Witte vlekken op tanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Witte vlekken op tanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 20:03

Hoi bokkers,
Ik heb al vrij lang witte vlekjes op mijn tanden. Ik begon me de laatste tijd er toch echt aan te ergeren en mensen begonnen het ook op te merken.
Dus vandaag naar de tandarts gegaan in de hoop dat zij dit konden weghalen, dit kan echter alleen dmv tand weg te slijpen en er een porseleinen laag over heen te laten plaatsen. Hij zei dat het echt een flink proces is en daarnaast kost het wel 500 euro per tand :+
Hij zei dat als ik mijn tanden laat bleken het alleen maar lelijker word. Op internet lees ik weer hele andere dingen dus ik weet even niet meer wat ik moet doen.
Heeft iemand dit gehad en ervaring hiermee?
500 euro valt sowieso buiten mijn verzekering dus dat word dan veel te duur. Maar er moet toch iets aan te doen zijn op een goedkopere manier of loop ik nu te dromen?

Tazzey

Re: Witte vlekken op tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:09

Ik heb het op een tand en wat je tandarts zegt klopt helemaal. Van bleken worden je tanden sowieso al niet mooier maar het vlekje gaat nog veel meer opvallen. Ik heb er een porselein laagje op laten zetten. Ik was €398 kwijt. Dat was ook de enige oplossing helaas.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:10

Ik heb het zelfde probleem en wil er ook graag van af. Ik volg!

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:13

Ik had dit ook altijd, vond het vreselijk lelijk en al die opmerkingen die ik er over kreeg werd ik ook niet goed van. De enige hoop die ik jullie kan geven is dat als je lang genoeg wacht, je tanden vanzelf slijten en je probleem dus vanzelf oplost. Ik heb het nu niet meer, maar daar heb ik wel zo'n 40 jaar op moeten wachten.... 8)7

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 20:16

40 jaar :') Dan ben ik er op mijn 56e vanaf :+
Ik las dus op internet das het resultaat van een bleek sessie verbluffend kan zijn, maar niet dus

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:17

Elsje123 schreef:
Ik had dit ook altijd, vond het vreselijk lelijk en al die opmerkingen die ik er over kreeg werd ik ook niet goed van. De enige hoop die ik jullie kan geven is dat als je lang genoeg wacht, je tanden vanzelf slijten en je probleem dus vanzelf oplost. Ik heb het nu niet meer, maar daar heb ik wel zo'n 40 jaar op moeten wachten.... 8)7

Slijten?! Dat lijkt me niet de bedoeling. Daar komt dan bij dat ik tegen de 70 was geweest voordat het opgelost was. Voor zover je dat een oplossing kunt noemen. Ik vond een relatief klein bedrag naar de tandarts brengen een veiliger alternatief.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:20

Ik heb in 1 tand ook iets kleurverschil en dat trekt bij zodat het niet opvalt als ik met van die whitening tandpasta poets...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:21

Sommige witte vlekken zijn voorboden van gaatjes.

Goed voor je lichaam zorgen, goede mondflora en geen suiker - dan hoort het bij te trekken.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:21

Ik ken iemand die dat ook had en heeft het laten bleken. Is niks meer van te zien. En lelijker is het echt niet geworden. Het is niet nep wit maar gewoon nog 'tandenkleur'. :)

Volgens mij had hij dat spul van de tandarts meegekregen en moest hij het zelf op doen. Kan wel voor je vragen hoe het precies zat en wat voor spul?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:26

Dit komt door het tandglazuur dat aangetast is..heb ik ook en ben al lang geen €500 kwijt, hooguit €100. Daarnaast heb ik hiervoor ook een tandpasta gekregen, die speciaal voor mensen die een beugel hebben (heb ik niet), GC tooth mousse. Deze tandpasta is pure calcium en zorgt ervoor dat er weer apatietkristallen worden aangemaakt, het glazuurlaagje dus. Is goed poetsen en ongeveer 10min lang in je mond laten, erna mond uitspoelen. Bij mij is het wel door maandenlang gebruik van bepaalde medicatie,waardoor de weerstand van mijn tanden nihil zijn geworden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 20:30

Tandarts zei trouwens dat mijn tanden verder wel gezond waren dus denk niet dat ik hele medicatie erbij hoef te nemen

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:31

Deze tandpasta kan helemaal niets verkeerd doen, zelfs m'n vriend gebruikt het voor zijn 'perfect' gebit.
Ik gebruik het zelf zo'n 2 weken en merkt al een heel verschil, heb zo goed als geen witte vlekken meer. :)

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:33

Ik heb dit ook gehad, door veel antibiotica bij mijn geboorte.
Heb me er jaren lang aan gestoord en mijn tandarts gaf mij ook het advies om het weg te slijpen en er een laagje over heen te knallen. Ik ben eigenwijs en wou het perse laten bleken.
Ik heb het samen met de tandarts en mondhygieniste gedaan (zitten naast elkaar en overleggen veel), moest een bitje happen en in de avond een soort gel insmeren en meeslapen voor een paar nachten.

