Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Movement schreef:Ik heb ook altijd zo'n gedoe met die bultjes onder mijn oogleden. Zelf heb ik geen ervaring met lenzen, maar ik moest van mijn dokter altijd gekookt water op een washandje doen, en die dan 15 minuten op mijn oog houden. Meestal na een paar dagen ging het dan weg. Als je oogwit helemaal rood is, is het hoogstwaarschijnlijk een ontsteking en zal je dokter druppels voorschrijven.
Movement schreef:Draag je ook make up?
Nienke89 schreef:Ik had dit een tijdje terug ook, kreeg toen van de huisarts een antibioticazalf die moest ik 10 dagen lang twee keer per dag in m'n oog smeren. Hielp heel goed,na twee dagen was het al bijna weg.
pmagnetiseur schreef:Heb dit ook gehad. Bij de huisarts kun je normaliter zalf krijgen dat verzacht. De puist moet vanzelf wegtrekken. Die puist kan overigens zorgen voor een ontzettend dik oog alsof er op geslagen is.
Wat ook kan helpen tegen het brandige gevoel en rode ogen is het kruid ogentroost, wat je kunt kopen bij een Gezond en Wel winkel bijv. verwerkt in het product ocuheel.
Dit laatste is meer een algemeen middel wat ook helpt bij geirriteerde ogen. Het eerste is specifiek voor de puist in het oog (of strontje zoals het ook wel genoemd wordt)
callum schreef:Mascara en oogpotlood weg doen en nieuwe kopen. Zeker als je een infectie heb gehad oog makeup zoieso weg. Ik kan helaas ook geen lenzen meer verdragen heb ze jaren gehad en ook na zo iets ben ik gestopt bleef last houden. Viorlopig zou ik elek avond kamillethee zetten wattenschijfjes erin en dan op je ogen leggen. Kalmeert iig
callum schreef:Ik hoop idd voor je dat het weer hersteld. En ik zou idd aandringen op een bezoekje aan de oogarts.
Saskia9 schreef:Maar een oogarts weet zoveel meer van ogen en oogleden af dan een huisarts.. ik zou gewoon een doorverwijzing vragen. Schade wil je niet aan je oog...
Iloveiswan schreef:Hmm klinkt bijna hetzelfde als waar ik al half jaar last van heb. Alleen is het bij mij geen puist. maar echt mijn ooglid komt een bult op en als dat weer wegetrokken is voel je niks. Huisarts en oogarts weten niet wat het is. Dus ik loop er maar gewoon mee door. Gemiddeld 1 keer in de 2 weken heb ik er last van en kan mijn lens niet in en slecht zien met dat oog.
Ooglid blijft ook wat "uitgelubberd" Maar bij mij is het dus geen "puist" zowiezo.
gohya schreef:Jeetje 25 Okt. pas! dat duurt echt lang zeg, 2 mnd. wachten.
Ik hoop voor je dat het dan allemaal weer weg is.