Veel aankomen na te zijn begonnen met sporten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Veel aankomen na te zijn begonnen met sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:18

Ik zit even met iets in mijn maag, ik ben altijd al fanatiek geweest met gezonde voeding en beweging, nu ga ik eind sept trouwen en begin oktober op vakantie en wilde graag wat strakker in de trouwjurk. Ik reed eerder 2 paarden per dag nu weer 1 (wedstrijd niveau 4/5 keer per week) dus ik ben weer begonnen weer hardlopen, netjes opgebouwd met 3 km en nu loop ik 3x per week 5 km sinds 2 maand, en ga het uitbouwen na 7 km. Daarnaast doe ik elke keer 100 squads, beetje hoepelen, buikspieren en planken.
Ik eet onder de 1480 calorieën per dag, en in het weekend kom ik hier meestal overheen met 200/400 calorieën door en chipje, wijntje bbq of etentje. Ik houd alles keurig bij en drink alleen water, ik heb nooit fristdrank op ranja na gedronken.

Dagje van hoe mijn voeding er ongeveer uitziet:
O= bananen pannenkoek met 1 banaan, 2 eieren, havermout en blauwe bessen of appelstroop rond de 450 calorieën
M=magere kwark met lepeltje honing, aardbeien, 2x per week noten erdoor of pittenmix, lijnzaad, met de noten ongeveer 450 calorieën zonder rond de 200.
A: Salade met magere zelfgemaakte dressing en zalm, of chili com carne met alleen gehakt en groente (altijd zonder pakje) soms eet ik op mn werk bij cliënten dus dan wel een keer aardappelen met groente en vlees (max 2x per week verder eet ik weinig koolhydraten, brood ook 2x per week van de echte bakker, zuurdesem) tussen de 400 en de 600 calorieen vaak.
T: appel of groentesoepje(met alleen groente en bouillon blokje) of plak 30 + kaas zon 60 calorieen

Nu at ik dit eerder ook, maar dan elke dag noten, en in de avond vaak chips erbij, dat doe ik dus allemaal niet meer. Eens in de maand 3 repen chocolade, nu maar 1 _/-\o_ zulke dingen moeten soms kunnen, toen ik nog 'slecht' deed en soms doorsloeg woog ik altijd keurig tussen de 61/63 kilo jaren lang, nu weeg ik 66 kilo -O- hoe dan??
Broeken zitten niet strakker, maar 3 kilo aan spier is onzin, dat geloof ik nooit...

Zal ik mijn calorieen moeten bijstellen naar 1200/1300 misschien?
Iemand tips om die 3 kilo er weer af te krijgen voor de trouwerij?

Goof

Re: Veel aankomen na te zijn begonnen met sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:21

Geen tips, maar ik vind dat je bijzonder weinig eet voor de hoeveelheid beweging die je krijgt per dag.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:21

Als je over anderhalve maand gaat trouwen neem ik aan dat je al een jurk hebt? Ben je niet bang dat die straks niet meer past als je nu opeens gaat afvallen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:23

Kan vocht zijn wat in je spieren zit. Je kunt ook eigenlijk beter meten dan wegen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:24

Daenerys schreef:
Als je over anderhalve maand gaat trouwen neem ik aan dat je al een jurk hebt? Ben je niet bang dat die straks niet meer past als je nu opeens gaat afvallen?

Nee want heb nog een pas moment staan :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:24

Je zegt dat je weinig koolhydraten eet, maar dat is niet helemaal waar.
Zelf eet ik al maanden koolhydraatarm, en jouw ontbijt is ongeveer mijn totaal van 2 dagen :+

Als je echt koolhydraatarm gaat eten raak je die 3 kilo echt wel kwijt :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:25

Goof schreef:
Geen tips, maar ik vind dat je bijzonder weinig eet voor de hoeveelheid beweging die je krijgt per dag.

