Willen sporten maar niet durven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Willen sporten maar niet durven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:18

Goedemiddag,

Ik zit nu al een tijdje met het idee te spelen om te gaan sporten. Nu is het probleem ik ben licht astmatisch, en vind het dood eng om zo een sportschool in te gaan. Ik ben bang dat mensen dingen over me gaan zeggen of denken, ook omdat ik nul komma nul conditie heb.

Ik zat te denken aan iets van personal training maar ben ook weer niet zo rijk.

Hoe kan ik dit toch gaan doen, met de juiste begeleiding om toch lekker in Mn vel te zitten ?

Groetjes janine

Goof

Re: Willen sporten maar niet durven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:21

He, iedereen is op 0 begonnen. Ook de mensen met een waanzinnige conditie of die met uitpuilende spieren. Niemand zal jou aankijken, iedereen weet dat je begint.
Beter net beginnen en het nkg niet zo goed kunnen dan thuis op de bank blijven zitten toch?
Veel plezier!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:25

Iedereen weet dat je net begint inderdaad, alles en iedereen in allerlei soorten en maten loopt rond in de sportschool. Misschien kun je eerst een paar keer gaan met iemand die je kent? Of een van de medewerkers aanspreken dat je nieuw bent en wat tips kan gebruiken oid?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:27

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:28

Ik denk dat je over je schroom moet proberen heen te stappen. Je wordt echt niet raar aangekeken wanneer je weinig conditie blijkt te hebben. Een goede sportschool wil je juist graag ondersteunen door middel van een trainingsschema. Gewoon doen :j

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:28

Ik had ook een waardeloze conditie, en dat vond ik ook niks. Op de uni, allemaal sportieve mensen, en dan ik ertussen. Maar eigenlijk hebben maar weinig mensen echt een topconditie daar, de meesten willen gewoon af en toe een keertje sporten. Lang niet iedereen is strak en fit :)

Zeker als je gewoon zegt dat je astma hebt, dan is er niemand die daar rare opmerkingen over zal maken: je kan daar zelf nou eenmaal weinig aan doen. Lekker je eigen plan trekken en langzaam opbouwen, dan komt dat wel goed.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:29

T is ook super stom wil mezelf er wel heen duwen maar vind het lastig vriendinnetje zei inderdaad dat je gewoon vroeg moet gaan !

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:30

Wil toch echt beter in mij vel zitten en die kilo's er af !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:32

Welke regio woon je TS? Misschien zijn er bokkers die ook willen sporten?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:34

Ieder sport op zijn eigen niveau in de sportschool, niks om je voor te schamen. Ik zou een afspraak met een personal trainer maken, die kan dan een schema op maat voor je maken en je wat gerust stellen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:38

Supervixen schreef:
Ieder sport op zijn eigen niveau in de sportschool, niks om je voor te schamen. Ik zou een afspraak met een personal trainer maken, die kan dan een schema op maat voor je maken en je wat gerust stellen.

Omgeving Nieuwkoop is waar ik woon, ben me een beetje aan t verdiepen in sportscholen waar alleen vrouwen sporten dat idee intimideert me al minder ! Wil liever buiten eigen dorp sporten bij woerden of dergelijke!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:38

Supervixen schreef:

Ja hier was ik ook naar aan t kijken !

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:39

Ik heb ook astma en ga gewoon naar de sportschool. Ik ben gewoon licht begonnen (ik had ook geen conditie, en bij 2 minuten hardlopen op de loopband kreeg ik het allemachtig benauwd) Inmiddels doe ik een uur spinning en neem ik een pufje van te voren en alles gaat super lekker!

