnaast studeren die wel lekker verder.

eentje hoorde ik letterlijk laatst in een interview zeggen dat haar zingen yolo was en haar studie de zekerheid voor haar verdere leven....

zo is de realiteit gewoon ook....

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 20:09

Cinnepin schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar herken veel....bij mij is op veel latere leeftijd eruit gekomen dat ik ADHD heb, toen vielen alle puzzel stukjes in elkaar.

Ik denk zelf dat ik dat ook heb. En ik denk dat ik misschien ook een lichte versie heb van autisme. En ik wil daar ook graag op getest worden. Maar mijn ouders zijn er heilig van overtuigt dat ik niets heb. Nouja, dan niet. Dan ben ik elke dag aan het einde van de Dag maar moe door alle prikkels die ik op een dag binnen krijg.
tengeltje11 schreef:
ook al zijn dingen al zangschool ed niets voor jou,ook als zangeres heb je een cv nodig.
opleidingen zang,audities,deelnames aan 'got talent',.... staan daar gewoon goed en leuk op.

dus als je daar echt voor gaan,ga je toch je 'is niets voor mij' en 'lijkt me niets' en 'interesseert me niets'..... aan de kant moeten zetten en dat gewoon doen.
want daar lopen nog het meest vanal mensen rond die je verder kunnen helpen als ze iets in je zien.

hoe breder je netwerk,hoe makkelijker.hoe vaker je kop op bv tv komt,hoe beter en ga zo maar door.
als beginnende artiest kan je het gewoon niet maken van geen dingen te gaan doen 'omdat je ze niet leuk vindt'
zangeressen in spe,daar zijn er 100000den van.allemaal kunnen ze goed zingen.
om door te breken is meer nodig dan goed kunnen zingen.

Doorbreken is wel wat ik wil. En ik ben er van overtuigt dat ik dat ook kan.

Mijn ouders vinden die scholen en talentenshows ook niets aan trouwens. Maar ze vinden het hele zangeres gebeure niets aan. Alhoewel ik wel weet dat ze me zullen steunen als ik echt die richting op ga
Goof schreef:
Ga eens eem goed gesprek aan met een loopbaancoach of studiebegeleider.
Je kan wel artiest willen worden, maar de halve wereld wil dat en je moet wel heel uniek zijn wil het lukken. Je zal toch een basis nodig hebben om jezelf later van inkomen te voorzien. Een goede opleiding is altijd wijs.

Dat weet ik. Daarom doe ik ook deze opleiding. Mijn plannen zijn letterlijk altijd zo groot, en heel moeilijk haalbaar. Maar ik wil het wel

Mam heeft net toch wel gemerkt dat er iets mis met me is. Er zijn nu een hoop man, dus ik kan het nu niet gaan vertellen. Ik heb haar beloofd om het te vertellen, dus ik heb niet veel keuze meer. Het is gewoon zo lastig, omdat ik weet dat mam waarschijnlijk niet helemaal weet wat ze er mee moet. Ik bedoel, zangeres is niet zomaar wat. Ze weet wel dat dat is wat ik wil doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:12

Faalangst en perfectionisme zijn broertje en zusje van elkaar.
Wat is de reden dat je niet tevreden kunt zijn met een zes of vijfeneenhalf? Welke ramp zal je dan overkomen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:14

ik lees je posts en denk; jij bent het contact met de realiteit aan het kwijtraken.

Het leven is niet alleen maar leuk en gevuld met dingen die je graag wilt doen. Soms moet je je jezelf een schop onder je kont geven en iets doen dat je niet zo leuk vindt.

In het ideale leven wordt je morgen ochtend wakker met een voicemail van de producer van Beyoncé die je per direct op kantoor wil hebben voor een platencontract waarbij je alle vrijheid hebt en verder "no strings attached". Maar zo zit het leven niet in elkaar....

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:29

mvdende schreef:
Misschien niet zo aardig. Maar gewoon ff 3 jaar doorbijten, je para veterinair diploma halen en het zingen lekker als hobby houden? In de zang wereld is echt zeer weinig brood te verdienen. Paraveterinairen worden steeds populairder onder de dierenartsen en is wel goed brood mee te verdienen. Ik baal er nog altijd van dat ik die opleiding niet heb kunnen afmaken!

Er is idd werk in maar het verdient niet veel. En ik heb de opleiding afgemaakt maar heb ervoor grkozen om me alsnog om te scholen. Ben verwent vrees ik heb stage gelopen in engeland en als je dan in nederland gaat werken ben je snel klaar.

Ts ik zou eens een gesprek aan gaan met je mentor. Of intern begeleider. En zeker ook met je moeder.
Wat jij omschrijft gebeurde mij op de hlo. Ik maakte mezelf te druk liep meer te stressen dan te leren. Die neiging heb ik nog. En nee gaat eht niet weg met leeftijd.
Sterker nog als je er niet mee om leert gaan word het erger. Ik heb ook de neiging om te pushen alsnhet niet lukt. Terwijl als ik even een stapje terug doe en ademhaal. Overzicht maak dan gaat het vaak wel weer.