Valt echt mee hoor, familie is helaas ook dik dus omdat ik aanleg heb pas ik altijd al op, als je alle voedingsstoffen maar binnen krijgt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:26

Hoe dan? Ik denk omdat je je lichaam op een spaarstand hebt gezet met elke dag ver onder je behoefte te eten. Dan gaat je lijf alles opslaan.
Nog minder gaan eten gaat dat dus niet oplossen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:26

BloemBloem schreef:
Zelf eet ik al maanden koolhydraatarm, en jouw ontbijt is ongeveer mijn totaal van 2 dagen :+

De banaan en havermout is idd veel koolhydraaten maar omdat ik veel sport moet ik ze wel ergens weg halen. Bedoel mee in het avond eten geen aardappels of pasta's enze.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:27

Needje schreef:
Hoe dan? Ik denk omdat je je lichaam op een spaarstand hebt gezet met elke dag ver onder je behoefte te eten. Dan gaat je lijf alles opslaan.

Zeker niet, want at dit ook al voor het sporten alleen toen snaaide ik er nog veel bij.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:28

CK88 schreef:
BloemBloem schreef:

De banaan en havermout is idd veel koolhydraaten maar omdat ik veel sport moet ik ze wel ergens weg halen. Bedoel mee in het avond eten geen aardappels of pasta's enze.

Hoeft echt niet :) hoog in eiwit en vet kan heel goed met veel sporten :j

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:29

CK88 schreef:
Daenerys schreef:

Nee want heb nog een pas moment staan :)

Ok :)

Verder zegt gewicht niet altijd veel hoor. Een aantal jaar geleden woog ik 64 kilo. Nu weeg ik 71 kilo en ben ik dunner dan ik ooit geweest ben :Y)

Hierboven zegt iemand beter meten dan wegen, en dat is een goede tip. Dan zie je daadwerkelijk hoeveel cm je kwijt bent, dat zegt meer dan een getal op de weegschaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:31

:oo ten eerste waarom zou je willen afvallen en strakker worden met een gewicht van 63 kilo. Als ik de fotos in je profiel zie zou ik niet weten waar je nog zou kunnen verbeteren? Dat snap ik al niet. Daarnaast eet je veel te weinig. Je lichaam is in spaarstand gegaan en gaat mega zuinig met alles om. Je hebt zelfs kans dst je serieuze tekorten hebt inmiddels.

Daarnaast sporten is niet altijd afvallen. Als je al slank bent en weinig vet gaat er niks meer af maar komt er alleen maar bij omdat spieren nu eenmaal zwaarder zijn dan vet.

Dus nee niet nog minder eten maar zoek desnoods een deskundige op om weer een gezond eetpatroon te krijgen. Dat is nu serieus verstoord, samen met de hoeveelheid beweging die je krijgt neigt het zelfs naar een probleem eet gedrag.

Een jurk is altijd te verstellen gelukkig een lichaam eenmaal kapot niet meer.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:34

Citaat:

De banaan en havermout is idd veel koolhydraaten maar omdat ik veel sport moet ik ze wel ergens weg halen. Bedoel mee in het avond eten geen aardappels of pasta's enze.[/quote]

Hoeft echt niet :) hoog in eiwit en vet kan heel goed met veel sporten :j[/quote]
Ik ben wel een havermout iemand 8-) voor de magnesium enze mijn lijf reageert er heel goed op. Zal ik de banaan dan weg laten bv? Ik heb echt koolhydraat arm gedaan half jaar terug maar kon toen niet meer naar de wc.. dus niet helemaal 'mijn' eet stijl, toen nam ik alleen de eieren met groente pakket erdoor als ontbijt. Dus minder koolhydraten werkt beter voor mij als echte low carb werk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:35

BloemBloem schreef:

Dat klopt niet: KH arm werkt niet voor iedereen.

TS, volgens mij ben je veel te veel stress op je lichaam aan het zetten icm overtraining. Stuur misschien een pb naar voedingsdeskundigen Phormicola of Secricible op bokt, zij kunnen je vast verder helpen of doorverwijzen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:37

karuna schreef:
:oo ten eerste waarom zou je willen afvallen en strakker worden met een gewicht van 63 kilo. Als ik de fotos in je profiel zie zou ik niet weten waar je nog zou kunnen verbeteren? Dat snap ik al niet. Daarnaast eet je veel te weinig. Je lichaam is in spaarstand gegaan en gaat mega zuinig met alles om. Je hebt zelfs kans dst je serieuze tekorten hebt inmiddels.