Juist voor je longen is het goed om dit te gaan doen. van Stilzitten word het niet beter (uit eigen ervaring) en zul je het bij inspanning steeds sneller benauwd krijgen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:44

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:53

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:00

Echt gewoon doen! Ik ben vorige week spontaan een keer naar een proefles yoga gegaan. Een uur van tevoren me aangemeld en gegaan, dus kon me niet drukmaken hihi. Dacht wel dat het niks voor mij zou zijn en dat iedereen super lenig is en zichzelf dubbel kan vouwen en een beetje zweverig, maar was dus totaal anders en ik kon bijna iedere oefening geheel mee doen. Gewoon heel anders als dat ik had verwacht, positief verrast wel! Dus nu op naar m'n tweede proefles en dan nog een x Pilates proberen voor ik de keuze maak.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:19

Je bent sowieso welkom in dit topic. :D [MWS] Naar de sportschool!

Ik ben kortgeleden ook vanaf 0 begonnen en vond het ook echt enorm spannend.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:38

200 m wandelen is beter dan niets. Wees oprecht trots op jezelf, voor zowel grote al hele kleine inspanningen. Ik denk altijd 'mijn conditie is dan wel niet top, maar ik kom tenminste uit mijn zetel'. En je vooral niet vergelijken met iemand van de sportschool (en met niemand anders trouwens). Iedereen is uniek en wees gewoon erg trots op jezelf als je inspanningen doet :)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 19:57

Wel hele fijne positieve berichten in elk geval bemoedigend bedankt !

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:06

Ik heb ook geen conditie maar ga ook naar een sportschool. Ga eerst poosje warm lopen op de loopband en hou dat niet enorm lang vol ( ook mede door een blessure aan enkel en pas een ongeluk gehad met zwaar gekneusde scheen en stuitje als gevolg ) maar probeer het toch.

Mijn vriend heeft ook astma maar is toch bodybuilder formaat ( enorm breed in schouders ) en gaat als het hem lukt elke dag. Hij heeft er geen lof nauwelijks last van.

Rustig opbouwen en gewoon plezier in hebben. Al doe je elke dag even kwartiertje op de loopband lopen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:10

Ik loop veel of in ieder geval 4 keer per week zo'n 5 tot 6 km. Het frustrerende vind ik wel dat als ik vervolgens met mijn vriend die weinig wandelt aan de wandel ga ik nog steeds 5-0 achter sta qua vermogen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:13

iedereen moet ergens beginnen, 2.5 jaar geleden begon ik met kickboksen in de sportschool waar ik al kwam en ik was ook echt een drama toen. Maar dat geeft niet, er zijn namelijk heel veel mensen die net beginnen en dus kijkt niemand je raar aan. En naarmate je vaker gaat wordt je vanzelf beter, zijn oefeningen makkelijker uit te voeren, ben je minder moe aan het eind van de training en ook je spierpijn wordt een stuk minder naar verloop van tijd!

Maar je moet er wel even doorheen. Ik kickboks nu al een hele tijd dus, maar een jaar geleden ben ik begonnen met er krachttraining bij doen, dat vond ik in het begin ook weer spannend. Dat ik de oefeningen verkeerd deed, om daar in dat krachthok tussen al die opgeblazen mannen te gaan staan. Maar ik heb het gedaan en het viel allemaal mee, niemand kijkt me raar aan. Iedereen is gewoon bezig met zijn/haar eigen oefeningen.

Gewoon gaan! desnoods een paar keer met iemand samen, zodat je er een beetje aan kan wennen.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:39

Anders kun je ook thuis zelf beginnen. Youtube er voor en gaan met die banaan! Heel veel oefeningen kun je gewoon in je eigen kamer doen en zo kun je wat conditie opbouwen. :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:47

Ik ben nu ook 3x geweest.
En heb een schema gekregen.
Ook conditie van 0 en 10kg wat eraf moet.

Op mijn gemak voel ik mij nog niet maar het wordt al leuker.

Gewoon gaan!

En ik heb 30 dagen buik spier oefeningen op mijn telefoon gezet.
Dat doe ik thuis extra.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:56

Neem lekker een proeflesje op verschillende sportscholen en kij zelf even hoe de sfeer is :)

Over het algemeen zal niemand je raar aankijken hoor :) iedereen is bij nul begonnen :) succes :D