Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RubyRed schreef:Gebruik het liever niet dan wel, maar goed slapen is heel belangrijk voor mij dus de afspraak hier is: als ik een nacht slecht slaap moet ik de volgende nacht Temazepam gebruiken zodat ik dan sowieso wel een goede nacht heb.
dittaswart schreef:Ik werk in het ziekenhuis, geen persoonlijke ervaring, maar geef het wel vaak aan patienten. De reden dat je het niet te vaak moet gebruiken is idd gewenning. Als je het 2 weken achter elkaar gebruikt, werkt het middel niet meer, terwijl je wel de bijwerkingen ervan hebt. Vandaar dus het advies van je huisarts.
Ik zou het nu bijv 2 of 3 dagen op rij gebruiken, kun je kijken of het bij jou werkt en of je er wat meer uitgerust door raakt. En dan kijken of je door in het goede dag/nachtritme te komen, je daarna ook zonder kunt. Misschien is even een soort reset voldoende. Zo niet dan zou ik weer teruggaan naar de huisarts. Want het lijkt me handig om ook een oorzaak aan te pakken, ipv bijv 3x in de week slapen met een pil en 4 nachten helemaal wakker te zijn. Misschien is het iets hormonaals bijv?
Dan melatonine, ik geloof dat de dosering bij de drogist meestal 0.1 mg is of zo. In het ziekenhuis gebruiken we 2 en 5 mg tabletten, maar die zijn alleen op recept verkrijgbaar. Omdat dit lichaamseigen is, kun je nog wel kijken of een hogere dosering wel helpt.
Fitzroy schreef:Ik wil Petrichor alleen maar helpen met haar slaapprobleem.![]()
Ze zijn vrij verkrijgbaar in de USA en de food and drugagency is ontzettend streng op wat er in de handel komt dus zo kwalijk zal het niet zijn.