Daarnaast sporten is niet altijd afvallen. Als je al slank bent en weinig vet gaat er niks meer af maar komt er alleen maar bij omdat spieren nu eenmaal zwaarder zijn dan vet.

Dus nee niet nog minder eten maar zoek desnoods een deskundige op om weer een gezond eetpatroon te krijgen. Dat is nu serieus verstoord, samen met de hoeveelheid beweging die je krijgt neigt het zelfs naar een probleem eet gedrag.

Ik kom goed aan mijn fruit, eet zon halve kilo groente per dag, zuivel, dus ik denk dat het wel mee valt hoor.. en het is iets waar ik me goed bij voel, dus wil dit wel blijven doen, en naar mijn idee doe ik het echt wel op een verantwoorde wijze, en ik heb ECHT wel vetjes hoor ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:37

Bhriseis schreef:
BloemBloem schreef:

Dat klopt niet: KH arm werkt niet voor iedereen.

TS, volgens mij ben je veel te veel stress op je lichaam aan het zetten icm overtraining. Stuur misschien een pb naar voedingsdeskundigen Phormicola of Secricible op bokt, zij kunnen je vast verder helpen of doorverwijzen.

Goede tip Dankje!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:38

Hoe lang ben je?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:40

Needje schreef:

:j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:40

CK88 schreef:

Nu direct Fajah even heel snel wegleggen alsjeblieft.

Meet jezelf eerst eens even op. Centimeters zeggen heel wat meer dan kilo's.
Daarnaast eet je veel en veel te weinig tov jouw beweging.
En grote kans dat het vocht is, dat het lijf alles wat het wel binnenkrijgt vast zet.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:41

1.73 lang

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:43

karuna schreef:

..... serieus :?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:43

Heb even gerekend voor je hele dieet gedoe had je een bmi van 21. Meer dan uitstekend dus. Als je pech hebt heb je een gezond lichaam om zeep geholpen voor iets ja wat strakker zijn in een jurk. Je aanstaande man zal je vast ok gevonden hebben al eerder anders zou hij niet willen trouwen.

Bloem bloem ja serieus. Minder dan 1400 zoveel willen eten. Extact op de calorie weten wat je binnen krijgt, bijna obsessief weten hoeveel je sport. Ja dat neigt al naar probleemgedrag bijna. Heb helaas best wat mensen in mijn omgeving zo hun lijf om zeep zien helpen voor iets strakker of iets dunner terwijl ze al ok waren. Doordraaien in hoeveel ze sporten. Nog minder eten. Sportorexia wel eens van gehoord? Resultaat bijna altijd een verstoorde opname van voedingsstoffen en een leven lang klooien met gewicht waarvan de startpositie de beste ooit was. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-08-17 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:44

Winged schreef:
CK88 schreef:

Nu direct Fajah even heel snel wegleggen alsjeblieft.

Meet jezelf eerst eens even op. Centimeters zeggen heel wat meer dan kilo's.
Daarnaast eet je veel en veel te weinig tov jouw beweging.
En grote kans dat het vocht is, dat het lijf alles wat het wel binnenkrijgt vast zet.

Ik drink zon 2/3 liter per dag, en moet de hele dag bijna naar de wc _/-\o_

Maar lieve mensen, ik snap dat sommigen het heel weinig vinden maar ik heb echt mijn onderzoek wel gedaan en weet dat ik best gezond eet, op een snaaidagje na.
Je lichaam gaat pas in spaarstand na 4 dagen, en alleen als je echt je voedingsstoffen niet binnen krijgt, dit is in mijn geval niet zo. Ik schrik gewoon van die 3 kilo terwijl ik er juist 3 af wilde hebben voor mn vakantie.

Winged

Re: Veel aankomen na te zijn begonnen met sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:47

Oke, wanneer heb je je voor het laatst gewogen en woog je die 63 kilo?