Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alwiene schreef:Op zich wel bijzonder, mijn opticien zei altijd dat het getal op zich niet zoveel zegt, omdat dat per persoon heel verschillend is. Juist het veranderen (stijgen) ervan schijnt alarmerend te zijn.
Ligt het trouwens aan mij dat ik het apart vind dat de nieuwe bril gewoon doorgaat. Lijkt me dat als er mogelijk problemen zijn je eerst moet weten hoe en wat voor je op de meting van nu een bril gaat verstrekken. Maar goed ik ben een leek op dat gebied.
har166 schreef:Kun je bellen wat het precies was? Mijn zus is jaren opticien geweest en is nu oogartsassisitente, dan vraag ik het even voor je.
Prince schreef:Meting met pufje geeft ook niet altijd de juiste waarde. Met pufje is het bij mij standaard aan de hoge kant. Terwijl als daarna mijn oog met druppeltje verdoofd wordt en gemeten wordt met een apparaat dat meet door een lens op je oogbol te zetten, de meting (altijd) 4 of 5 punten lager uitkomt.
leestmee schreef:Prince schreef:Meting met pufje geeft ook niet altijd de juiste waarde. Met pufje is het bij mij standaard aan de hoge kant. Terwijl als daarna mijn oog met druppeltje verdoofd wordt en gemeten wordt met een apparaat dat meet door een lens op je oogbol te zetten, de meting (altijd) 4 of 5 punten lager uitkomt.
Hmz maar kan ik dus alleen achter komen mer een bezoek aan de oogarts.
Opticiens doen alleen met pufje denk ik.
leestmee schreef:Whizz schreef:Goed om te lezen! Het is een verraderlijke aandoening! Ik weet niet uit welke regio je komt maar het oogziekenhuis in Rotterdam is uitstekend.
Ik zit in Drenthe en heb geen rijbewijs.