Korte beschrijving van wikipedia geplukt:

Ik zelf heb het in de vorm van dat als ik aan een naam, letter of cijfer denk, er gelijk een kleur bij komt.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(zintuig)
Meer bokkers die dit hebben?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sokje_6 schreef:Ik heb hier een paar colleges over gehad. Heel gaaf. Vooral ook het feit dat de kleuren bijna altijd hetzelfde zijn vind ik interessant. En veel mensen hebben dit met de dagen van de week, bv. dat maandag blauw is ofzo. Heb je dat ook?
Overigens komt het bij 5% van de populatie voor, dus misschien vind je toch aardig wat Bokkers
Lughnassadh schreef:Ja, ik heb het ook. Zeer waarschijnlijk voortvloeiend uit mijn autisme. Hier hebben de dagen een kleur. Muziek trouwens ook en het heeft ook nog een patroon. Sommige namen hebben een geur. Ook namen van mensen kunnen een kleur hebben.
Emerald schreef:Mijn ex heeft het ook. Bij hem hadden namen niet alleen een kleur maar ook een smaak. Ik heb ook begrepen dat bij deze 'aandoening' ook een licht verlaat reactievermogen hoort, zo'n 2 seconden geloof ik. Dat klopte bij hem precies.
Resistance schreef:Janinevv schreef:Nou als je nieuwe mensen leert kennen dat je bepaalde kleur bij krijgt? En dat het iets te maken heeft met de eigenschappen van die gene?
Of draai ik nu door?
Haha, ja nu draai je door.Grapje, ik weet het niet. Ik heb dat in ieder geval niet.
Nibbit schreef:Ik heb het ook, vind het eigelijk best handig.
Dagen van de week hebben een kleur maar ook de uren en maanden.
Bij mij dus vooral dingen die te maken hebben met tijd.
Ik weet ook pas sinds kort dat niet iedereen dat heeft![]()
Janinevv schreef:Nou als je nieuwe mensen leert kennen dat je bepaalde kleur bij krijgt? En dat het iets te maken heeft met de eigenschappen van die gene?
Of draai ik nu door?