Het is bij mij helemaal weggegaan! krijg nog steeds complimenten over hoe wit mijn tanden wel niet zijn ;-). En niet meer die vraag hoe kom je aan die vlekjes?

Ik raad je wel echt af om met een lamp oid aan de slag te gaan! En echt via je tandarts of mondhygieniste laten doen.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:42

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:13

Zijn jullie toevallig ook uit de fluoride tabletjes en gebitjes generatie?
Achteraf is namelijk gebleken dat dit niet zo slim was en dit op latere leeftijd voor witte vlekken en poreuze tanden zorgde.
Ik ben ook uit die tijd en heb dus ook die typische witte vlekjes. Het heeft ook een naam geloof ik.

Edit: Fluorose heet het.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 21:18

Ik heb volgensmij nooit fluoride tabletten geslikt. Is het slim om een keer contact op te nemen met een mondhygiënist? Valt dit ook binnen de meeste zorgverzekering pakketten?

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:28

Ik volg dit even mee. Heb ook twee vlekjes op beide voortanden; ben vroeger regelmatig op mijn tanden gevallen en daardoor is iets aangetast zei de tandarts. Zag iemand anders ook zoiets zeggen. Ben eigenlijk wel aan die vlekjes gewend, maar het klinkt wel leuk als het weg zou kunnen. <<) Ga er de volgende keer bij de tandarts even iets over navragen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:33

Die witte vlekjes heb ik ook, maar dan met vlagen. Soms zitten ze er, en dan zijn ze ineens een tijd weg :+

Gaan ze bij jou niet weg TS? Of heb in gewoon hele gekke tanden? :')

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:56

Ik heb de witte vlekjes sinds ik een beugel heb gehad. Ben ook wel benieuwd of bleken daarvoor een oplossing kan zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 23:59

Lol :') :') Helaas zijn ze bij mij nog nooit verdwenen

Danielleeee_ schreef:
Die witte vlekjes heb ik ook, maar dan met vlagen. Soms zitten ze er, en dan zijn ze ineens een tijd weg :+

Gaan ze bij jou niet weg TS? Of heb in gewoon hele gekke tanden? :')

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:08

Ik had inderdaad door teveel fluoride op jonge leeftijd echt lelijke witte vlekken op m'n tanden. Vond het verschrikkelijk en heb ze laten bleken (met zo'n lamp maar wel met alleen natuurlijke stoffen). Moet het elk half jaar herhalen maar is het voor mij echt helemaal waard, je ziet er niks meer van! Helaas geen before foto's, lachte toen namelijk nooit met tanden omdat ik het zo lelijk vond :')

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:31

Ik vind dit nogal een ongepaste foto voor bokt maar ook voor dit topic.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:56

Tazzey schreef:
Ik vind dit nogal een ongepaste foto voor bokt maar ook voor dit topic.

:')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:02

ierusju schreef:
http://tandenblekentop5.nl/hoe-kom-je-a ... je-tanden/

Het zullen hoogstwaarschijnlijk witte vlek cariës zijn. Een beginnend gaatje...

Hoeft dus niet perse, ik had prachtige witte tanden tot ik een beugel kreeg, aan de 'lijm' van de beugel blokjes heb ik (inmiddels bijna 10 jaar later) ook lelijke vlekken overgehouden.
Heb nog nooit een gaatje gehad ;)

Hier werd er gezegd niks aan te doen, moet echt slijten, door het bleken zouden de vlekken alleen maar meer opvallen.
Ik lees dus even mee want schaam me nu gewoon voor mn tanden.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:12

Ik heb ook witte vlekjes op mijn tanden. Ben in Afrika opgegroeid met slechte waterkwaliteit. Daardoor witte vlekken... Ik vind ze eigenlijk niet misstaan. Heb veel sproeten en dus ook een paar witte op mijn tanden :D

Kan voorstellen dat je je eraan stoort. Een vriendin van mij heeft de vlekken laten glazuren, ziet er niets meer van. Maar wat de kosten waren, geen idee. Vind 500 wel absurd hoog